Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] Optymalizacja budynków i obiektów
Autor Wiadomość

Cześć
Użytkownicy
Liczba postów: 97
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 36
Post: #1
Optymalizacja budynków i obiektów
Każdy z nas wie że mimo stosunkowo słabej grafiki, OMSI i OMSI2 są wymagające w stosunku do np. karty graficznej. Z tego też powodu, każdy twórca map stara się zoptymalizować swoje budynki aby były mniej "FPSo-żerne" i wymagające. Do początkujących, skieruję kilka rad dotyczących optymalizacji budynków i obiektów w grach OMSI i OMSI2.

(1) Nie używanie jednolitych kolorów Mogłoby się wydawać że będzie odwrotnie, ale jednak nie. Używanie jednolitych kolorów na swoich obiektach zwiększa zużywaną ilość FPS-ów. Dlatego też, lepiej używać tak zwane gradienty czyli tekstura która różni się na całej powierzchni. Osoby które jednak posiadają zdjęcia z realu czy dobrej jakości zdjęcia z Google Maps Street View, powinny ów użyć iż są one kompletnie nie jednolite, z uwagi na różne cienie.

(2) Plik .sco
(2) Złożoność - ustawianie priorytetu dla budynków
Przez wiele osób opcja nieużywana, jest ona jednak bardzo przydatna i potrzebna ! Jest to po angielsku funkcja 'Complexity' przy pomocy której jesteśmy w stanie ustawić priorytet dla ładowania budynków na naszej mapie. Jak to działa ? A no, dla każdego budynku możemy dodać priorytet ładowania poprzez zmienienie jednej liczby. Jest to bardzo ważne ponieważ jeśli budynek obciązą nasz grę to możemy ustalić następujące : kiedy taka sytuacja się nadarzy, jeśli taki budynek będzie miał niski priorytet to poprostu nie zostanie załadowany. Teraz powiem wam jak dodać taki priorytet. Najpierw musimy w naszym pliku .sco dodać tag [complexity]. Następnie dowiecie się co każda liczba ustala - za jaki poziom priorytetu jest ona odpowiedzialna.

0 bardzo ważny obiekt (skrzyżowanie, światła na skrzyżowaniu, budynki przy drodze)
1 ważny obiekt (wiaty przystankowe, mniejsze budynki)
2 normalny obiekt (mniej ważny - małe budynki, garaże, drzewa)
3 mało ważny obiekt (szczegóły - ławki, śmietniki, place zabaw)

Jeśli na przykład wybiorę 1 (czyli ważny obiekt) jak mam to napisać ? O tak :
Kod:
[complexity]
1

Jak widać jest to bardzo proste. Iż jest to część pliku .sco, tą wartość możemy dodać lub zmienić przy każdym pobranym na naszym mapę obiekcie.

(3) Niepotrzebne części budynku
Jeśli macie jakieś zbędne, niepotrzebne rzeczy odstające od budynku, zbędne tekstury czy inne pierdoły postarajcie się je usunąć. Usprawni to działanie obiektu.

Na dzisiaj to wszystko. Mam nadzieję że pomogłem. Jeśli macie jakieś propozycje, sugestie lub pytania piszcie tam \/ \/ \/;)

Dzięki i pozdrawiam

M@ttez w dniu 30.05.2015 o 08:49 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Drobna poprawka, słowo "pierw", "wpierw" pochodzą z przestarzałego języka polskiego i nie powinny być stosowane na forach publicznych. Poprawną formą jest "najpierw".


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.05.2015 18:57 przez solarisjanek.)
28.05.2015 17:58
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: dbogusz2
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: