Prezentuję listę i objaśnienia wszystkich zmiennych systemowych i predefiniowanych zmiennych lokalnych w systemie skryptowym OMSI.
Poradnik został stworzony wyłącznie dla Strefy-OMSI z pomocą moderatora i technika Strefy (
siwy_Snk dzięki
). Dla niezarejestrowanych dostępna jest wersja "demo" z objaśnieniami jednej tylko kategorii. Jeśli zauważyłeś błąd lub nieścisłość - napisz do mnie Prywatną Wiadomość w tej sprawie.
Zmienne systemowe
Są obecne w pliku
<folder OMSI>\program\varlist_system.txt :
- Timegap - odstęp czasowy od ostatniego przebiegu skryptowego, a dokładniej od wykonania tzw. ramki (w sekundach);
- GetTime - czas bezwzględny liczony od uruchomienia OMSI (w sekundach);
- NoSound - deaktywacja dźwięków (0 = dźwięk włączony, 1 = wyłączony);
- Pause - pauza w grze (0 = symulacja aktywna, 1 = symulacja zatrzymana);
- Time - czas liczony od północy bieżącego dnia (w sekundach);
- Day - dzień liczony od początku bieżącego miesiąca (oczywiście wynik jest w dniach);
- Month - miesiąc (w miesiącach);
- Year - rok (w latach);
- DayOfYear - dzień liczony od początku bieżącego roku (w dniach);
- mouse_x - współrzędna X położenia kursora myszy na ekranie (w pikselach);
- mouse_y - współrzędna Y położenia kursora myszy na ekranie (w pikselach);
- PrecipType - typ opadów (0 = brak, 1 = deszcz, 2 = śnieg);
- PrecipRate - gęstość opadów (0 = brak opadów, 1 = maksymalne opady);
- coll_pos_x - pozycja kolizyjna, liczona po osi X od środka pojazdu, używana do wywoływania wyzwalacza kolizji (w metrach);
- coll_pos_y - pozycja kolizyjna, liczona po osi Y od środka pojazdu, używana do wywoływania wyzwalacza kolizji (w metrach);
- coll_pos_z - pozycja kolizyjna, liczona po osi Z od środka pojazdu, używana do wywoływania wyzwalacza kolizji (w metrach);
- coll_energy - "energia" kolizji, używana podczas wyzwalania kolizji (w Nm - niutonometrach);
- Weather_Temperature - temperatura powietrza (zewnętrzna) (w stopniach Celsjusza);
- Weather_AbsHum - wilgotność powietrza (w gramach na metr sześcienny);
- AutoClutch - aktywuje opcję automatycznego sprzęgła (dostępne od OMSI w wersji 1.03);
- wearlifespan - tej zmiennej zdaniem Autorów nie wolno używać (obecne od OMSI 2);
- SunAlt - kąt wysokości słońca (w stopniach) (dostępne od OMSI 2).
Predefiniowane zmienne lokalne
Obiekty scenerii
Plik zawierający:
<folder OMSI>\program\varlist_scenobj.txt
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Pojazdy - zmienne liczbowe
Plik zawierający:
<folder OMSI>\program\varlist_roadvehicle.txt
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Pojazdy - zmienne łańcuchowe
Plik zawierający:
<folder OMSI>\program\stringvarlist_roadvehicle.txt
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Ludzie i pasażerowie
Plik zawierający:
<folder OMSI>\program\varlist_human.txt
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Legenda:
Każdy podpunkt zaczyna się nazwą zmiennej, następnie podane jest słowne wyjaśnienie i opcjonalnie w nawiasie jednostka lub dozwolone stany, oraz:
(X) - brak dostępu do zapisu;
(X*) - zmienne dwukierunkowe - jeśli pojazdem kieruje gracz, skrypt może odczytać np. stan świateł czy kierunkowskazów, jeśli natomiast jest to pojazd AI, stany muszą być ustawiane.
Poradnik został napisany wyłącznie dla Forum http://strefa-omsi.pl i nie może być rozpowszechniany we fragmentach lub w całości na innych stronach bez zezwolenia głównego Autora. Potencjalnym "złodziejom treści" mogę powiedzieć: "jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie", poza oczywiście konsekwencjami prawnymi.