To czas mi ocenić mapę.

Przetestowałem ją czterema autobusami: Mercedesem O520 Cito na liniach 2, 10 (pasuje jak ulał na te linie), Jelczem 080 na linii nr 4, na tej samej linii Jelczem M125M oraz MANem NL202 M&R na liniach 30 i 35. Testowałem na OMSI 2 mimo tego, że na OMSI 1 również wgrałem tą mapkę.

No ale przejdźmy do rzeczy. Najpierw pojechałem linią 4 z Dworca do Teatru. Pojechałem tylko w jedną stronę, więc dużo się nie najechałem, bo tylko 2 przystanki.

Spodziewałem się krótkich linii, ale nie myślałem, że będą aż tak krótkie!

Na trasie był mały problem, ponieważ koło Dworca PKP Jelczyk zbierał się do skakania i nawet chwilkę już popróbował.

Mimo tego, że to ciężki autobus (gdy później jechałem tędy MANem NL202 to już mi nie skakał) to i tak mapa nie powinna być tak zasobożerna żeby już zaczął skakać. Dlatego za optymalizację mapy odejmuję 1 punkt od końcowej oceny. Później wypróbowałem Jelcza 080 na tej samej linii. Ten autobus już się na nią nadawał - mimo tego, że frekwencja w nim wyniosła około 30% w jedną stronę. Tym autobusem pojechałem również w drugą stronę linii nr 4. Tam już było lepiej, ponieważ trasa była trochę dłuższa. Powiem szczerze, że początkowo miałem obawy, że od teatru pojedzie prosto do Dworca.

To już by było przegięcie - żadnego przystanku na trasie oprócz pętli. No ale na szczęście tak się nie stało, bo linia okrążyła osiedle i wróciła na dworzec. Na dalsze testy wziąłem Mercedesa O520 Cito - najpierw wziąłem linię nr 2 z Dworca na Play Stadion. Była to stara 76, tereny zupełnie nie do poznania.

Na plus trzeba doliczyć to, że zostały zlikwidowane trzy niepotrzebne przystanki - wreszcie nie było tak, że autobus nie zdążył się dobrze rozpędzić, a już się zatrzymywał. Nie powinienem tego robić, ale dodam za to do końcowej oceny mapy pół punktu. Wróciłem dwójką na dworzec i wybrałem okrężną linię nr 10 - jej trasa jest trochę dziwna, ale nie będę się już czepiał.

Po drodze możemy obserwować pięknie wykonaną i zróżnicowaną mapkę, więc wszystko gra i trąbi.

Mercedes na te linie się nadał dobrze, ale na test linii podmiejskich postanowiłem już wziąć MANa NL202. No i tutaj trzeba dać duży plus. Ponieważ optymalizacja terenów po których jeżdżą te linie jest taka, jaka powinna być na całej mapie. Wreszcie zaczynam czerpać większą przyjemność z jazdy!

Niestety w tamtych stronach aż w dwóch miejscach zauważyłem puste miejsca, co na tak szczegółową mapę jest dużym minusem, więc odejmuję za to 0,5 punktu. Autobusik na podmiejskich liniach sprawił się dobrze, chociaż lepsza byłaby U10 lub Cito/080. Czas na podsumowanie mapy - wszystkie linie są krótkie, nie biorę tego za minus, bo zawsze przyda się trochę krótkich linii wśród morza średnich lub długich. Wreszcie jest gdzie katować małe autobusy.

W czasie jazdy zauważyłem również dwa telebimy z reklamą vStargardu, powiem szczerze, że przyjemny akcent.

Kolejna sprawa w podsumowaniu to to, że wagony jeżdżą osobno, aby to naprawić to, trzeba grzebać w skryptach. Za tą małą wadę odejmuję 0,5 punktu. Ale za to dodaję 0,5 punktu za świetną rzecz. Kostkę dźwiękową na Dworcu PKS - urealnia to jazdę po mapie, bardzo mi się to podoba. Aha, prawie bym zapomniał - jeszcze na koniec trzeba dodać 0,5 punktu za bardzo fajnie wykonane malowania!

Wreszcie nastała tendencja do czegoś takiego - bo jeździć z byle jakim malowaniem to słabo.

Zapowiedzi zostały dobrze wykonane, ale za to nic nie daję, bo to akurat podstawowa rzecz. Na koniec powiem Wam, że jest to bardzo dobra mapa i zachęcam do jej pobrania. Otoczenie w pełni polskie - cud, miód, malina. Końcowa ocena dla tej mapy to 9,5/10. Polecam!
Pozdrawiam serdecznie, solariskuba.