19.06.2015, 14:33
Witajcie.
Przeglądając stare gazetki leżące gdzieś na dnie szafki, znalazłem artykuł o Blenderze. Ponieważ robienie skanów mogłoby być niezgodne z prawem, wrzuciłem "wytyczne" do wyszukiwarki Google i o to znalazłem w wersji elektronicznej artykuł o "projektowaniu grafiki 3D w Blenderze", podzielony na dwie części.
Dotyczy on wersji 2.41, jest z 2006r., ale podstawy są zapewne niezmienne. Nie posiadam zbyt dużego doświadczenia w modelowaniu (a w Blenderze to już w ogóle), ale może przydadzą się te artykuły komuś, kto chciałby trochę zaznajomić się z tematem. Nauka opiera się na przykładzie wymodelowania kranu.
Część pierwsza zawiera wymodelowanie "obiektu podstawowego", przekształcanie bryły i tworzenie szczegółów.
Część druga zawiera dopracowywanie detali, tworzenie nowych elementów, które po połączeniu tworzą jedną całość, "odtwarzanie faktury materiałów" (czyli zapewne w skrócie - teksturowanie), "ustawianie światła i wirtualnego aparatu fotograficznego", oraz parę słów o renderingu.
Link do części pierwszej: http://www.pcformat.pl/Trzeci-wymiar,a,2756,strona,1
Link do części drugiej: http://www.pcformat.pl/Jak-prawdziwy,a,54,strona,1
Przeglądając stare gazetki leżące gdzieś na dnie szafki, znalazłem artykuł o Blenderze. Ponieważ robienie skanów mogłoby być niezgodne z prawem, wrzuciłem "wytyczne" do wyszukiwarki Google i o to znalazłem w wersji elektronicznej artykuł o "projektowaniu grafiki 3D w Blenderze", podzielony na dwie części.
Dotyczy on wersji 2.41, jest z 2006r., ale podstawy są zapewne niezmienne. Nie posiadam zbyt dużego doświadczenia w modelowaniu (a w Blenderze to już w ogóle), ale może przydadzą się te artykuły komuś, kto chciałby trochę zaznajomić się z tematem. Nauka opiera się na przykładzie wymodelowania kranu.
Część pierwsza zawiera wymodelowanie "obiektu podstawowego", przekształcanie bryły i tworzenie szczegółów.
Część druga zawiera dopracowywanie detali, tworzenie nowych elementów, które po połączeniu tworzą jedną całość, "odtwarzanie faktury materiałów" (czyli zapewne w skrócie - teksturowanie), "ustawianie światła i wirtualnego aparatu fotograficznego", oraz parę słów o renderingu.
Link do części pierwszej: http://www.pcformat.pl/Trzeci-wymiar,a,2756,strona,1
Link do części drugiej: http://www.pcformat.pl/Jak-prawdziwy,a,54,strona,1