Drzwi rozsuwane czy otwierane do środka? |
Jakie rozwiązanie jest według was lepsze-drzwi otwierane do środka czy rozsuwane?
Według mnie lepsze są rozsuwane, ponieważ drzwi otwierane do środka wymuszają ściskanie się osób stojących w przejściu i zabierają miejsce. Z moich obserwacji wynika też, że drzwi rozsuwane są lepiej uszczelnione.
Nie do końca się zgodzę. Nie ma czegoś takiego jak drzwi rozsuwane. Są albo odskokowe albo odskokowo - przesuwne. W Solarisie Ventury w niektórych mają takie dziury pomiędzy drzwiami że można walec włożyć. Oczywiście dla pasażerów lepsze są odskokowo - przesuwne bo nie muszą się ruszać jak się otwierają. Niestety fotokomorki przynajmniej w Poznaniu są w stanie zamykać drzwi po 5 razy. Przelot ze zwykłymi otwieranymi do środka jest szybszy.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka ![]()
W Białostockich Turkach na nierównych zatoczkach drzwi odskokowe szalały, nie chciały się ani otworzyć, ani zamknąć
![]()
Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM Dziękuję za 400 punktów reputacji! ![]()
W Warszawie mamy tylko jeden model autobusu z drzwiami odskokowymi - MAN NM223.3. Myślę, że są one dobrym rozwiązaniem, ponieważ dla stojących pasażerów jest trochę więcej wolnego miejsca. Minusy ? Chyba tylko prędkość ich otwierania/zamykania.
Procesor: Intel Core i5-4460 (4 x 3.2 GHz)
RAM: 8 GB Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 960 (4 GB) System: Windows 10 Pro
Mamy w Łodzi 43 Volva, 2 ostatnie O405GN2 i oczywiście Jelcze Vero z drzwiami odkokowymi. Ten typ drzwi jest dość awaryjny, często otwiera się tylko jedno skrzydło, pomijam już prędkość ich otwierania w Vero. Kolejną wadą drzwi odskokowych jest to, że pasażerowie są przyzwyczajeni do drzwi otwieranych do środka i nie spodziewają się, że drzwi otworzą się na zewnątrz
![]() ![]() Co do drzwi otwieranych do środka, to są praktycznie bezawaryjne w Solarisach, nowych Volvo, Citaro i gniotach, natomiast w Złomnectach ciągle są z nimi jakieś problemy, skrzypią, nie otwierają się (raz jedno Złomnecto jeździło z karteczką "Awaria drzwi" ![]() Podsumowując, w nowych autobusach miejskich lepsze są drzwi otwierane do środka. PS A idealnym rozwiązaniem były oczywiście harmonijki w Ikarusach. Nie potrzebowały dużo miejsca do otwarcia, nie uderzały w pasażerów chcących wsiąść, a cały mechanizm był schowany w szafie nad drzwiami ![]()
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem
![]()
Osobiście wolę drzwi odskokowo-przesuwne gdyż w okresie mrozu nie wychłodzą wnętrza tak jak drzwi pneumatyczne odskokowe czy otwierane pneumatyczne do wewnątrz.
![]()
Kuba L. System otwierania odskokowo przesuwnych również znajduje się na górze. Akurat u nas nie ma problemu dla pasażerów. Nir mamy awarii drzwi praktycznie w ogóle. Prędkość da się regulować. Kwestia producenta co montuje w MANach u nas sprawdzają się idealnie. W Solarisie to zależy od dostawy.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka ![]()
Drzwi w Vero są rodem z autobusu podmiejskiego, najpierw opadają, a dopiero później się otwierają (jak w autobusach turystycznych/podmiejskich). Volva mają 13-18 lat, te awarie drzwi to chyba ze starości (tym bardziej, że część była dawcami części w czasie "programu oszczędnościowego" byłego prezesa Wąsowicza).
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem
![]()
Drzwi odskokowe są najlepszym rozwiązaniem, chociażby dlatego że trzymają ciepło...a w drzwiach otwierających się do środka tego zazwyczaj no nie ma po kilkunastu latach eksploatacji pojazdu
![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |