Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Który format tekstur jest najkorzystniejszy dla OMSI?

#11

Jeżeli obiekt korzysta z tekstur nocnych/zimowych, to w folderze ...\Textures powinny być podfoldery Night i Winter. W nich są pliki o identycznej nazwie, co plik główny. Jeżeli mają domyślne rozmiary, to w nocy/zimie ilość MB na teksturach będzie znacznie większa.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#12

No to wiadomo, nie mniej w obiektach którym zrobiłem już nocne tekstury, pliki te są mniejsze.
Odpowiedz

#13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2016, 22:15 przez helvete.)

Grunt, żeby przy zmniejszaniu rozdzielczości zachować proporcje oryginału. Jeśli tekstura ma rozdzielczość 600x400 (generalnie nie polecam udziwniać rozdzielczości tekstur, sam trzymam się potęgi dwójki) to przy zmniejszeniu jej do 256x256 obiekt będzie źle zmapowany:-)
[Obrazek: fldoEhW.png]
Odpowiedz

#14

Wybaczcie za odkop ale sam kombinuje teraz zformatami i rozdzielczoscia. Czyli jezeli chodzi o rozdzielczos, Omsi trawi z problemem udziwniona rozdzialke a lepiej radzi sobie z takimi o potedze 2ki? Odnosnie wczytywania tekstur lepiej miec jeden folder z modelami i teksturami zauwazylem ze czasem wykorzystuje sie spliny roznych autorow o tej samej teksturze i jezeli sa w roznych folderach wczytuja z kazdego plik co przy 3splinach dajewczytanie 3 razy tej samej tekstury. Wiem troche to zagmatwane ale pisze w pracy a przerwa krótka.
Dzięki za 700 plusów :lol:
Odpowiedz

#15

OMSI przed załadowaniem wczytuje informacje o wszystkich lokalizacjach obiektów, tekstur, skryptów, etc. więc sam fakt, czy tekstury są porozpierniczane po folderach, czy są w jednym, nie robi różnicy. Natomiast w kwestii tekstur, jeśli przykładowo byłoby 5 identycznych obiektów, które korzystałyby z tej samej tekstury ale pokopiowanej po różnych miejscach, to też nie robi to róznicy, gdyż silnik obrabia każdy obiekt i jego teksturę osobno, więc, czy jedna tekstura w pięciu miejscach, czy nawet 5 identycznych tekstur na 5 różnych obiektach - nie zrobi to różnicy.

Co do niesymetrycznych tekstur, też nie ma to znaczenia z podobnego powodu, jak powyżej. OMSI działa w systemie "what you see is what you get", czyli procesuje to, co widzi, jeżeli plik tekstury miałby rozdzielczość QHD, ale obiekt korzystałby tylko z jego części w wielkości 256x256, to OMSI procesować będzie i tak to, co jest na obiekcie. Różnica będzie tylko, gdy plik tekstury zmniejszymy, dajmy na to, o połowę, bo wtedy wielkość tej części, którą bierze OMSI, będzie 128x128, więc optymalizacja na plus:)
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
 Podziękowania za post: Buser(+1) , Tyszanin(+1)
Odpowiedz

#16

Dzięki za odpowiedź;) podziałam pokombinuje i zobaczę czy da rade gdzieś jeszcze uszczuplić mapę. Pamiętam, że ktoś kiedyś wrzucał dużą notkę ze spostrzeżeniami odnośnie formatów graficznych i czasach ich ładowania, ale nie pamiętam gdzie to dokładnie było i na jakim forum.
Dzięki za 700 plusów :lol:
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: