Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[Modyfikacja pojazdu]  Czcionka PIXEL na wyświetlacze zewnętrzne

#1

Witam
Mam problem z czcionką, dodane pliki do NG272, podmienione i nadal mam starą czcionkę. Na model uprzednio "nałożyłem" Krugery++. Testowane z HOFem Starachowic z wątku.
Pozdrawiam
Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
Odpowiedz

#2

A skrypt zmieniłeś w której wersji? Nie wiem, czy wiesz ale skrypt działa tylko w wersji z dopiskiem "Krueger+" (np. MAN_GN92_main_Krueger+.bus) Jeśli zmieniłeś w wersji z dopiskiem "Krueger++" lub "Krueger++_pc" to czcionki nie będą działać.
Odpowiedz

#3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.07.2015, 09:42 przez piotr88010.)

Dzięki za naprowadzenie, we wpisie są 2 typy czcionek wiem w które miejsce przepisać by działało z Krueger++:D
Pozdrawiam8)
Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
Odpowiedz

#4

Nie jestem pewien czy to pytanie powinno być tu czy w pobieralnii, ale jest techniczne, więc daję je tutaj;)
Czy jest możliwość dostosowania tego modu pod Solarisy? (czy raczej Solarisy pod ten mod:hihi:) W końcu te wozy mają właśnie wyświetlacze oparte o mod Krueger ale w wersji ++ LED. Próbowałem podmienić constfile na to z jednym +, ale wtedy wyświetlacze kompletnie się rozjeżdżały. Jest ktoś, kto może pomóc? :d
:spi:
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

Odpowiedz

#5

Tego modu nie da się dostosować do wyświetlaczy LED albo LCD opartych na Krüger++, gdyż tam wszystko jest sterowane troszkę innymi skryptami. Poza tym, rodzdzielczość matrycy w K++ jest dokładnie dwa razy większa niż w K+, stąd problem z rozjeżdżaniem się czcionek.
Powinno się z kolei dać radę dostosować Solarisa do modu - sam próbowałem zrobić wersję FlipDot, ale póki co bez sukcesu. Niestety, nie mogłem znaleźć nigdzie takie modyfikacji stworzonej przez kogoś innego. Widocznie wychodzi się z założenia, że FlipDot to przeżytek i nie pasuje do nowych autobusów.
Odpowiedz

#6

Tu niby jest FlipDot do tych Solarek:
http://www.omnibussimulator.de/forum/ind...adID=28311
Tylko czy o to chodzi i, jeśli tak, to co trzeba zrobić, żeby połączyć to z Actią i Twoim modem?:)
:spi:
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

Odpowiedz

#7

Ja mam modyfikację na Flip Dot. Możecie zerknąć u mnie w teksturowni. Napisać na pw.

Wysłane z mojego LG G3 przy użyciu Taptalka
[Obrazek: poznan-logo.png]
Odpowiedz

#8

Adaptacja dodatku na Solarisy jest dość łatwa po zainstalowaniu wszystkich patchów do Solarisa. Wtedy wystarczy skopiować VMatrixP.osc do folderu Script12\churaKrueger, a potem w dowolnym pliku *.bus Solarisa podmienić, najpierw w zakładce [script]:
Cytat:script12\churakrueger\vmatrix.osc
z
Cytat:script12\churakrueger\vmatrixp.osc

a później w zakładce [constfile]:
Cytat:script12\churakrueger\vmatrix_constfile_K++.txt
z
Cytat:script12\churakrueger\vmatrix_constfile.txt

Sprawdzałem z MOKI modem i działa. Trzeba podmienić te same linie, których edycję opisałem, jednak trzeba pamiętać o podaniu odpowiednich ścieżek do plików. Nie wiem, jak to jest z Actią, ale podejrzewam, że tak samo. Potem wystarczy tylko wybrać np. *.hof Projektu Szczecin do Krueger-moda i będzie działać.
Odpowiedz

#9

(24.07.2015, 23:41)subarumax napisał(a): Wtedy wystarczy skopiować VMatrixP.osc do folderu Script12\churaKrueger,
Jeszcze do folderu Script/churaKrueger, z którego korzystają przegubowce.

Jeśli chodzi o same czcionki, to się wszystko zgadza. Natomiast pozostaje jeszcze kwestia tekstur. Po zamianie wpisów, o których wspomniałeś, wciąż mamy de facto ekran LCD. Żeby wyglądało realnie, trzeba by było jeszcze zamienić teksturę czcionki ("vmatrix_voll.bmp") i tła wyświetlacza. Z tą drugą jest jednak mały problem, ponieważ znajduje się w pliku "03.png", który to jest zbiorem zdecydowanej większości tekstur w pojeździe. Próbowałem tam wkleić tło z klapkami, ale po takim zabiegu autobus w ogóle się nie wyświetla... Niemniej jednak, subarumax dziękuję za wyjaśnienie.:)

(24.07.2015, 12:18)pause1 napisał(a): Tu niby jest FlipDot do tych Solarek:
http://www.omnibussimulator.de/forum/ind...adID=28311
Nie polecam - mod ZAMIENIA oryginalne tekstury, przez co oryginalne napisy stają się "kropkowane" i niefajnie to wygląda. Poza tym bazuje na Krüger+ w wersji 0.5, więc trzeba by było sporo zmieniać w pliku "VMatrixP.osc".
Odpowiedz

#10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.07.2015, 16:39 przez Soobar.)

Po małym zmodyfikowaniu vmatrix_voll.bmp, całość wygląda tak:

[Obrazek: d0lmM5q.png]

Jak sądzę jest to trochę mniej LCDkowe niż oryginalny plik vmatrix_voll.bmp.:D

--
Tak, wiem. Tło wyświetlacza nadal jest lekko zielonkawe, ale sądzę, że to już kwestia vmatrix_leer_led.png, bo szczerze mówiąc, nigdzie nie zauważyłem w pliku 03.png tła wyświetlaczy.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: