Brak autobusu / splinu/ obiektu - konsekwencje temat ogólny |
Korzystam już z Omsi 1,5 roku i coraz więcej wiem, ale wciąż dokładnie nie rozumiem pewnych mechanizmów stąd pytanie do ludzi znających od podszewki Omsi i/lub samych robiących mapy i autobusy.
1. Mam załóżmy mapę x która wymaga płatnego autobusu y (DLC). Czy jeśli mam wszystko inne, a nie mam tego autobusu da się korzystać z tej mapy i nie będzie tylko kursował jakiś autobus Ai na linii czy może mi wywalić grę? Właśnie zainstalowałem taką mapkę bez wymaganego autobusu i się wgrała. Miałem oczywiście raport o brakującym autobusie, ale się wgrała 2. Załóżmy, że brakuje nam jednego tylko obiektu. Czy w czasie jazdy jeśli wjedziemy na obszar gdzie powinien być pojawi się białe niebo i pojazd zacznie lewitować czy przejdzie? Miałem przez jakiś czas taką sytuację i jeździłem i nigdy się nic nie wydarzyło. 3. J.w. tylko jak brakuje jednego splinu? 4. Z jakiego powodu może się zdarzyć tak, że blusky/map tools nie raportuje żadnych brakujących obiektów/splinów, a jednak po wgraniu mamy białe niebo - koszmar wszystkich omsiowiczów:) 5. Czy bezpieczne jest zamienianie/kopiowanie jednych plików na inne? Mamy np plik: obiekt-adama.sco w katalogu Omsi2/Sceneryobjects/obiekty adama ale mapa x wymaga obiektu: obiekt-adama.sco w katalogu: Omsi2/Sceneryobjects/obiekty_adama - czy można po prostu utworzyć katalog obiekty_adama i tam przekopiować plik: obiekt-adama.sc? Czy on może być jeszcze powiązany np z teksturami/modelami? Ok pewno pytanie idiotyczne bo pewno tak? ![]() 6. J.w ze splinami Te wszystkie kwestie naszły mnie po próbie zainstalowania mega niedorobionej paczki z mapy: Tahl V5 gdzie brakowało mnóstwo obiektów i splinów, gdzie były jakieś idiotyczne ścieżki do obiektów a sam autor zalecał jakieś podmiany. Ale generalnie czasami się zdarza, że mamy jakiś obiekt czy splin w innym katalogu niż prowadzi ścieżka. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
1. OMSI potrafi zacząć lagować kiedy zacznie próbować non-stop zrespić pojazd AI którego nie ma. Lub potrafi wywalić kafel, tam gdzie jest zaparkowany pojazd AI którego nie ma w folderze vehicles.
2. Jeżeli nie jest włączona opcja ładowania całej mapy przy starcie ORAZ kiedy nie respimy się na kaflu bądź na kaflu obok gdzie jest brakujący obiekt/spline, to mapa się wczyta i będzie brakowało jednego kafla. Aczkolwiek OMSI potrafi też w takiej sytuacji przestać ładować jakiekolwiek kafle. 3. j/w 4. Sprawdź logfile i zobacz dlaczego tak się dzieje. To że maptools widzi dany obiekt nie świadczy o tym że jest to a) ten sam obiekt który stawiał autor mapy b) obiekt jest uszkodzony (brak tekstury, brak modelu, złe kodowanie pliku .sco). 5. każdy plik .sco wymaga modelu i tekstury. O ile jeszcze brak tekstury OMSI potrafi przeżyć, to istniejące .sco z nieistniejącym .o3d potrafi wysypać całe OMSI. A jak nazywa się wymagane .o3d można zobaczyć w w pliku .sco pod wpisem [mesh]. Krzywda się nie stanie, co najwyżej w najgorszym przypadku podmieniony (dołożony) obiekt może być umiejscowiony w dziwnym miejscu. Uwaga odnośnie obiektów z AI poniżej: 6. Dopóki spline nie ma ścieżek AI to podmiana nie zaszkodzi, ale ponownie - może być w dziwnym miejscu. ACZKOLWIEK - jeżeli podmieniony zostanie spline ze ścieżkami, i liczba tych ścieżek będzie inna to istnieje relatywnie duża szansa na rozwalenie się całego skryptowanego AI (autobusy, tramwaje, pociągi - wszystko co jeździ z rozkładem jazdy), oraz może to też dać efekt 'nie przełączania' przystanków w przypadku gdy będziemy jechać po mapie z danym wybranym RJ, nawet jak będziemy jechać po trasie.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70% |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |