Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 3 Głosów - 4.67 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Projekt Wrocław v1.0
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 87
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 191
Post: #1
Projekt Wrocław v1.0
Witajcie! ;)

W poniedziałek rozpocząłem wraz z kilkoma innymi osobami pracę nad mapą miasta Wrocław. Jest to moja pierwsza mapa, którą mam zamiar wydać publicznie (obecnie jestem jednym z głównych twórców mapy wirtualnego Stargardu Szczecińskiego w wersji 3.0, chociaż nie wiem, czy wam to coś mówi). Jeśli spodoba się w jakimś stopniu wam stan prac, który chcę tutaj przedstawić (albo chociaż zostaną zaakceptowane :D), chciałbym "pracować" z wami i na bieżąco relacjonować postępy w tworzeniu mapki.
W pierwszej wersji projektu zdecydowałem się wziąć na warsztat wrocławską linię 128 kursującą w relacji Pilczyce - Osiedle Sobieskiego (razem z kursami skróconymi do przystanku Kromera). Jeśli uznacie, że jest sens wydawać pierwszą wersję mapy, mam w planach jej kolejne odsłony wraz z dodatkowymi liniami (spokojnie, nie chcę robić całego miasta, bo to nie ma sensu). Zastanawiacie się pewnie, jaka to będzie mapa - postaramy się, by była jak najbardziej realna - wszyscy doskonale wiemy, że era Simple Streets już minęła, dlatego od podstaw robimy układ ulic dla linii 128. Co do otoczenia - spróbujemy, by było jak najdokładniejsze, chociaż zawsze przyda się czyjaś pomoc w tworzeniu dodatków.
Chciałbym także wyjaśnić lub uspokoić wszystkich użytkowników - nie jest to kontynuacja, robienie na złość, konkurencja dla wszystkich ewentualnych mapek Wrocławia. Nie mamy żadnych powiązań z linią 125 oraz vMPK Wrocław. Chcieliśmy spróbować własnych sił na scenie OMSI, rywalami jesteśmy sami dla siebie.

Osoby pracujące nad mapą:

Układ dróg i chodników - Mikołaj
Pomoc technologiczna, dedykowane oznakowanie, reklamy, szyldy i inne podobne obiekty -pause1
Otoczenie -Tomek5300


Pozwolę sobie teraz na taki dość oczywisty mały FAQ:

1) Zabrania się zadawania pytań o termin ukończenia mapy.
2) Nie wyrażamy zgody na ewentualne wykorzystywanie mapy w vfirmach.
3) Wszystkie osoby chętne do nawiązania współpracy zawsze są mile widziane, o ile posiadają jakieś tam umiejętności w obsłudze edytora/tworzeniu dedykowanych obiektów.
4) Tak, mamy zamiar w planach zrobić trasę 128 prowadzącą do pętli Zakrzów, ale to dopiero po zakończeniu budowy kanalizacji na tamtejszym osiedlu (teraz tam jest wszystko rozkopane, zmieni się wygląd ulic i chodników, nie ma obecnie sensu się tam szarpać).


A teraz wisienka na przysłowiowym torcie, czyli kilka screenów z mapy;)

[Obrazek: 73340a4b3059.png] [Obrazek: a1b034c90674.png] [Obrazek: 1b1c7ad9220a.png] [Obrazek: 85ad744a099e.png] [Obrazek: f171a10f5afd.png] [Obrazek: 63a7f9668937.png]

Na screenach przedstawiona jest pętla Pilczyce zlokalizowana przy ulicy Lotniczej oraz jej najbliższa okolica.:)

Gdyby ktoś się chciał dowiedzieć jakichś dodatkowych, innych informacji - odsyłam na naszą Facebookową stronę. https://www.facebook.com/ProjektWroclaw

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2015 14:15 przez Tomek5300.)
11.07.2015 20:35
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: eSeL , Lion's , Przemo11 , Pro123

Użyszkodnik
Użytkownicy
Liczba postów: 404
Dołączył: 11-2014
Podziękowań: 139
Post: #2
RE: Projekt Wrocław v1.0
Volvo 7000A na pętli jest statyczne, czy "jeżdżące" ?;)


Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem;)
11.07.2015 20:36
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 431
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 272
Post: #3
RE: Projekt Wrocław v1.0
http://naforum.zapodaj.net/f171a10f5afd.png.html Ten bruk w zatoczce jest za duży.
Postaraj się też, używać mniej radiusów.
Poza tym wygląda pięknie, czekam na kolejne screeny.


Pozdrawiam Przemo
11.07.2015 20:39
Szukaj postów Cytat

ZF Automatik
Użytkownicy
Liczba postów: 142
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 111
Post: #4
RE: Projekt Wrocław v1.0
Volvo jest raczej statyczne, a co do mapy to na screenach wygląda obiecująco. Czy te stopiątki są statyczne? Życze powodzenia w pracach nad dodatkiem.
Pozdrawiam.

11.07.2015 20:41
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 431
Dołączył: 01-2014
Podziękowań: 272
Post: #5
RE: Projekt Wrocław v1.0
Stopiątki są statyczne, były użyte na mapie Wrocławia (125).


Pozdrawiam Przemo
11.07.2015 20:41
Szukaj postów Cytat

Wielka Polska
Zasłużeni
Liczba postów: 889
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 539
Post: #6
RE: Projekt Wrocław v1.0
Chciałoby się powiedzieć - o w mordę:D Jestem pod dużym wrażeniem. Nie wiem jak poziom realizmu, ale wierzę, że jest ok. Estetyka, wykonanie pierwsza klasa. Mam nadzieję, że projekt dotrwa do końca, bo po tych screenach zdecydowanie widać, że jest na co czekać.


[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.07.2015 20:42 przez eSeL.)
11.07.2015 20:42
Szukaj postów Cytat

Wasza Emulsjo
Zasłużeni
Liczba postów: 357
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 436
Post: #7
RE: Projekt Wrocław v1.0
Patrząc po nazwie tematu, pomyślałem sobie: kurczę, kolejny newbie porywa się z motyką na słońce i chce zrobić coś co pewnie po tygodniu zniknie w odmętach sceny OMSi. Szczerze to nie spodziewałem się cudów. No ale jednak, pierwsze wrażenie jakie wywarłeś to: solidna, dobrze wykonywana robota. Widać, że się przykładasz do mapy i odwzorowujesz klimat Wrocławia. Tak trzymać, bo co tu powiedzieć - jest wporzo:)

eklel się może schować ze swoim Bytomiem : D


[Obrazek: sygL11fd971ee2249f1a0c.png][Obrazek: sygM11058bcf9203034101.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.07.2015 20:55 przez CoYoTeK.)
11.07.2015 20:53
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 5
Dołączył: 07-2015
Podziękowań: 0
Post: #8
RE: Projekt Wrocław v1.0
Wszystko na razie jest statyczne, będziemy "wprawiać w ruch" gdy układ zostanie już skończony.
Co do realizmu staramy się, by był na jak najwyższym poziomie. Pracujemy w oparciu o zdjęcia z Google Street View. Co ciekawe, nawet wszystkie billboardy zgadzają się z tymi w rzeczywistości.:)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.07.2015 20:56 przez Mikołaj.)
11.07.2015 20:55
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 945
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 633
Post: #9
RE: Projekt Wrocław v1.0
Mała rada - nie zaokrąglaj slinów, bo to jest gwóźdź do trumny (sam się o tym przekonałem):P A reszta rewelacja!

11.07.2015 20:58
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 87
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 191
Post: #10
RE: Projekt Wrocław v1.0
Postaram się odpowiedzieć na wszystkie wasze porady i uwagi;)

1) 105-tki i Volvo statyczne z mapy 125.
2) Poszukamy lepszego (mniejszego) bruku.
3) Spróbujemy ograniczyć zaokrąglanie splinów, chociaż obecnie nie jest źle z FPS-ami. Bez postawionego naszego pojazdu, ale z tym, co widzicie - otoczenie, statyki i inne.. było około 75-80 FPS. Z modelem do jazdy powinno spaść ze 30. Postaramy się utrzymać stałe 30-50 FPS (a jak wyjdzie więcej, to miło:D).
4) Gdyby ktoś szukał odwzorowania terenu - https://www.google.pl/maps/@51.136704,16...312!8i6656 Oczywiście nie ma reklam z ogłoszeniami i innych.. bo to jeszcze nie było tworzone (a spróbujemy je odwzorować:))

Bardzo mi, nam miło z tego powodu, że podoba wam się nasza praca.:) Postaramy się, byście byli zadowoleni w kolejnych odsłonach prac nad mapą i gwarantujemy, że jeśli nie będzie miejscowego armagiedonu, to mapa zostanie wydana. Przynajmniej w pierwszej wersji. Tylko sami dobrze wiecie, że tego nie da się zrobić w tydzień, dwa, trzy.:)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.07.2015 21:30 przez Tomek5300.)
11.07.2015 21:29
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: