07.06.2015, 19:58
Witam Dzisiaj chciałbym opisać jak stworzyć realistyczną zatokę autobusową. Są co prawda już gotowe zatoki, ale one nie zawsze pasują do danej ulicy. Jeśli użyjecie takiej samej metody jak ja, zatoka na 100% będzie pasowała
(1)Upewnijmy się że mamy następujące spline`y:
- zatoka-polbruk-kraweznik.sli
- najprostszy krawężnik np. Kraweznik_0,2m.sli [*LUB]
- pas trawy/zieleni np. kraweznik-trawa-szer.sli
- [*LUB] kraweznik-chodnik-bez.sli
! Wszystkie linki na końcu poradnika !
(2)Najpierw, wybierzmy drogę przy której będziemy budować zatokę autobusową, a następnie przygotujmy spline zatoka-polbruk-kraweznik.sli. Postawmy ten spline przy drodze i zmieńmy długość do około 25m-40m w zależności od długości/rozmiaru zatoki. Powinno to narazie wyglądać o tak:
(3)Następnie wybieramy spline o nazwie kraweznik-trawa-szer.sli. Umieszczamy go na dolnej części zatoki w następujący sposób:
(4)Kiedy to już zrobiliśmy, zajmiemy się chodnikiem znajdującym się na boku zatoki. Robimy to albo za pomocą stawiania Kraweznik_0,2m.sli koło zatoki i później dodawania chodnika bez krawężnika lub za pomocą stawiania kraweznik-chodnik-bez.sli również przy zatoce i już później przedłużania tego chodnika w tą lub ową stronę. Końcowy efekt używając jedną albo drugą metodą powinien być bliski efektowi mojej pracy:
(5)Teraz u góry zatoki powtarzamy (3).
(6)Jedyne co możemy zrobić to podziwiać naszą zatoczkę, utrwalać naszą wiedzę poprzez tworzenie kolejnych zatok albo dodanie ruchu AI na zatoczkę. Jak to robimy ? Używamy do tego spline`u invis_street.sli do którego link będzie niżej. Podłączamy zatoczkę do głównego ruchu. Powinno to wyglądać o tak:
Teraz wszystko powinno elegancko działać
Linki
A jednak link Zdecydowałem się wszystko spakować w jedną paczkę
http://hostuje.net/file.php?id=67644b76d...3824e5024f
Dzięki za czytanie. Mam nadzieję że pomogłem
(1)Upewnijmy się że mamy następujące spline`y:
- zatoka-polbruk-kraweznik.sli
- najprostszy krawężnik np. Kraweznik_0,2m.sli [*LUB]
- pas trawy/zieleni np. kraweznik-trawa-szer.sli
- [*LUB] kraweznik-chodnik-bez.sli
! Wszystkie linki na końcu poradnika !
(2)Najpierw, wybierzmy drogę przy której będziemy budować zatokę autobusową, a następnie przygotujmy spline zatoka-polbruk-kraweznik.sli. Postawmy ten spline przy drodze i zmieńmy długość do około 25m-40m w zależności od długości/rozmiaru zatoki. Powinno to narazie wyglądać o tak:
(3)Następnie wybieramy spline o nazwie kraweznik-trawa-szer.sli. Umieszczamy go na dolnej części zatoki w następujący sposób:
(4)Kiedy to już zrobiliśmy, zajmiemy się chodnikiem znajdującym się na boku zatoki. Robimy to albo za pomocą stawiania Kraweznik_0,2m.sli koło zatoki i później dodawania chodnika bez krawężnika lub za pomocą stawiania kraweznik-chodnik-bez.sli również przy zatoce i już później przedłużania tego chodnika w tą lub ową stronę. Końcowy efekt używając jedną albo drugą metodą powinien być bliski efektowi mojej pracy:
(5)Teraz u góry zatoki powtarzamy (3).
(6)Jedyne co możemy zrobić to podziwiać naszą zatoczkę, utrwalać naszą wiedzę poprzez tworzenie kolejnych zatok albo dodanie ruchu AI na zatoczkę. Jak to robimy ? Używamy do tego spline`u invis_street.sli do którego link będzie niżej. Podłączamy zatoczkę do głównego ruchu. Powinno to wyglądać o tak:
Teraz wszystko powinno elegancko działać
Linki
A jednak link Zdecydowałem się wszystko spakować w jedną paczkę
http://hostuje.net/file.php?id=67644b76d...3824e5024f
Dzięki za czytanie. Mam nadzieję że pomogłem