Który format tekstur jest najkorzystniejszy dla OMSI? |
Jeżeli obiekt korzysta z tekstur nocnych/zimowych, to w folderze ...\Textures powinny być podfoldery Night i Winter. W nich są pliki o identycznej nazwie, co plik główny. Jeżeli mają domyślne rozmiary, to w nocy/zimie ilość MB na teksturach będzie znacznie większa.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
No to wiadomo, nie mniej w obiektach którym zrobiłem już nocne tekstury, pliki te są mniejsze.
Wybaczcie za odkop ale sam kombinuje teraz zformatami i rozdzielczoscia. Czyli jezeli chodzi o rozdzielczos, Omsi trawi z problemem udziwniona rozdzialke a lepiej radzi sobie z takimi o potedze 2ki? Odnosnie wczytywania tekstur lepiej miec jeden folder z modelami i teksturami zauwazylem ze czasem wykorzystuje sie spliny roznych autorow o tej samej teksturze i jezeli sa w roznych folderach wczytuja z kazdego plik co przy 3splinach dajewczytanie 3 razy tej samej tekstury. Wiem troche to zagmatwane ale pisze w pracy a przerwa krótka.
Dzięki za 700 plusów
![]()
OMSI przed załadowaniem wczytuje informacje o wszystkich lokalizacjach obiektów, tekstur, skryptów, etc. więc sam fakt, czy tekstury są porozpierniczane po folderach, czy są w jednym, nie robi różnicy. Natomiast w kwestii tekstur, jeśli przykładowo byłoby 5 identycznych obiektów, które korzystałyby z tej samej tekstury ale pokopiowanej po różnych miejscach, to też nie robi to róznicy, gdyż silnik obrabia każdy obiekt i jego teksturę osobno, więc, czy jedna tekstura w pięciu miejscach, czy nawet 5 identycznych tekstur na 5 różnych obiektach - nie zrobi to różnicy.
Co do niesymetrycznych tekstur, też nie ma to znaczenia z podobnego powodu, jak powyżej. OMSI działa w systemie "what you see is what you get", czyli procesuje to, co widzi, jeżeli plik tekstury miałby rozdzielczość QHD, ale obiekt korzystałby tylko z jego części w wielkości 256x256, to OMSI procesować będzie i tak to, co jest na obiekcie. Różnica będzie tylko, gdy plik tekstury zmniejszymy, dajmy na to, o połowę, bo wtedy wielkość tej części, którą bierze OMSI, będzie 128x128, więc optymalizacja na plus ![]()
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
Dzięki za odpowiedź
![]() Dzięki za 700 plusów
![]() |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |