Kostki dźwiękowe - wyzwalanie dźwięku w przedziale czasowym | ||||||
Witam
A więc krótko i na temat. Niektórzy zapewne wiedzą co to są kostki dźwiękowe także problem odnosi się właśnie ich. Chciałbym ustawić sobie słyszalność danego dźwięku na mapie o odpowiedniej porze. Przypuszczam, że trzeba "rozebrać" tą kostkę lub jej plik dźwiękowy i edytować, a więc tutaj mogę zadać pytanie, co konkretnie muszę zrobić - dajmy na to - aby pewne odgłosy było słychać wyłącznie w nocy, a inne zaś nad ranem? Pozdrawiam / Pozwoliłem sobie edytować tytuł na bardziej precyzyjny. - skawek / ![]()
Wystarczy dołączyć odpowiedni skrypcik, wykorzystując zmienną czasu (liczoną w sekundach od północy). Jeśli chcemy, by dana kostka była słyszalna od piątej do ósmej na przykład, skrypt o nazwie soundcube_kogut.osc w podkatalogu Script wygląda tak:
Kod: {init} Poza tym trzeba utworzyć plik ze zmienną, która pojawiła się w skrypcie, również w tym podkatalogu, przykładowo będzie to soundcube_kogut_varlist.txt a w nim umieszczamy: Kod: odtworz_koguta Do .sco należy dołączyć deklarację tego skryptu i pliku, na przykład: Kod: [script] Zdaje się, że w konfiguracyjnym pliku dźwiękowym, trzeba dopisać jeszcze [conditionSingle] i ma wyglądać na przykład tak: Kod: [sound] Powinno działać, jeśli nie - no to jeszcze sprawdzę, bo nie mam siły przetestować dzisiaj ![]()
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
A gdybym chciał żeby dźwięk był wyzwalany konkretnie o 4.43 później o 12.16. Da się ?
Oczywiście, że tak, tylko w skrypcie musisz zmienić warunek pojawiania się dźwięku. Zatem bierzesz z posta skawka varlist, wpisy do .sco i plik konfiguracji dźwięku, natomiast skrypt wyglądałby tak:
Kod: {init} ![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!
Co odpowiada za zasięg słyszalności ? bo może tego nie ustawiłem, błędu nie wywala. Ale coś nie dźwięczy.
Jakby wyglądał skrypt z pięcioma punktami godzinowymi ?
Problem może być w tym że skrypt działa tylko w określonej sekundzie podanej w skrypcie. Dla pięciu wartości trzeba by było obliczyć odpowiednią sekundę doby i dodać linijkę definiującą
odczyt zmiennej | czas w sekundach | znak równości | zaznaczenie bramki logicznej OR (L.S.Time) XXXXX = || Z tym że tak jak napisałem, prawdopodobnie dźwięk odtwarza się tylko o sekundzie podanej w skrypcie, przyjrzę się temu jutro wieczorem. ![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!
W dalszym ciągu nic. Wczoraj próbowałem jeszcze coś zrobić, dodałem linkę sound. i dźwięk się pojawił ale jakby ktoś pause/play non stop naciskał, a wychodząc do menu dzwiek się otworzył. Ale to i tak niezależnie od godziny.
Oczywiście, że skrypt się odtwarza tylko w sekundzie a nawet mniej o podanych godzinach, trzeba zrobić dwa małe zakresy czasowe czyli np
Kod: (L.S.Time) 16980 > gdzie różnica od pierwszej liczby do drugiej to czas trwania wyzwalacza. By dodać kolejne zakresy czasu to po prostu dodawać po takich segmentach || Kod: (L.S.Time) x >
Odtwarza o wybranych godzinach, ale jest jedno ale. Gdzie mam dać tą linijkę (T.L.sound) ?
| ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |