[OMSI 1 & 2] passengercabin.cfg - pozycje pasażerów, kierowcy i innych elementów | |||
Tym razem skupię się na opisaniu pliku passengercabin.cfg
Treść dostępna jest wyłącznie dla zarejestrowanych i zalogowanych. W pliku tym deklarujemy pozycję kierowcy, pozycje pasażerów, wejścia i wyjścia z pojazdu, współrzędne kasowników i wydawania biletów oraz reszty. [drivpos] Współrzędne określające pozycję kierowcy. Przykładowy wpis powinien wyglądać następująco: Kod: [drivpos] ![]() http://strefa-omsi.pl/attachment.php?aid=265 Czwarta liczba określa wysokość siedziska fotela mierząc od podłogi - jeśli tu podamy 0 kierowca będzie stał. Ostatnia natomiast to obrót podawany w stopniach. Jeśli ustawimy go przykładowo na 90 - wtedy pozycja kierowcy będzie przekręcona o 90 stopni w prawo, jeśli jednak na -45 wtedy o 45 stopni w lewo. [passpos] Pozycje pasażerów w pojeździe. Przykładowa deklaracja wygląda identycznie do poprzedniej, zmianą jest tylko inne słowo kluczowe: Kod: [passpos] [entry] Numer punktu ścieżki najbliższy wejścia do pojazdu. Może troszkę zamotałem powyższy opis. Podajmy więc przykład: Kod: [entry] Pod odpowiednimi wpisami [entry] można dodać słowa pomocnicze: {noticketsale} - oznacza, że przy tym wejściu nie jest "prowadzona" sprzedaż biletów, a więc wpisanie powyższego powoduje, że do tego wejścia nie będzie podchodziła osoba, która chce kupić bilet {withbutton} - wejście z ciepłym guzikiem z zewnątrz, oczywiście funkcję taką należy najpierw ująć w skryptach, aby zadziałała (szczegóły w temacie: http://strefa-omsi.pl/Watek-Road-to-OMSI...1-04--1088). Kolejność wpisów [entry] jest dość ważna ze względu na skrypty. Pierwszy wpis będzie odpowiadał wyrażeniu PAX_Entry0_Open (na przykład S.L.PAX_Entry0_Open), drugi wpis - PAX_Entry1_Open i tak dalej. [exit] Numer punktu ścieżki najbliższy wyjścia z pojazdu. Sytuacja adekwatna do poprzedniej, wpisujemy na przykład: Kod: [exit] Pomocnicze słowa kluczowe nie mają tutaj zastosowania. Kolejność wpisów [exit] także ma znaczenie dla skryptów. Pierwszy z nich jest opisywany wyrażeniem PAX_Exit0_Open, drugi PAX_Exit1_Open itd. Krótki opis tych wyrażeń skryptowych (zarówno dla wejść jak i wyjść) można znaleźć tutaj: http://strefa-omsi.pl/Watek-Zmienne-syst...OMSI--1164 [stamper] Numer punktu ścieżki najbliższy kasownikowi i jego pozycja. Deklaracja wygląda na przykład tak: Kod: [stamper] [ticket_sale] Punkt ścieżki odpowiadający miejscu kupna biletu. Czyli to takie miejsce, gdzie pasażer przystaje chcąc kupić bilet u kierowcy. Jego deklaracja: Kod: [ticket_sale] [ticket_sale_money_point] Miejsce określające pozycję przyjmowania pieniędzy od pasażerów oraz wydawania im biletów. W zasadzie opis już wyjaśnia wszystko, więc od razu zajmujemy się wpisem: Kod: [ticket_sale_money_point] A więc wpisanie odchyleń od głównego punktu tworzy nam pole (kwadrat lub prostokąt), w którym to będą rozmieszczane pieniądze i bilet. Podczas zakupów używane są wyzwalacze: ev_ticketsale_giveticket , ev_ticketsale_givemoney i ev_ticketsale_taketicket do obsługi dźwięków. [ticket_sale_change_point] Miejsce, gdzie pojawia się wydawana reszta. Właściwie wszystko wygląda identycznie jak przy poprzednim słowie kluczowym, przykład: Kod: [ticket_sale_change_point] [linkToPrevVeh] oraz [linkToNextVeh] Miejsce łączące ścieżki pasażerów między członami pojazdu przegubowego. Przykład: Kod: [linkToPrevVeh] Kod: [linkToNextVeh] Słowa [linkToPrevVeh] używamy w pierwszym członie (z kierowcą), [linkToNextVeh] w przyczepce. Pod tymi słowami wystarczy podać punkt z pliku paths.cfg, gdzie ścieżki będą się łączyć. Poradnik został napisany wyłącznie dla Forum http://strefa-omsi.pl i nie może być rozpowszechniany we fragmentach lub w całości na innych stronach bez zezwolenia głównego Autora.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |