Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Jak oteksturować model

#1

Witajcie!

Przychodzę tutaj z zapytaniem. Otóz, nie wiem, jak oteksturować model bryły do OMSI. bryłę już wsadziłem w odpowiednie miejsce w autobusie, jest plik .o3d o takiej samej nazwie jak wcześniejszy pulpit - vdoU2.o3d, lecz teraz jest z dyktą.

1. Jak ją oteksturować?
2. Jak się dowiedziećjakie wymiary tekstury są odpowiednie?

Dziękuję za odpowiedzi:)
Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.08.2018, 22:14 przez Pablo_Osw.)

Oteksturować? To chyba absolutnie podstawowe zagadnienie przy pracy z Blenderem (o ile w nim pracujesz). Tu są poradniki: 1 2
Bardzo skrótowo: otwierasz zakładkę UV\Image Editor, wczytujesz daną teksturę, w oknie 3D klikasz U-> Unwrap albo Project from view i dopasowujesz siatkę modelu do tekstury. W nowszych blenderach trzeba jeszcze podpiąć materiał: w zakładce Properties, 4 zakładka od prawej, tworzysz nowy materiał, potem 3 zakładka od prawej dodajesz teksturę jako obraz z pliku.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: