Mercedes O405N² (By Julian) - Poradnik | |||
![]() AKTUALIZACJA: 4.09.2013r. Mercedes O405N² - IBIS ![]() Witam wszystkich ponownie! ![]() Nadszedł czas na napisanie coś o Mercedesowym IBIS’ie, ta więc zaczynajmy: Zapewne zauważyliście, że IBIS w Mercedesie Juliana różni się nie tylko wyglądem od tego ze standardowych MAN’ów czy innych modeli. Zacznijmy od tego, iż IBIS ma automatyczne zapowiedzi przystanków (są tego plusy i minusy, ale o tym troszkę później), gdy zatrzymamy autobus na przystanku i zaciągniemy hamulec przystankowy IBIS zacznie planować atak na kolejną zapowiedź przystanku, ataku dokona po przejechaniu 90m od przystanku. Przycisk „c" (patrz zdjęcie u góry) zatrzymuje automatyczne zapowiedzi (przydatne gdy stoimy na światłach i chcemy załączyć hamulec przystankowy, jeżeli nie zatrzymamy automatycznych zapowiedzi, IBIS odczyta ten postój jako przystanek i po przejechaniu 90m będzie kolejna zapowiedź (to są te minusy). Kolejnym minusem jest to, że owy IBIS nie posiada cofania zapowiedzi, jeżeli zapowiedzi polecą nam za daleko będzie trzeba albo zatrzymać je klawiszem „c” (patrz zdjęcie u góry) i poczekać aż nadejdzie właściwa kolejka lub zaprogramować je od samego początku. Ponadto Julianowski IBIS posiada zdolności do usterek tych lżejszych jak i tych poważniejszych. W przypadku lżejszego uszkodzenia pomoże nam wciśnięcie przycisku „e” (patrz zdjęcie u góry), jednakże jeżeli usterka będzie poważniejsza w/w opcja nam nie pomoże, będziemy zmuszeni do zresetowania (wyłączenia) IBIS’a, czyli wyłączenia i włączenia zasilania (standardowo klawisz "E"). Jeżeli komuś takie usterki przeszkadzają i nie chce ich mieć może je wyłączyć w pliku: „IBIS_constfile.txt” który znajdziemy w: „Miejsce instalacji/OMSI/Vehicles/TD_Mercedes-Benz_O405N2/Script. Gdy otworzymy już „IBIS_constfile.txt” ujrzymy coś takiego: Cytat:[const] W celu włączenia/wyłączenia tych usterek trzeba zmienić: Usterki włączone: Cytat:[const] Usterki wyłączone: Cytat:[const] Legenda (patrz zdjęcie u góry): "a": "Route" tutaj wpisujemy trasę (np. 01). "b": "Linie" tutaj wpisujemy numer linii (np. 05480). "c": "H-Stop" tym przyciskiem zatrzymujemy/wyłączamy automatyczne zapowiedzi. "d": "Ziel" tutaj wpisujemy kod kierunku danej linii (np. 100). "e": Tym przyciskiem anulujemy lub włączamy datę i godzinę na wyświetlaczu IBIS'a. "f": Zwykłe "0", zaznaczyłem przez pomyłkę. "g": Najzwyklejszy "Enter". Życzę miłego czytania, w razie problemów wiecie gdzie pisać. ![]() Pozdrawiam, MrYanke$ Mercedes O405N² - Wyświetlacze: KODY & ".HOF" Siemanko wszystkim, z faktu, iż zauważyłem, że sporo osób nie wie jaki kod wbić, aby numer linii był na czerwonym tle (przykład, bo manewrów jest sporo) lub nie wie jak zrobić aby kierunek na wyświetlaczu był przewijany, postanowiłem napisać taki szybciutki poradnik, tak więc zapraszam do zapoznania się z nim: "KOD'y" do IBIS'a Linie: Linia: 1 (I jej warianty) 1: 00100 Podgląd: ![]() 1N: 00104 Podgląd: ![]() [U1]: 00140 Podgląd: ![]() Sß1: 00120 Podgląd: ![]() S1: 00150 Podgląd: ![]() N1: 00160 Podgląd: ![]() E1: 00170 Podgląd: ![]() [1]: 00180 Podgląd: ![]() 1: 00190 Podgląd: ![]() Linia: 54 (I jej warianty) 54: 05400 Podgląd: ![]() [54]: 05480 Podgląd: ![]() 54: 05490 Podgląd: ![]() Sß54: 05420 Podgląd: ![]() [U54]: 05440 Podgląd: ![]() S54: 05450 Podgląd: ![]() N54: 05460 Podgląd: ![]() E54: 05470 Podgląd: ![]() 54N: 05404 Podgląd: ![]() Linia: 154 (I jej warianty) 154: 15400 Podgląd: ![]() [154]: 15480 Podgląd: ![]() 154: 15490 Podgląd: ![]() ".HOF" Kierunki: Kierunek: Strefa-OMSI.pl Legenda: Test znacznika "*B" Plik ".hof" Cytat:[addterminus] ![]() Test znacznika "*P" Plik ".hof" Cytat:[addterminus] ![]() Test znacznika "*I" Plik ".hof" Cytat:[addterminus] ![]() Kierunek: STREFA-OMSI.pl Plik ".hof" Cytat:[addterminus]Podgląd: ![]() Kierunek: Przerwa na kawę ("*P" & "*B") Plik ".hof" Cytat:[addterminus]Podgląd: ![]() Kierunek: STREFA-OMSI.PL ("*B") Plik ".hof" Cytat:[addterminus]Podgląd: ![]() Kierunek: STREFA-OMSI.PL ("*I") Plik ".hof" Cytat:[addterminus]Podgląd: ![]() Kierunek: ZA TRAMWAJ ("*T") Plik ".hof" Cytat:[addterminus]Podgląd: ![]() Kierunek: LOTNISKO ("*F") Plik ".hof" Cytat:[addterminus]Podgląd: ![]() Z podstaw będzie tyle, od razu mówię, że ja podałem tylko podstawowe modyfikacje kierunków oczywiście można się bawić w łączenie "*I *B *P" ale to zostawiam już Wam. ![]() Pozostała jeszcze jedna opcja, otóż kierunek przewijany, czyli taki który zmienia się co kilka sekund. Jak go zrobić ? Już tłumaczę. ![]() Linia: 154 Kierunek: Lotnisko/Lotnisko STREFA-OMSI.PL (Tak tak, Strefa-OMSI.pl ma lotnisko, ale ciii... ![]() ![]() Podgląd: Kierunek_1: ![]() Po chwili... Kierunek_2: ![]() Złapane podczas zmiany: ![]() Plik ".hof" Cytat:[addterminus_allexit] Wszystko ładnie, pięknie ale jak wpisać dany kierunek do pliku ".hof" ? Na początek wchodzimy w: Miejsce instalacji/OMSI/Vehicles/Wybieramy interesujący nas pojazd/Szukamy pliku ".hof" w celu zmodyfikowania go. Plik ".hof" otwieramy za pomocą najzwyklejszego notatnika, gdy już go otworzymy ukaże nam się jego zawartość (xD). Szukamy pierwszej linijki o nazwie: Cytat:[addterminus_allexit] Po tym możemy napisać swój kierunek, w tym celu wpisujemy: Cytat:[addterminus] Efekt końcowy będzie taki: Cytat:[addterminus_allexit] No dobrze to byłoby na tyle. Jeżeli są jakieś błędy to proszę mnie o tym poinformować a na pewno je poprawię. Jeżeli o czymś ważnym zapomniałem to również proszę mnie poinformować. ![]() Dodam, że poradnik jest własnością moją i forum, bez zgody zabronione jest rozpowszechnianie. Pozdrawiam, MrYanke$ Mercedes O405N² - Opis pulpitu Witam! ![]() W tym wątku chciałbym Wam opisać pulpit Mercedes'a O405N², nie będę przedłużał, więc zaczynajmy: Screen'a pulpitu Mercedes'a O405N² z numerkami przy przyciskach jest w załączniku. Część I: 1. Retarder wyłącznik. 2. Retarder bezpośredni. 3. Reflektor przeciwmgielny. 4. Światło kierowcy. 5. Światło w przestrzeni pasażerskiej I. 6. Światło w przestrzeni pasażerskiej II. 7. Wyłącznik ASR. 8. Obwód wentylatora I. 9. Obwód wentylatora II. 10. Obwód wentylatora FULL. 11. Recyrkulacja powietrza. 12. Podgrzewanie lusterek. 13. Radio. (?) 14. Blokada prawej/lewej połówki drzwi. 15. Podnoszenie. 16. Przyklęk. 17. Rozrusznik silnika. 18. Wyłącznik silnika. 19. Wentylator I. 20. Wentylator II. 21. Bieg 1. 22. Bieg 2. 23. Tryb automatyczny. 24. Tryb neutralny. 25. Tryb wsteczny. 26. Stacyjka. 27. Tylne światło przeciwmgielne. 28. Światła awaryjne. 29. Hamulec przystankowy. 30. Drzwi 1. 31. Drzwi 2. 32. Otwieranie drzwi (Ciepły Guzik [CG]). 33. IBIS. 34. Hamulec ręczny. 35 & 36. Wskaźnik ciśnień w układach (manometry). 37. Przełącznik zespolony. 38. Temperatura płynu chłodniczego. 39. Temperatura silnika. 40. Ciśnienie oleju. 41. Kontrolki. Część II: 1. Klapka awaryjna. 2. Wyłącznik awaryjny. 3. Grzejnik. 4. Pompa wodna. 5. Wysokie obroty silnika. 6. Regulator temperatury. 7. Pusty przycisk. 8. Sterowanie pierwszym szyberdachem. 9. Sterowanie drugim szyberdachem. 10. Pusty przycisk. 11. Pusty przycisk. 12. Pusty przycisk. 13. Sterowanie przyklękiem. No dobrze to byłoby na tyle. Jeżeli są jakieś błędy to proszę mnie o tym poinformować. ![]() Dodam, że poradnik jest własnością moją i forum, bez zgody zabronione jest rozpowszechnianie. Pozdrawiam, MrYanke$
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |