| "Lustrzany" autobus po edycji pliku DDS |
|
Witam wszystkich,
to moja pierwsza wypowiedź na tym forum, zatem na początek chciałbym wszystkich pozdrowić i podziękować za wkład dokonany w rozwój OMSI. Po etapie zabaw z edytorem i plikami odpowiadającymi za samochody pojawiające się na danej mapie postanowiłem przystąpić do samodzielnego tworzenia tekstur. Na warsztat wrzuciłem Mercedesa O305 z dodatku "Neuendorf", do którego pobrałem wcześniej teksturę Hamburga. Po otwarciu pliku DDS w Gimpie i zapisaniu najdrobniejszej zmiany (na ustawieniach domyślnych) autobus staje się "lustrzany". W załącznikach dodaję dwa zrzuty ekranu. Proszę o podpowiedź - co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Przeszukałem informator i nie widzę informacji odnośnie szczegółów graficznych tekstur. Czy ktoś zajmujący się tworzeniem takich tekstur mógłby mi doradzić, w jaki sposób, wychodząc z gotowej tekstury DDS mogę stworzyć własną? Zrobiłem już malowania do Mercedesów Citaro, Citaro G, Neoplana i Solarisa, ale nie mogę ugryźć MAN-ów i Mercedesa Juliana. Działam w GIMP-ie 2.8 z wtyczką do plików DDS.
Z góry dziękuję.
W GIMPie ja zawsze robię tak: maluję teksturę tam sobie jak chcę, biorę gumkę, ustawiam na krycie gumki 80 i tak ścieram całą teksturę, potem zapisuję i wszystko
![]() Co do merola juliana: w nim nie musisz robić operacji takiej jak wyżej napisałem, do niego zalecam użycie repaint tool ![]() Pozdrawiam
Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM Dziękuję za 400 punktów reputacji!
Patent z repaint tool'em jest super - szybki test i pełny sukces
. Pięknie dziękuję za pomoc. Jeżeli chodzi o koncepcję ustawiania przezroczystości w GIMP-ie - czy przy zapisywaniu muszę wybierać jakiś profil konwersji (screen z menu pod miniaturką z posta #3)?
|
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
| 1 gości |

![[Obrazek: t4agXQ1.png]](http://i.imgur.com/t4agXQ1.png)
