Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 99 Głosów - 4.8 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Solaris Urbino PL - Mega Pack
Autor Wiadomość

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 820
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 816
Post: #1
Solaris Urbino PL - Mega Pack
[Obrazek: x64gdq.jpg]

Modyfikacja: Solaris Urbino PL - Mega Pack
Wersja: 1.7
Główny autor: CraherPL
Współautor: Łapka

Przed pobraniem zapoznaj się z treścią pierwszego postu.


UWAGA! Jest to wersja finalna jednakże nie jest ona wolna od błędów gdyż po prostu wydałem paczkę w takiej wersji ze względu na fakt, że nie mam już zapału do jej wykończenia a szkoda by siedziało u mnie na dysku i czekało na dzień ukończenia który raczej nigdy nie nadejdzie.


Osoby aktualizujące z poprzednich wersji do najnowszej proszone o ponowne przeczytanie readme oraz dogranie i podmianę fontów gdyż zaszły zmiany.

Readme pod wersje 1.7 nie zostało utworzone, wszelkie zmiany które zaszły i są istotne są wypisane w changelogu z którym też warto się zapoznać.


Zmiany w wersji 1.3:
-Nowy [setvar] alarm_przy_polowce - gdy włączony, dźwięk ostrzegawczy będzie także odtwarzany przy jednej połówce pierwszych drzwi
-Nowy [setvar] brak_lampek_drzwi - gdy włączony, nie będzie czerwonych lampek nad drzwiami (teraz domyślnie zawsze będą, święcą w trakcie zamykania się drzwi, niezależnie od włączonych alarmów drzwi)
-Dodano nowy [setvar] lusterka_duze - gdy włączone pojazd będzie miał duże lusterka (nie używać z lusterkiem dodatkowym)
-Czas opóźnienia przed zamknięciem się drzwi może być teraz określony w constfile drzwi
-Naprawiono tankowanie paliwa w Actii oraz naprawiono resetowanie się adblue i webasto po ponowym wczytaniu gry
-Naprawiono działanie liczników kilometrów dziennych
-Dodano automatyczne przłączanie się przystanków
-Malowane rejestracje działają już na wszystkich wersjach pojazdów
-Poprawiono załamania na budzie pojazdu oraz we wnętrzu
-Poprawione mapowanie szyb drzwi (teraz można po nich malować) oraz dodany brud
-Poprawiono działanie przycisku blokady połówek drzwi w ACTII i FAP
-Poprawiono brak przycisków od CG z zewnątrz w SU18
Zmiany w wersji 1.4:
-dodane nowy typ drzwi Bode [autor - MAN Lions City + Mainz] (set_var - drzwi 1)
-dodany nowy typ klimatyzatora kierowcy - Carrier Sutrak [autor - @PiRo, vbus] (set_var - klima_kier_sutrak 1)
-dodane wiatrołapy z nowym logiem (tylko domyślne w Euro 6) [podziękowania dla @Dominik335]
-rozkład jazdy wraz z podkładką przy pulpicie
-drobne poprawki wnętrza i oświetlenia
Zmiany w wersji 1.5:
-Głównie poprawki i dodatki skryptowe, w tym:
--dodane wyświetlanie spalania chwilowego jak i licznika spalania średniego na 100km na ekraniku pod prędkościomierzem
(liczy spalanie na podstawie licznika dziennego przebiegu numer 1)
--naprawione resetowanie się wskazania licznika dziennego numer 1
--zmiana systemu przekęracania kluczyka w stacyjce E od siebie M do siebie
--kompletny upgrade Hybrydy wzorowany na Włocławskich modelach (Silnik Euro 6 Cummins, pulpit FAP oraz zmienione działanie skrzyni biegów na prawidłowe wraz z funkcją auto Start/Stop)
--naprawiony system przyklęku (jeszcze nieraz może sam nie wstawać do pionu, traktować to jako awarie i ręcznie go przyciskiem stawiać do pionu)
--drobne inne poprawki skryptowe
-Dodano nowy Setvar "dodatki_actia" który dodaje zegar GORBATIME oraz licznik spalania VDO EDMEco
-Pogrupowano foldery na dodatkowe malowania zgodnie z metrażem pojazdów oraz podziałem na Euro 6 i pozostałe
(Nowe foldery to: repu10, repu12, repu12e6, repu15, repu15e6, repu18, repu18e6 - trzeba sobie samemu poprzenosić obecne malowania do odpowiednich folderów bo inaczej nie będzie ich widać w grze)
-Poprawione tekstury w głównym folderze - Dzięki Dsiek17
-Usunięto dziure we wnętrzu Urbino 10
-Poprawiono czcionki pixela wewnętrznego
Zmiany w wersji 1.6:
-Dodany nowy [setvar] "fotokomorka" aktywujący fotkomórki w drzwiach (działanie opisane w FAQ readme.
-Dodany nowy [setvar] "drzwi" o wartości "2" dodające drzwi Ventura odskokowo-przesuwne w pojazdach Urbino 12 i 18 jednocześnie aktywując tryb fotokomórki
-Dodany nowy [setvar] "siedzenia" zmieniający siedzenia na Ster 8
-Dodano nowy [setvar] "szczotki" dodający szczotki w nadkolach kół

Zmiany w wersji 1.6a:
-Poprawiono brak osłony instalacji drzwi
-Poprawiona znikająca bryła autobusu
-Poprawione 3 i 4 drzwi w Su18 (podwójne drzwi Ventura + Rawag)
-Poprawione dublowanie pierwszych drzwi w su12
-Poprawione oświetlenie w su18 osłony instalacji drzwi

Zmiany w wersji 1.6b:
-Poprawiono dublujące się drzwi w su12
-Poprawiano oświetlenie osłony drzwi w srodku
-Skrócono czas oczekiwania na fotokomórkę przy zamykaniu ręcznym
-Wyeliminowano bug blokujący zamykanie drzwi bez fotokomórki

Zmiany w wersji 1.7 (koniecznie przeczytaj):
-Dodano nowy setvar "drzwi" o wartości 3 zmieniający drzwi na Bode tzw stare
-Dodano nowy setvar "fap_rpm" dodający licznik obrotów silnika na pulpicie FAP
-Dodano nowy setvar "Szczotki" o wartości 2 ustawiający szczotki w nadkolach wyłącznie na pierwszej osi pojazdu
-Dodano nowy setvar "brak_cg_w_pierwszych" usuwający funckje ciepłego guzika z pierwszych drzwi.
-Dodano nowy setvar "DRL" o wartości 2 który dodaje do pojazdów nie E6 światła drl w miejscu przeciwmgielnych (w e6 nadal domyślnie są tam umieszczone)
-Dodano nowy setvar "Nowy_Sufit" dodający sufit tzw LEDowy, prostokątne lampy wewnatrz, występujący zwykle po 2012 roku. Sufit ten jest domyślnym sufitem w pojazdach E6
-Dodano nowy setvar "Osw_zew" dodający zewnętrzne oświetlenie na drzwiami
-Można używać wpisu setvar "Klimatyzator" o wartościach 0, 1, 2 zamiennie ze starymi wpisami od klimatyzatorów przestrzeni pasażerskiej
-Setvar "reczny_retarder" działa teraz także do Actii i Fap
-Usunięto fotokomórkę z pierwszych drzwi jako domyślne oraz dodany setvar "foto_w_pierwszych".
-Opracowany na nowo cały ECAS (teraz to działa znacznie lepiej)
-Po raz kolejny zmieniona fizyka jazdy wóz przeychla się znacznie mocniej (dzięki nowemu ecasowi także)
oraz zostały dla każdego wozu ustawione prawidłowe średnice zawracania (w poprzednich wersjach i w oryginale skręcały zdecydowanie za słabo)
-Trochę poprawione niektóre skrzynie biegów (Szczególnie Voith E6 oraz Voith w Su10)
-Rozbudowano trochę awarie, błąd silnika ogranicza jego moc, błąd ecas powoduje opadanie autobusu na wylosowanych poduszkach, przegrzanie skrzyni biegów wyłącza retarder.
-Całkowicie nowy skrypt działania ogrzewania i klimatyzacji autobusu. Jeden przycisk aktywuje automatyczne utrzymywanie temepratury.
Działające osobno konwektory, nagrzewnice oraz jeśli zamantowana to grzejąca i chłodząca odpowiednio klimatyzacja.
Jest także możliwe ustawienie temepratury temrostatu z zakresu 19-23 tak jak w rzeczywistości. Odpowiednia instrukcja będzie zawarta w readme.
Klimatyzatory kierowcy także będą miały swój osobny efek jak i osobny przycisk. Przycisk osusacza także ma teraz swoją funkcje.
-Dodano brakujące przyciski do pulpitu fap (tak aby na wszystkich pulpitach były praktycznie te same przyciski i funkcje) oraz zrobiono porządek w kontrolkach w tym pulpicie.
-Zmienione niektóre dźwięki (nie pamiętam które dokładnie) oraz dodano kilka np dźwięk wentylatora chłodnicy gdy silnik się zagrzeje. Działa w zakresie temepratury bodajże 92-89
-Dodano kalaroyferek lub jak kto woli konwektor jako obiekt 3D - Dzięki Zielsaw
-Nagrane na nowo wszystkie dźwięki oraz doszły nowe: Cummins E5, stare dźwięki cumminsa zostały przemianowane jako Cummins E4
-Chyba jeszcze jak zwykle hybrydę ruszałem ale nie potrafie powiedzieć co tam dokładnie zostało zrobione bo ja ją praktycznie codziennie ruszam i coś tam majstruje, taki mój eksperyment jeden wielki.
-Poprawiony został "parapet z przodu pojazdu" oraz zostało zoptymalizowane cfg pod względem wstawienia pojazdu na AI
(znikajace małe duperele kiedy pojazd jest sterowany przez sztuczną inteligencje). Usunięte załamania na bryle pojazdu jak i w srodku na podsufitkach - Za to dzięki Buserowi
-Dodano brakujące i zgłaszane mi wywoływacze tekstur do malowań .cti
-Powiększone lusterka
-Zmieniona zasada działania blokady połówek
-Dodano predefiniowane wersje pojazdów w stuacji gdy dane malowanie nie posiada wpisanych żadnych setvarów (różne dla E4, E5, E6)
-Zmienione drzwi Rawag, domyślne, na kompletnie nowy model
-Rozdzielono mapowanie poręczy w drzwiach rawag, należy korzystać z wpisu (porecz_rawag_bodestare), dotyczy to również drzwi Stare Bode
-Zmieniono nazewnictwo kompletnie, pojazdy teraz występują jako marka: Solaris Urbino a model przestawia pełną konfigurację i długość
-Dodany został sterownik R&G SRG-3000p (kod do niego to 1234)oraz Bileterkę R&G KF-3000 autorstwa KajotT3D oraz zostały w nim wprowadzone następujące zmiany:
-Dla każdego pulpitu jest sterownik ustawiony osobno ale z pomocą setvara "Sterownik_gora" o wartości 1 można ustawić sam sterownik nad głową, w miejscu IBISa
-Został zmieniony tryb przełączania przystanków, działa on na zasadzie rozkładu także działa tylko w momencie gdy rozkład jest wybrany
-Zostało dodane wykrywanie strefy przystankowej - autorem skryptu na wykrywanie dojazdu do przystanku jest Marc
-Zostało dodane zapytanie o podwójne zapowiedzi oraz owa funkcja, w momencie wykrycia dojeżdżania do przystanku zostanie odtworzona kolejna zapowidź zatem konieczny jest do tego specjalnie przygotowany hof i zapowiedzi, zwykle pod nazwą "zdublowane zapowidzi do..."
-Kilka drobniejszych zmian w działaniu sterownika

Jednocześnie informuję, że jest to już na prawdę finalna wersja więc zachęcam wszystkich do pobierania i wydawania ewentualnych poprawek i urozmaiceń.

Opis:
Solaris Urbino PL - Mega Pack - pierwotnie Moki mod v2, gdyż jest to rozwinięcie Moki Moda v1, jednakże złożoność kolejnej odsłony moda oraz fakt, że paczka nie zawiera już tylko pulpitu MOKI wymusiła na mnie zmianę nazwy.

W paczce znajdują się podstawowe konfiguracje Solarisów Urbino 10, 12, 15 oraz 18(konfiguracje pulpit, skrzynia, silnik). Dodatkowo do każdego z nich istnieją wpisy [setvar], które dodaje się do malowań pozwalając na zmienianie szczegółów i tworzenie własnych konfiguracji (pod dane malowanie). Szczegóły, takie jak, między innymi: klimatyzacja, światła do jazdy dziennej, okrągłe przyciski CG i STOP, kołpaki i wiele wiele więcej, po dokładną listę zapraszam do readme oraz ostatniego Changeloga (można też zobaczyć pełną listę setvarów w pliku skryptowym main.osc)

Po więcej szczegółów można zajrzeć do readme przed pobieraniem klikając tutaj!

W przypadku braku wyświetlania kierunku na wyświetlaczu należy pobrać tą modyfikacje i zainstalować z niej czcionki: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

W przypadku braku wyświetlania napisów na sterowniku należy pobrać paczkę Jelcz M125M & M185M od Kajot3D (dostępna tu: link) i zainstalować folder fonts!

Nie wymaga oryginalnej wersji solarisów ani moda od NH - wszystko jest zawarte pod jednym linkiem.

Screeny:
[Obrazek: 12232666_888680531245737_7310440541004649020_o.jpg]
[Obrazek: 12240214_888680784579045_7291479485982101636_o.jpg]
[Obrazek: 643vnb.jpg]
[Obrazek: 12244403_888680551245735_4213031188439394069_o.jpg]

Pełna lista autorów oraz zmian znajduje się w readme.


Podoba się modyfikacja?
Chcesz wesprzeć autorów i podziękować im za poświęcony czas?

[Obrazek: btn_donateCC_LG.gif]

Wersja 1.7:
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Uwaga! Koniecznie proszę zapoznać się z readme! Wszystkie pytania odnośnie tego, co jest zawarte w readme lub pierwszym poście na naszym forum będą karane.




Kategorycznie zabraniam reuploadowania paczki. Zezwalam natomiast oraz zachęcam do dalszego rozbudowywania tej modyfikacji jednak by zawsze podawać autora co by ślad po mnie nie zniknął.
Zabronione jest także umieszczanie linku do pobierania na innych stronach.
Nie dotyczy to czcionek oraz skryptu krueger+(+) ze względów na licencję CC BY-SA 4.0.
Mile widziane są modyfikacje do mojej modyfikacji, jednakże nie może być tam zreuploadowana zawartość oryginalnej paczki


Is forbidden to reupload the archive. Exception of krueger+(+) script which is on CC BY-SA 4.0 licence.
I’m looking forward for modifications to my modification but, remember you cannot reupload any part of original archive.


[Obrazek: przycisk_help.png]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.01.2018 20:42 przez Kadziu.)
08.11.2015 00:43
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Magister , powiślak , eSeL , ShadowPL , pause1 , landart , Szaqql , djkowal09 , Pablo_Osw , Smoke , Mattez , 04igor04 , Goppel , grubyw111 , wojtek916 , LOL5125 , PandaPL2101 , pitusk , jansobo , kamilosfr , milosz0071 , Oplaner , Robcio , NFSBOY01PL , Halt , Iwo , ccbus , Bart*28 , MikeyV14 , merced(r)esiarz , marcello002b , Sobol , Ikarek , kapitan79 , Kruczan , kacper11179 , Marshall , Dragon101 , Iruke , xpiotrekx186186 , joker66633 , daniel2121 , barkubPL , 14cinek07 , michass , barteg , klamka , BluGunderson , boruc4545 , kacpier , Wujek Bohun , Mark , ctdawcio , adwersarz , karol30 , MATik23 , Skasowany6733 , Gorgoroth , hubert2707 , krzychxxx , flux , XEBEKzs , 5406 , Kubex123 , cichykola , solarisjanek , Tomek5300 , Metrostyle , BerQ , pio2 , Ikarus 132 , kacper200204 , kokosig , Janush112 , caveo , OMSIGamerPL , Paxelo , Szaszpol , szczepan , leśny tramwaj , SzymekJa , Trix , KopkoJakub2014 , beikus , xDanioskyyTV ツ , Fanatyxind15 , Przemo11 , magnusx1000 , bartid100 , ksiek_ag , Jakubhubi , pabu24 , JanixPL , danzym103 , tomekg , mkielbasa6666 , michalopolako123 , radeksnk , ron36 , GlutPaprykarz , KMSzczecin , krzysiu960 , Tarik K. , suawek , Aleksander1803 , Kamil0204 , kardaszjan , uzytknik1 , kiha1970 , PrzemexesOMSI , Kamil 210 , Solbus203 , slpc , Theciastko , KamilSolbus , Kamil 016 , KrYsTiPL , UznaPL , 2014N , Ragi60 , Jacobex , jkaniak , iVirtuozK , LatoPL , zielsaw , oliwier2006 , Jakubek1993 , seba2558 , BKMMK , GuteX , kierowcamichal , Kuba! , Sebal29 , rembo , FanSzyn , Solarex , michalgala2004 , ThirstyAmoeba02 , rojkowsky1916 , progejmer5000 , Invis , koziolmaciej , Alekto , piotrek2998 , Marcin26 , The Kacowskyy , Pan kierowca 025 , Kamil 025 , 78878205 , Teddy_PL , Blacklist492 , drivero , Alex Simulations , nicram37 , Biedny cygan

Trainz Mapper
Użytkownicy
Liczba postów: 130
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 101
Post: #2
RE: Solaris Urbino PL - Mega Pack
O kurcze, nie sądziłem że tak szybko wydasz.:D Najlepszy prezent, jaki mogłem dostać do OMSI:) Dzięki!


Trainzmapper linii 229 i 230:)
https://www.facebook.com/projekttrainz/
08.11.2015 08:46
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: daniel2121 , grzechu1047 youtube , adam11192@wp.pl , Kamil 025

Tester
Aktywni
Liczba postów: 332
Dołączył: 12-2014
Podziękowań: 125
Post: #3
RE: Solaris Urbino PL - Mega Pack
Przetestowałem wersję MOKI i FAP w SU12, i jestem zaskoczony. Bardzo podobają mi się dźwięki i polskie oznaczenia wewnątrz autobusu. A możliwości konfiguracji przez .cti do dla mnie ORGAZM. Z pewnością pozostanę z tą modyfikacją na dłużej. 10/10 bez minusów.


Mój komputer: KLIK
Pomogłem, podziękuj w formie reputacji.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.11.2015 17:17 przez Filop.)
08.11.2015 09:00
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Jacobex , hubert2707

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 59
Dołączył: 07-2015
Podziękowań: 122
Post: #4
RE: Solaris Urbino PL - Mega Pack
Po krótkich testach na mapie Nowe Miasteczka jestem bardzo zadowolony z modyfikacji wad jakiś większych nie widzę więc 10/10.

08.11.2015 09:19
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 196
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 143
Post: #5
RE: Solaris Urbino PL - Mega Pack
Modyfikacja jest fenomenalna! Gratulacje Panowie, szacunek! Jedynym błędem jaki rzucił mi się od razu w oczy, jest odwrócony obraz w dodatkowym lusterku:)

08.11.2015 10:48
Szukaj postów Cytat

Egzorcysta za niecałe 300
Użytkownicy
Liczba postów: 554
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 405
Post: #6
RE: Solaris Urbino PL - Mega Pack
Modyfikacja jest swietna:) W końcu możemy poczuć się jak w prawdziwym Polskim Solarisie;) Na plus, zasługują także zmienione dźwięki czy chociażby możliwość konfiguracji przez plik .cti:) U siebie zauwazylem tylko kilka błędów: brak tekstur w kilku miejscach, oraz załamania światla na klapach nad głową:)


Ps. Brakuje pliku BMP od czcionki ,,7 punktowej grubej''.

Zdjęcia obrazujące błędy:

[Obrazek: 1_1.png]
[Obrazek: 2_1.png]
[Obrazek: 3.png]
[Obrazek: 4.png]
[Obrazek: 5.png]
[Obrazek: 6.png]
[Obrazek: 7.png]


''Wódka, koks, szybkie tempo
To nie dla mnie, mam Seicento!''
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015 12:52 przez Aragok.)
08.11.2015 12:22
Szukaj postów Cytat

PDLVPL
Użytkownicy
Liczba postów: 14
Dołączył: 09-2014
Podziękowań: 1
Post: #7
RE: Solaris Urbino PL - Mega Pack
Łał, jestem bardzo zaskoczony że ktoś chciał poświęcić tyle wolnego czasu na stworzenie grywalnych 80 wersji autobusu.. nieziemsko to wszystko się prezentuje dźwięki.. na prawdę modyfikacja powinna znaleźć się na komputerze każdego polskiego gracza OMSI.

10/10

08.11.2015 12:45
Szukaj postów Cytat

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 820
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 816
Post: #8
RE: Solaris Urbino PL - Mega Pack
Zainstaluj paczkę Aragoku jeszcze raz bo gwarantuje Ci, że tekstury wszystkie są.


Bądź miły dla osoby która próbuje Ci pomóc na forum, tym bardziej, że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.
08.11.2015 13:10
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Halt

Ten od Jacusia
Użytkownicy
Liczba postów: 92
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 52
Post: #9
RE: Solaris Urbino PL - Mega Pack
@CraherPL:
Mógłbyś zapodać link do tej tekstury szczecińskiej (ze screena) dostosowanej do Mega Packa?


Modyfikacja jest świetna. Bardzo mi się podoba wersja EURO 6. Nareszcie wygląda jak prawdziwe EURO 6. Nowe dżwięki też są bardzo dobre. Brakuje mi tylko dźwięków szyberdachów.
Gratulacje za modyfikacje! Polecam każdemu, bugów ni ma. Ma ocena: 10/10.
Pozdrawiam!
PK OC


[Obrazek: 15311902040271224725.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015 14:35 przez Spons_.)
08.11.2015 14:04
Szukaj postów Cytat

Ten tego
Użytkownicy
Liczba postów: 447
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 372
Post: #10
RE: Solaris Urbino PL - Mega Pack
Modyfikacja wspaniała! Od dawna na nią czekałem, bo bardzo "spolszcza" nam to te Solarisy. Nowe drzwi, dźwięki... Najbardziej mnie ucieszyła masa setvar'ów dzięki którym możemy przystosować pojazd tak, jak występuje w naszym mieście, lub tak, jak mamy własne "widzimisię" :D
Jestem niesamowicie ucieszony, że takowa modyfikacja powstała. Wielkie podziękowania dla Autorów za na pewno ciężką pracę.:-)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2015 14:12 przez Magister.)
08.11.2015 14:12
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Kamil 025
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: