Dodawanie pojazdów do ruchu AI (opis pliku ailists.cfg) | |||||||||
Pojawia się coraz więcej pytań o dodawanie nowych autobusów do rotacji AI, więc czas na króciutki poradnik rozwiewający wszelkie wątpliwości (wg oficjalnego SDK do OMSI).
Otwieramy plik "ailists.cfg" znajdujący się w folderze interesującej nas mapy (ja posłużę się przykładem Grundorfu). Poniżej po kolei co oznaczają poszczególne linijki w pierwszej części tego pliku (nie wstawiam w znacznikach, żeby była większa przejrzystość): [ailist] - słowo kluczowe 0 - klasa pojazdów -1 - grupa pojazdów 29 - ilość wpisów pojazdów vehicles\MAN_SD200\MAN_SD77.bus vehicles\MAN_SD200\MAN_SD80.bus [...] vehicles\Citr_BX\BX.ovh - wpisy pojazdów Interesuje nas na początek linijka "ilość wpisów pojazdów". Aby dodać do listy jeden autobus (lub inny pojazd) dodajemy po prostu "1" do tej wartości, jeśli dwa to dodajemy "2" itd. Drugą czynnością jest dodanie samego wpisu. Pojawia się pytanie, gdzie? Otóż najlepiej dodać taki wpis na samym końcu listy. Dodawana linijka ma postać: vehicles\<folder_modelu>\<plik_modelu>.bus np. vehicles\LiAZ 677m\LiAZ 677m.bus Poniżej przykład, dla tych, którzy jeszcze nie zrozumieli. Interesująca nas część pliku ailists.cfg przed edycją: Kod: [ailist] Po edycji (dodaniu autobusu Liaz 677m do rotacji): Kod: [ailist] Szukamy teraz listy deklarującej przynależność do grupy autobusów, podobnej do poniższej: Kod: [aigroup] Struktura pliku: [aigroup] - słowo kluczowe Busses - nazwa grupy 13 - ilość pojazdów w grupie 0 1 2 [...] 12 - numery pojazdów w tej grupie (na który wskazuje lista pod słowem ailist) - pojazdy numerujemy tam od zera, nie od jedynki! Projekt_Szczecin - nazwa używanego przez grupę pliku .hof Jeśli grupa nie wymaga pliku .hof (samoloty, pociągi) ostatnią linijkę należy pominąć. Zawsze najbezpieczniej tworzyć nowe grupy i podpinać pod rozkład. Grupę pojazdów tworzymy dopisując do pliku linijki podobne do poniższych: Kod: [aigroup] Wypadałoby teraz podpiąć nową grupę pod rozkład. Możemy to zrobić w dwojaki sposób - albo przez edytor map albo pliki rozkładowe. Przedstawię ten drugi sposób: - otwieramy dany plik rozkładu (np. <główny_folder_OMSI>\maps\Projekt_Szczecin\TTData\<numer>.ttl - na przykład 57.ttl - znajdujemy: Kod: [newtour] Kod: [newtour] Tym samym na tej brygadzie będzie jeździć wyłącznie LiAZ ze szczecińskim plikiem .hof
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Sorry za odkop roku, ale plik który załączyłeś jest "niepoprawny", tak mi napisał Windows.
Procesor: Intel Xeon E5450 oc 4x3.6ghz
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1050 2gb RAM: 8gb ddr2 HDD: WD 500GB + WD 1TB Cooler: Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 MOBO: Gigabyte P43-ES3G Zasilacz: SilentiumPC Vero 600W l2 bronze OS: Windows 10
Otwórz archiwum WinRARem lub 7-zipem.
Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!
Sorry, że pytam, ale nie mogę znaleźć odp. Pobrałem od mistersixa Mercedes_Sprinter i zgodnie z plikiem read me należy dodać do pliku ailists.cfg wpis: Vehicles\Mercedes_Sprinter_II_PL\Mercedes_Sprinter_II_PL_active.ovh i kolejne, ale w pliku ailists.cfg po lokalizacji odpowidnich plików są jeszcze cyferki np 50 jak na poniższym przykładzie, a z tej paczki od mistersixa nie ma żadnych cyferek za wpisem
MAPA - plik ailists.cfg ---->>>>> vehicles\VW_Golf_1\golf1.ovh 50 PACZKA DODATKOWA - plik ailists.cfg ---->>>>> Vehicles\Mercedes_Sprinter_II_PL\Mercedes_Sprinter_II_PL_active.ovh Pytanie: czym jest ta cyferka na końcu i czy należy coś tam dodać czy zostawić bez ? I co to powoduje ?
Cyfry te definiują częstotliwość występowania pojazdu względem reszty, jeżeli podasz jednemu pojazdowi liczbę 20 a drugiemu 40 to drugi pojazd będzie się pojawiał dwa razy częściej od pierwszego, jeżeli zostawisz to puste to pojazd będzie się pojawiał według kaprysu omsi.
Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
A jeszcze dopytam - a jak pozostawi się puste to będzie zerowe prawdopodobieństwo czy jakieś może domyślne ?
Jeszcze jak można mam takie pytania:
- gdzie lepiej umieszczać te pojazdy dodatkowe: w [aigroup_2] NormalCars czy [aigroup_2] Trucks ? Bo jak umieściłem w tej 2 grupie (trucks - same karetki) to nic nie jeździło - czy dodawanie nowych pojazdów np. od mistersixa do istniejących map jakoś nie zaburzy ruchu pojazdów ? Np. wczoraj miałem taką sytuację na Golczewie, że karetka pogotowia właśnie z tej nowej paczki nie jechała tylko zablokowała ruch. W sumie to i realistyczne, pytanie tylko czy zaplanowane Inne karetki jeździły normalnie. - nie do końca ogarniam jak działa to prawdopodobieństwo czy np wpis "10" oznacza 10% szans czy jak gdzieś wyczytałem trzeba wszystko zsumować i wychodzi np 10/800 ?
1. Dodatkowe grupy ai bez rozkładu trzeba w edytorze samemu zdefiniować, a jaka będzie różnica? Można w ten sposób na konkretnej drodze zabronić wjazdu takowej grupie.
2. Jeżeli takowa karetka była w innej grupie mogła być skonigurowana w inny sposób. 3. Omsi najpierw bierze pod uwagę ustawienia ruchu, następnie sumuje wszystkie liczby i dobiera % do podziału a potem rozdysponuje auta na mapie. Patrząc zawsze przed siebie, myśląc o tym, jak zrobić jeszcze więcej, osiągniesz stan umysłu, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
| |||||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |