Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Edytor - migające spliny, ,,urwane'' pasy drogowe - proszę zamknąć

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.09.2016, 14:30 przez Kacper448.)

Witam.
Podczas układania dróg (metodą jeden na drugim, zaklejanie ewentualnych dziur nakładaniem kolejnym) napotkałem na problem. Wprawdzie nie sprawia mi problemu to, że spliny w miejscach nachodzenia jeden na drugi migają, bo to normalne. Jednak gdy nakładam powiedzmy zebrę na splin, nie jest jednolita, tzn.nie widać jej w całości, jest jakby urwana.

Ilustracje: http://imgur.com/a/tX8OO

Proszę o podpowiedź. Może robię coś nie tak, może powinienem użyć jakiejś funkcji, żeby te spliny tak na siebie nie nachodziły. Próbowałem kombinować z uniesieniem pasów funkcją gradient, ale skutkowało to nierównością (pasy były górą na równym terenie, podczas jazdy słychać było dźwięki jak podczas jazdy po łatach drogowych na mapach)
Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.09.2016, 13:50 przez MAZak.)

Zwiększ porostu ich wartość "z", czyli wysokość (bodajże) na np. 0.05, czyli żeby była te 0.05 nad splinem lub zwiększ tą wartość, jeśli nie będzie tobie odpowiadać :p
Odpowiedz

#3

Taka opcja rzeczywiście działa, ale na podobnej zasadzie jak z gradient. Powoduje to, że zebra staje się nagle progiem, a autobus ewidentnie zachowuje się jak podczas jazdy z góry na dół.
Odpowiedz

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.09.2016, 14:08 przez mati555.)

Podnieś o np 0.02 albo tyle, żeby nie przenikało. Samymi splinami nigdy nie zrobisz idealnie równo. Zresztą małe wzniesienie jest niezauważalne dla gracza, a nawet stwarza lekkie wyboje co wszak urealnia mapę.
W rzeczywistości pasy też są wypukłe;)
Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: