Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 1 & 2] Plik global.cfg - każda linijka wytłumaczona !
Autor Wiadomość

Cześć
Użytkownicy
Liczba postów: 106
Dołączył: 05-2015
Podziękowań: 64
Post: #1
Plik global.cfg - każda linijka wytłumaczona !
W tym poradniku/wątku chciałbym wytłumaczyć za co jest odpowiedzialana każda linijka/sekcja pliku global.cfg znajdującym się w folderze maps mapy czyli maps/nazwa_folderu_mapy

Edytować plik global.cfg można zwykłym notatnikiem czy wygodniej dla oka naprzykład programem Notepad++

Pierwsza linia definiuje kiedy plik został stworzony - data, godzina
Druga i trzecia sekcja definiuje nazwę mapy. Domyślnie nazwa ta będzie Name. Nie można używać w tej nazwie polskich znaków.
Czwarta sekcja/część to opis mapy pojawiający się w białym polu podczas ładowania mapy w grze. Wpisujemy opis tam gdzie domyślnie będzie napisane <Description>.
Piąta sekcja jest to wersja kodu ładującego. Większość twórców map zostawia domyślą wartość czyli 14.
Szósta sekcja czyli [NextIDCode] jest automatycznie edytowana/modyfikowana przez edytor podczas tworzenia mapy więc nie musimy się tym martwić;)
Siódma sekcja widoczne jako [backgroundimage] jest odpowiedzialna za dodanie obrazka prezentującego/dawającego spoiler mapy przy ładowaniu gry. Jeśli zostawimy jako 0 to będziemy musieli dodać plik o nazwie picture, formacie JPEG i rozmiarze 370x280. Jeśli będziemy chcieli dodać obraz ze ścieżką do pliku na naszym komputerze musimy się upewnić że ta ścieżka będzie taka sama dla każdego gracza na mapie, aby obraz był widoczny dla kązdego.
Ósma sekcja jest automatycznie edytowana przez edytor, a więc tą częścią też nie musimy się narazie martwić.
Dziewiąta sekcja zaczynająca się jako [moneysystem] jest odpowiedzialna za ładowanie pieniędzy przy sprzedaży biletów. Domyślnie będzie to Money\DM\DM.cfg czyli pieniądze niemieckie używane na domyślnych mapach Berlina i Grundorfa. Jeśli będziecie chcieli stworzyć własne pieniądze musicie zmienić te sćieżkę wstawiając pliki te do folderu Money.
Dziesiąta sekcja definiuje typ ładowanych biletów. Domyślnie ta linijka będzie następująca : TicketPacks\Berlin_1\Berlin_1.otp. Te zestawy możemy też zmienić, podobnie jak w przypadku pieniędzy.
Jedenasta sekcja definiuje ile czasu trwa naprawa autobusu. Czas ten jest podawany w minutach.
Dwunasta sekcja definiuje 'standardowy depot' czyli 'depot' który definiujemy podczas ładowania autobusu.
Trzynasta-czternasta sekcja jest odpowiedzialna za ładowanie tekstur i pór roku.
Piętnasta sekcja definiuje zagęszczenie ruchu drogowego zaś szesnasta sekcja definiuje zagęsczenie ruch ludzi/Humans.
Siedemnasta sekcja - [entrypoints] definiuje ilość punktów/miejsc wejściowych/wjazdowych.
Finalna, osiemnasta sekcja jest odpowiedzialna za ładowanie plików kaflów. W OMSI każdy kafel ma osobny plik o formacie .map. Dlatego czasami widzimy napis Load Tile Files... w grze kiedy dany kafel ma nadzwyczajnie dużą ilość danych i budynków.

Mam nadzieję że poradnik był przydatny.

Dziękuję i pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.05.2015 16:36 przez solarisjanek.)
26.05.2015 12:29
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: szmelcedes , mattez , Voith , PlebarYT , Władca Lusterek , wodniak
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: