Białe tekstury obiektów po przeniesieniu OMSI na dysk SSD |
Witam, wiem że ten problem był już kiedyś (dawno i nieprawda) pewnie poruszany na Forum, jednak może ktoś znajdzie rozwiązanie...
Ostatnio przeniosłem całe OMSI z HDD na SSD żeby mniej się wkurzać przy pracy nad mapą Projekt Wrocław. Od tego czasu jednak występuje niesamowicie wkurzający mnie bug. Otóż niektóre tekstury obiektów zaczęły mieć białe tekstury. Głównie są to obiekty zrobione przeze mnie z teksturami z GIMP. Tekstura się naprawia po otworzeniu i zapisaniu jej w paincie. Jednak zepsutych tekstur jest całe multum, a jakbym miał to robić ręcznie to bym się chyba zajekochał z tym. Próbowałem się wycwanić programem irfanview jednak ten program jest w stanie zapisać tylko tekstury z jednego folderu (odpowiednio jeden obiekt - jeden folder texture) co czyni dalej całą robotę bardzo żmudną. Czy ktoś zna lepsze rozwiązanie? ![]()
Ja rok temu do optymalizacji tekstur przed wydaniem mapy wyklepałem programik i on generalnie to przy okazji naprawiał.
Tu link do programu: https://drive.google.com/file/d/1F1TRVsM...drive_link jakby ktoś chciał skana antywirusowego: https://www.virustotal.com/gui/file/656e...b0b2f99f29 Nie przestrasz się, bo to aplikacja konsolowa. Wystarczy, że wypakujesz gdziekolwiek wszystkie trzy pliki razem i uruchomisz plik "Optymalizator textur.exe". Następnie program poprosi Cię o podanie ścieżki do folderu, gdzie ma działać. Ja przykładowo sobie wypakowałem building_alex tutaj: C:\Users\Mikolaj\Downloads\Buildings_Alex\Buildings_Alex więc taką ścieżkę mu wkleiłem, ale równie dobrze możesz podać ścieżkę do sceneryobjects w samym omsi. Jeśli ścieżka będzie niepoprawna, program się wyłączy. Jeśli ścieżka będzie poprawna, program zacznie działać i pokaże pliki jakie zmodyfikował po czym się wyłączy. Poniżej screen jak powinien wygladac program jak dziala poprawnie: https://imgur.com/a/KBStrC2
hejka
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |