Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 1 & 2]  passengercabin.cfg - pozycje pasażerów, kierowcy i innych elementów

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.02.2015, 13:44 przez skawek.)

Tym razem skupię się na opisaniu pliku passengercabin.cfg
Treść dostępna jest wyłącznie dla zarejestrowanych i zalogowanych.

W pliku tym deklarujemy pozycję kierowcy, pozycje pasażerów, wejścia i wyjścia z pojazdu, współrzędne kasowników i wydawania biletów oraz reszty.

[drivpos]
Współrzędne określające pozycję kierowcy.

Przykładowy wpis powinien wyglądać następująco:
Kod:
[drivpos]
-0.620
6.27
1.45
0.4
0
Pierwsze trzy linijki za słowem kluczowym, to pozycja hmm... powiedzmy, że miejsca między pośladkami siedzącego kierowcy (dokładnie w środku, wybaczcie trudno to inaczej wyjaśnić:P ). Oczywiście pierwsza współrzędna jest iksową, druga igrekową, trzecia zetową. Zgodnie z obrazkiem:
http://strefa-omsi.pl/attachment.php?aid=265
Czwarta liczba określa wysokość siedziska fotela mierząc od podłogi - jeśli tu podamy 0 kierowca będzie stał. Ostatnia natomiast to obrót podawany w stopniach. Jeśli ustawimy go przykładowo na 90 - wtedy pozycja kierowcy będzie przekręcona o 90 stopni w prawo, jeśli jednak na -45 wtedy o 45 stopni w lewo.


[passpos]
Pozycje pasażerów w pojeździe.

Przykładowa deklaracja wygląda identycznie do poprzedniej, zmianą jest tylko inne słowo kluczowe:
Kod:
[passpos]
-0.771
5.331
1.291
0.50
0
Trzy pierwsze to więc współrzędne siedzenia bądź miejsca pośrodku stóp, jeśli jest to miejsce stojące, kolejna określa wysokość siedziska ponad podłogą (jeśli miejsce jest stojące, wartość należy ustawić na 0), a ostatnia to obrót wg. reguł podanych wcześniej. Liczba powyższych deklaracji wpływa na liczbę osób, które będą mogły wsiąść do pojazdu. Jeśli wpisów [passpos] będzie załóżmy 10, to większej liczby pasażerów nie uświadczymy.


[entry]
Numer punktu ścieżki najbliższy wejścia do pojazdu.

Może troszkę zamotałem powyższy opis. Podajmy więc przykład:
Kod:
[entry]
0

[entry]
22
Takie dwa wpisy oznaczają, że chcąc wejść do pojazdu, pasażerowie muszą zbliżyć się do punktu pathpnt (patrz temat http://strefa-omsi.pl/Watek-paths-cfg-sc...ylko--2152) oznaczonego numerem 0 lub 22. Mamy zatem dwa wejścia do pojazdu Oczywiście należy pamiętać, że punkty te w pliku paths.cfg nie są numerowane, jeśli nie zrobimy tego sami. Szczegóły w podanym przed chwilą temacie.

Pod odpowiednimi wpisami [entry] można dodać słowa pomocnicze:
{noticketsale} - oznacza, że przy tym wejściu nie jest "prowadzona" sprzedaż biletów, a więc wpisanie powyższego powoduje, że do tego wejścia nie będzie podchodziła osoba, która chce kupić bilet
{withbutton} - wejście z ciepłym guzikiem z zewnątrz, oczywiście funkcję taką należy najpierw ująć w skryptach, aby zadziałała (szczegóły w temacie: http://strefa-omsi.pl/Watek-Road-to-OMSI...1-04--1088).

Kolejność wpisów [entry] jest dość ważna ze względu na skrypty. Pierwszy wpis będzie odpowiadał wyrażeniu PAX_Entry0_Open (na przykład S.L.PAX_Entry0_Open), drugi wpis - PAX_Entry1_Open i tak dalej.


[exit]
Numer punktu ścieżki najbliższy wyjścia z pojazdu.

Sytuacja adekwatna do poprzedniej, wpisujemy na przykład:
Kod:
[exit]
22

[exit]
25
Są zatem zadeklarowane dwa wyjścia z pojazdu. Pasażerowie chcący wysiąść będą kierowali się do tych właśnie punktów ustalonych przez plik paths.cfg

Pomocnicze słowa kluczowe nie mają tutaj zastosowania.

Kolejność wpisów [exit] także ma znaczenie dla skryptów. Pierwszy z nich jest opisywany wyrażeniem PAX_Exit0_Open, drugi PAX_Exit1_Open itd.
Krótki opis tych wyrażeń skryptowych (zarówno dla wejść jak i wyjść) można znaleźć tutaj: http://strefa-omsi.pl/Watek-Zmienne-syst...OMSI--1164


[stamper]
Numer punktu ścieżki najbliższy kasownikowi i jego pozycja.

Deklaracja wygląda na przykład tak:
Kod:
[stamper]
4
0.508
3.898
1.924
Cyferka po słowie kluczowym to numer punktu ścieżki pathpnt (o tym jest już kilka słów wyżej), który jest najbliższy pozycji kasownika. Tam właśnie pasażerowie będą się zatrzymywać aby "skasować" bilet. Następnie podawane są jego współrzędne - kolejno po osi X, Y i Z. Z tego co wyczytałem - kasownik może być tylko jeden. Skorzystanie z niego wyzwala także dźwięk poprzez wyzwalacz ev_Stamper.


[ticket_sale]
Punkt ścieżki odpowiadający miejscu kupna biletu.

Czyli to takie miejsce, gdzie pasażer przystaje chcąc kupić bilet u kierowcy. Jego deklaracja:
Kod:
[ticket_sale]
2
-0.189
4.519
1.614
Adekwatnie do poprzedniego - pierwsza cyfra odpowiada numerowi punktu ścieżki pathpnt w paths.cfg , a następnie podawane są współrzędne punktu (X, Y, Z), do którego pasażer sięga, by odebrać bilet. Nie jest to jednak pozycja samego biletu.


[ticket_sale_money_point]
Miejsce określające pozycję przyjmowania pieniędzy od pasażerów oraz wydawania im biletów.

W zasadzie opis już wyjaśnia wszystko, więc od razu zajmujemy się wpisem:
Kod:
[ticket_sale_money_point]
0.050
7.050
1.697
0.035
0.035
Pierwsze trzy linijki za słowem kluczowym to współrzędne X, Y i Z punktu, gdzie ludzie będą kładli kasiorkę, a kierowca bilecik. Dwie ostatnie to tzw. odchylenia po współrzędnej X i Y, aby to dobrze zobrazować przedstawiam mini-grafikę (mistrz Painta powraca):
   
A więc wpisanie odchyleń od głównego punktu tworzy nam pole (kwadrat lub prostokąt), w którym to będą rozmieszczane pieniądze i bilet.

Podczas zakupów używane są wyzwalacze: ev_ticketsale_giveticket , ev_ticketsale_givemoney i ev_ticketsale_taketicket do obsługi dźwięków.


[ticket_sale_change_point]
Miejsce, gdzie pojawia się wydawana reszta.

Właściwie wszystko wygląda identycznie jak przy poprzednim słowie kluczowym, przykład:
Kod:
[ticket_sale_change_point]
0.050
7.050
1.697
0.035
0.035
Podajemy więc słowo kluczowe, następnie trzy współrzędne i odchyły po osi X i Y. Reguły są identyczne jak poprzednio. Punkt ten może, ale nie musi pokrywać się z miejscem na pieniądze od pasażerów i kupowany bilet.


[linkToPrevVeh] oraz [linkToNextVeh]
Miejsce łączące ścieżki pasażerów między członami pojazdu przegubowego.

Przykład:
Kod:
[linkToPrevVeh]
16
lub
Kod:
[linkToNextVeh]
0

Słowa [linkToPrevVeh] używamy w pierwszym członie (z kierowcą), [linkToNextVeh] w przyczepce. Pod tymi słowami wystarczy podać punkt z pliku paths.cfg, gdzie ścieżki będą się łączyć.


Poradnik został napisany wyłącznie dla Forum http://strefa-omsi.pl i nie może być rozpowszechniany we fragmentach lub w całości na innych stronach bez zezwolenia głównego Autora.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

 Podziękowania za post: sebag23(+1) , Wttwu.(+1) , kacper200204(+1) , 04igor04(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości