Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Dziwny komunikat

#1

Od jakiegoś czasu nie mogę rozwinąć wszystkich obiektow, których dotad nie uzywalem podczas tworzenia mapy. Ukazuje się mi takie cos:
http://www.iv.pl/images/21826103654942052436.png
Co to może oznaczac. Do tej pory było wszystko dobrze, az... Nawet ciężko to przetlumaczyc.

Może ktoś wie co to jest i jak się można z tym uporac?

Dodam jeszcze ze usuwanie dodatkow niewiele daje, a przeinstalowanie gry to zupełne nic. Pozostaje jeszcze reczny wybor dodatkow.
Moja pamięć RAM wynosi 4096 MB a systew Windows 7-32. Bardzo to dziwne. Wczesniej tego nie miałem, gralem i tworzyłem. Dzis tworza się przeszkody nie do pokonania.
[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
Odpowiedz

#2

Komunikat ten (chyba...) oznacza że nie udało się wczytać pliku o3d .
[Obrazek: giphy.gif]
[Obrazek: btn_donate_LG.gif]
Odpowiedz

#3

To niestety wysyp pamięci że OMSI nie może załadować wszystkich tekstur do niej. Ja to rozwiązałem tak że zrobiłem sobie dwa foldery Sceneryobjects, jeden dla swojej mapy a drugi ogólny.
Myślę że to w OMSI 2 naprawią.
[Obrazek: 5VaNokk.jpg]
Odpowiedz

#4

Sprobuje jeszcze zamienic Win 7-32 na 64. Troszeczke zwiekszona pamiec moze co nieco da. Bo praktycznie tworzac mape korzystalem prawie z kazdego folderu. Trudno stwierdzic co uzywalem a czego nie /nie mam czasu na analize, gdyz jestem wieksza czesc dnia w pracy/. Chyba ze tworzylbym mape od zera, wowczas Twoj pomysl cos by dal, tak sadze.
[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
Odpowiedz

#5

Wracajac jeszcze do mojego tematu, przesylam link do mojego pliku LOG.
http://hostuje.net/file.php?id=a75f89dd7...7a28e64023
Przyznam sie szczerze, ze rozpatrujac go trudno jest mi cokolwiek stwierdzic.
Niby pewnych plikow nie ma, a jednak sa. To gdzie one sa szukane ze zajmuje tyle pamieci szczegolnie w teksturach?:(

Zmiana systemu nic nie dala.
[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
Odpowiedz

#6

(09.04.2013, 17:06)praiks napisał(a): Wracajac jeszcze do mojego tematu, przesylam link do mojego pliku LOG.
http://hostuje.net/file.php?id=a75f89dd7...7a28e64023
Przyznam sie szczerze, ze rozpatrujac go trudno jest mi cokolwiek stwierdzic.
Niby pewnych plikow nie ma, a jednak sa. To gdzie one sa szukane ze zajmuje tyle pamieci szczegolnie w teksturach?:(

Zmiana systemu nic nie dala.

Wstaw jeszcze raz link, bo źle wstawiłeś i się pobrać nie da.
Odpowiedz

#7

Link zostal odnowiony. Dziala.

http://hostuje.net/file.php?id=a75f89dd7...7a28e64023
[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
Odpowiedz

#8

Jeśli idzie o komunikat z pierwszego posta, to jest to błąd przeciążenia pamięci z karty graficznej. Ja miałem to na bardzo zmodyfikowanym szczecinie. Gdzie pojazdów AI w grupie było 68, a do tego próbowałem jeszcze odpalic Ikarusa 260.06 na texturze 2048x2048. Ustawiony limit tekstur miałem na 410MB. Po przekroczeniu limitu, najpierw otrzymujesz błąd, przy każdym następnym załadowanym modelu/texturze który przewyższa limit. Wtedy Samochód/Autobus AI bądź obiekty scenerii oprócz podstawowych (Drzewa,trawa) będą nie wczytywane, a przy tym zostaną zastopione białym czymś. Wygląda to wtedy jak nieoteksturowana bryła modelu. Przy gorszym zacięciu, samochody AI mogą zrobić się półprzeźroczyste.
[Obrazek: fb9a.jpg]
Odpowiedz

#9

(16.04.2013, 02:00)MungoGTC napisał(a): Jeśli idzie o komunikat z pierwszego posta, to jest to błąd przeciążenia pamięci z karty graficznej. Ja miałem to na bardzo zmodyfikowanym szczecinie. Gdzie pojazdów AI w grupie było 68, a do tego próbowałem jeszcze odpalic Ikarusa 260.06 na texturze 2048x2048. Ustawiony limit tekstur miałem na 410MB. Po przekroczeniu limitu, najpierw otrzymujesz błąd, przy każdym następnym załadowanym modelu/texturze który przewyższa limit. Wtedy Samochód/Autobus AI bądź obiekty scenerii oprócz podstawowych (Drzewa,trawa) będą nie wczytywane, a przy tym zostaną zastopione białym czymś. Wygląda to wtedy jak nieoteksturowana bryła modelu. Przy gorszym zacięciu, samochody AI mogą zrobić się półprzeźroczyste.

U mnie grafika wyglada dobrze. Jedynie brak pamieci moze miec na to wplyw. Tylko jakiej:
- RAM /dokladam za kilka chwil 4 GB, pomimo ze mam 4 GB/
- wirtualnej /tutaj chyba raczej nic/
- karty graficznej /trudno stwierdzic, bo to moze byc i to/

Ale wybor obiektow z pliku dziala. Gorzej jest je tylko rozszyfrowac. A jest ich naprawde duzo. Bo naciskajac na ALL, ukazuje sie... DZIWNY BŁĄD.
[Obrazek: mini.php?str=YTo0OntzOjQ6ImZpbGUiO3M6Mzk...dvcmllIjt9]
Odpowiedz

#10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.04.2013, 10:43 przez siwy_Snk.)

"Zu wenig Arbeitspeicher" oznacza "Za mało pamięci roboczej", co może odnosić się do ilości RAMu, jaka zostaje przydzielona procesowi OMSI.exe. Domyślam się, że komunikat ten wyskakuje w edytorze, gdy próbujesz użyć komendy "Załaduj wszystkie obiekty scenerii", zauważ, że taki folder z dodatkową scenerią waży np. u mnie ok 15-20GB; teraz... pomyśl co chcesz dokładnie zrobić - chcesz załadować do pamięci ponad 15GB danych... OMSI jest zupełnie nieprzygotowana do takiej redundancji danych, wnioskuję, że architektura oraz obsługa tej konkretnej funkcji była przewidziana jedynie by obsłużyć ilość dodatków potrzebnych do działania Grundorfowi, Berlinowi i ew paru innym małym mapkom.

Pamięć wirtualna raczej nic tu nie będzie miała do roboty, to jest b. wolna pamięć dyskowa, która ma "niby" rozszerzać RAM.

A co do grafiki - sami twórcy przyznali, że karta graficzna ma niewiele do powiedzenia w tym symulatorze, głównie na sposób zaprojektowania architektury, na prawdę ciężko określić jak to się ma do tego konkretnego przykładu.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: