DAB x-1200X |
![]() Wątek dotyczy autobusów marki DAB od serii 7 (od 1982 r.) do serii 12 (do 1997 r.) DAB 1200 to autobus produkowany w latach 80. i 90. przez duńską firmę DAB w Silkeborg. Pojazd wysoko podłogowy, wyposażony w pneumatyczne drzwi płatowe i hamulce. W nowszych modelach zainstalowane fotokomórki nad drzwiami i ochronę przed przytrzaśnięciem drzwiami. W kwietniu 1994 podjęto decyzję o zbudowaniu 11 autobusów DAB serii 12-1200B w zajezdni MZK Koszalin. W 1995 roku autobusy ujrzały światło dzienne. Pojazdy trafiły w następujących ilościach do miast takich jak: - 3 sztuki Olsztyn oraz po 2 sztuki: - Koszalin - Gliwice - Głogów - Olkusz Jeden z serii wozów zmontowanych w Koszalinie w 1995 roku tutaj w służbie KM Głogów Do Polski autobusy tej marki sprowadzane były od lat 90. XX wieku w rożnych odmianach m.in. miejskiej, lokalnej i turystycznej. Warto również wspomnieć o wersjach przegubowych, które również się zdarzały, (ale to już temat na oddzielny wątek ![]() Później skrzynię półautomatyczną zastąpiły automatyczne firmy ZF (głównie z czterema, pięcioma i sześcioma przełożeniami). Silnik Leylanda zastąpił wówczas nowoczesny silnik DAF i od tego czasu pojazd nosił już emblematy marki DAB. Podobno jednym z pierwszych pojazdów z silnikiem DAF-a jest ten egzemplarz przedstawiony zresztą na początku wątku. Dawniej królowały niemal w całej Polsce zarówno w komunikacji miejskiej jak i dalekobieżnej. Obecnie całkiem sporo tych pojazdów możemy spotkać w PKS Zielona Góra, PKS Piła i PKS Głogów oraz miejskie wersje w MZK Oświęcim i MZK Tomaszów Mazowiecki. Wszystkie z wyżej podanych występowały w różnych układach drzwi. Jakie są wasze obserwacje i opinia na temat przedstawicieli wyżej wymienionych pojazdów? źródła: Wikipedia, Phototrans.eu oraz SMKM w Koszalinie |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |