Brak plików .blend w konwertowanych z vBusa autobusach. |
Postanowiłem spróbować skonwertować model autobusu do OMSI 2 według poradnika by NickTM oraz poradników wideo by Qla123. Autobus to Jelcz M083 Libero by Ad3k_091 dostępny do pobrania na forum vBusa. W pliku autobusu w folderze Model są pliki .3ds oraz .3DS, ale nie ma plików .blend. Niestety Blender po otwarciu pliku .3ds lub .3DS krzyczy, że format pliku jest niepoprawny i go nie otwiera. Próbowałem zmieniać format pliku "libero" z .3ds na .blend, ale po otwarciu go Blenderem nadal krzyczy, że format jest niepoprawny i go nie otwiera.
Jak widać na poniższym zdjęciu domyślną aplikacją do otwierania plików .3ds i .3DS jest 3D Builder, który otrzymujemy za darmo prosto po zainstalowaniu systemu Windows 10. Natomiast po otwarciu w/w pliku Blenderem pojawiają się takie 2 błędy: Nadal ten sam błąd.
Musisz do blendera zaimportować plik .3ds, a nie otworzyć go tylko. Klikasz File->Import->3d studio (.3ds).
Wygląda mi na to, że nie masz zainstalowanego języka Python, który jest potrzebny.
Do importowania potrzebujesz dodatkowych skryptów Python. Możesz pobrać installer tutaj:
https://www.python.org/ftp/python/2.6.2/...-2.6.2.msi Przy instalacji nie zmieniaj domyślnej lokalizacji plików. ![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!
Mam Blender w wersji 2.49a dla początkujących. W User Preferences nie widzę zakładki import/export.
Jak chcesz to Ci podeślę swojego 2.71. Wszystko śmiga bez problemu
![]() ![]() ![]()
Ściągnąłem sobie Blendera 2.71 i w niej wszystko działa jak należy. Natomiast w wersji 2.49a z zainstalowanym na dysku C Pythonem 2.6.2 konsola wykazuje błąd że nie ma Pythona i nie ma też funkcji importu pliku .3ds.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |