Importowanie plików .o3d | |||
Prawa autorskie w całości należą do: http://projectskopje.wordpress.com/2013/...ryobjects/
Specjalnie dla Strefy-OMSI artykuł ten przetłumaczyłem, interpretując go na swój sposób. Jest widoczny wyłącznie dla zarejestrowanych i zalogowanych. Pliki .o3d to zaszyfrowana forma obiektów 3D do OMSI. Wykorzystując podaną metodę, konwert może stracić na jakości i został opracowany z myślą o eksporcie takich drobnych elementów jak prędkościomierze standardowych MAN-ów i tym podobnych. NIE KRADNIJ w ten sposób plików 3D! Scena OMSI zna wielu utalentowanych twórców mających swoje szerokie wizje związane z modyfikacjami modeli, ale niestety trudno im odtworzyć pewne elementy znajdujące się w istniejących już autobusach. Ten tutorial uczy, jak rozszyfrować plik .o3d a także inne pliki 3D. Wymagania: Windows XP lub nowszy Grafika zgodna z DirectX 3DS Max 2010 lub nowszy (koniecznie!) Blender Ninja Ripper Podane oprogramowanie jest legalne, ale kradzież bądź "pożyczenie" bez pozwolenia autora elementów bryły, może być naruszeniem praw autorskich. Jeśli masz taką możliwość, zapytaj go najpierw o plik .x lub .obj To znacznie lepszy sposób. Nikt oprócz Ciebie nie ponosi odpowiedzialności za konwert czegoś, do czego nie masz praw! Tutorial ma charakter wyłącznie informacyjny. Najpierw pobierz Ninja Ripper: https://www.mediafire.com/file/z1w91t5ke..._script.7z Program ten przechwytuje każdą siatkę 3D wygenerowaną przez kartę graficzną i zapisuje w obsługiwanym przez dodatkowy skrypt do 3DS Max formacie .rip . W tym programie z kolei, dostępna jest konwersja do plików obsługiwanych przez Blendera lub jakichkolwiek innych. Po pobraniu Ninja Reapera antywirus może raportować zagrożenie, ale narzędzie to jest w 100% bezpieczne. ![]() Wybierz plik .exe OMSI lub skrót do gry na pulpicie. "Arg" pozostaw puste. Po kliknięciu na "Run" uruchomi się dobrze nam znany symulator. Zawsze otwieraj OMSI przez Ninja Ripper, w przeciwnym wypadku metoda ta nie zadziała. Po wybraniu pustej mapy (dostępnej standardowo w folderze "Templates") wybierz autobus, z którego chcesz wyodrębnić elementy, następnie przyciśnij F10 i F9. Wydawać by się mogło, że gra właśnie się zawiesiła, ale wystarczy poczekać kilka minut, aby przechwycone zostały obiekty 3D oraz tekstury. Teraz otwórz 3DS Max. Pobierz skrypt: / nieaktualne, skrypt jest zawarty w paczce z programem / i przeciągnij go do okna programu. Pojawi się okienko: ![]() Ninja Ripper tworzy podfolder "_Ripper" w głównym folderze gry. Tam też znajdziesz pliki .rip
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |