Korzystam już z Omsi 1,5 roku i coraz więcej wiem, ale wciąż dokładnie nie rozumiem pewnych mechanizmów stąd pytanie do ludzi znających od podszewki Omsi i/lub samych robiących mapy i autobusy.
1. Mam załóżmy mapę x która wymaga płatnego autobusu y (DLC). Czy jeśli mam wszystko inne, a nie mam tego autobusu da się korzystać z tej mapy i nie będzie tylko kursował jakiś autobus Ai na linii czy może mi wywalić grę? Właśnie zainstalowałem taką mapkę bez wymaganego autobusu i się wgrała. Miałem oczywiście raport o brakującym autobusie, ale się wgrała
2. Załóżmy, że brakuje nam jednego tylko obiektu. Czy w czasie jazdy jeśli wjedziemy na obszar gdzie powinien być pojawi się białe niebo i pojazd zacznie lewitować czy przejdzie? Miałem przez jakiś czas taką sytuację i jeździłem i nigdy się nic nie wydarzyło.
3. J.w. tylko jak brakuje jednego splinu?
4. Z jakiego powodu może się zdarzyć tak, że blusky/map tools nie raportuje żadnych brakujących obiektów/splinów, a jednak po wgraniu mamy białe niebo - koszmar wszystkich omsiowiczów:)
5. Czy bezpieczne jest zamienianie/kopiowanie jednych plików na inne? Mamy np plik: obiekt-adama.sco w katalogu Omsi2/Sceneryobjects/obiekty adama ale mapa x wymaga obiektu: obiekt-adama.sco w katalogu: Omsi2/Sceneryobjects/obiekty_adama - czy można po prostu utworzyć katalog obiekty_adama i tam przekopiować plik: obiekt-adama.sc? Czy on może być jeszcze powiązany np z teksturami/modelami? Ok pewno pytanie idiotyczne bo pewno tak?
6. J.w ze splinami
Te wszystkie kwestie naszły mnie po próbie zainstalowania mega niedorobionej paczki z mapy: Tahl V5 gdzie brakowało mnóstwo obiektów i splinów, gdzie były jakieś idiotyczne ścieżki do obiektów a sam autor zalecał jakieś podmiany. Ale generalnie czasami się zdarza, że mamy jakiś obiekt czy splin w innym katalogu niż prowadzi ścieżka. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.