Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 6 Głosów - 4.5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Ahlheim v4
Autor Wiadomość

Ten od brzydkich tekstur
Zasłużeni
Liczba postów: 714
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 1359
Post: #1
Ahlheim v4
[Obrazek: vWppsc9.png]

Autor: Marc-René F. wraz z Sascha, Dario, EVAG4101, Gleiswechselbetrieb

Źródło i download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Opis: Ahlheim to fikcyjne miasto w zachodniej części Nadrenii Północnej-Westfalii. Lokalne przedsiębiorstwo autobusowe AVG (Ahlheimer Verkehrsgesellschaft) i podwykonawca Rostorf Reisen obsługują około 44 linii autobusowych (29 dziennych i 15 nocnych). Do tego dochodzą 24 linie łączone (E20-E99) szczytowe, które zmieniają w locie trasy (linie kursują czasem, raz, dwa razy na dzień na konkretnej trasie). Oprócz tego są też dwie linie dowożące pasażerów do punktów szczepień oraz jedna linia okazjonalna (dla celów targów w hali ICB).

Mapa jest zarówno historyczna, jak i strukturalna, skonstruowana tak realistycznie, jak to tylko możliwe. Ponieważ możesz jeździć na wszystkich liniach AVG w całym obszarze miasta, możesz poczuć się jak prawdziwy kierowca autobusu w mieście Ahlheim, podczas gdy energicznie wspierasz AVG w zajezdniach autobusowych Eichenhöhe i Kranenburg. Karty obiegowe (rozkładówki), plany sieci liniowych i karty kierowcy pomagają Tobie i zapewniają realistyczne wrażenia z gry.

Schematy linii:
(kliknij by powiększyć, PDF)(linie szare to linie AI wyjeżdżające poza miasto)

[Obrazek: YpQ5COm.png]

[Obrazek: XjyVRTY.png]

Fotki:

[Obrazek: 75164-image162-bearb-jpg]

[Obrazek: 75165-image461-bearb-autoscaled-jpg]

[Obrazek: 75166-image508-bearb-autoscaled-jpg]

[Obrazek: 75167-image515-bearb-jpg]

[Obrazek: 75168-image4693-bearb-autoscaled-jpg]

Dodatkowe fotki od mnie:
Linia 131

[Obrazek: 9krWW7I.jpg]

Linia 153

[Obrazek: r48dLzX.jpg]

[Obrazek: CS2BJnw.jpg]

Linia 146

[Obrazek: 51lBMoe.jpg]

[Obrazek: NbgdyoF.jpg]

[Obrazek: wQAqLwW.jpg]

[Obrazek: V3cZ5oe.jpg]

Linia SB12 (na zdjęciu Ahlheim Hauptbahnhof (Dw. Główny))

[Obrazek: HHdAavA.jpg]

Linia NE10

[Obrazek: PcuSuyn.jpg]

[Obrazek: T0K6mlI.jpg]

Prezentacja:

Nie wiem czy dozwolone jest linkowanie do własnego live'a z przedstawiania tego projektu :E

Od autora wątku

Ahlheim 4 to projekt, na który czekała bardzo duża społeczność niemiecka a także i polska (na przykład Ja:D ). W poprzedniej wersji (3.1.1) mieliśmy do zwiedzenia okolice Kranenburga, oczywiście samego Dworca Głównego w Ahlheim (który w wersji czwartej przeszedł ogromny rework, chyba nawet na plus węzła).
Oczywiście wracają dobrze nam znane linie jak 149, 187, 188 i SB12 na wydłużonej trasie do Rosental (SB11 niestety nie uświadczymy). Wiele starych linii bardziej lub mniej zmieniła swoje trasy. Powstało wiele nowych, jak np. ciekawa linia 156 jadąca z nowopowstałego na mapie Dworca w Eichenhoehe, albo mniejsze linie jak np. 143 przeznaczone dla miłośników małego metrażu.
Projekt jest ogromny, około 730 kafli, sami autorzy na swoim Facebooku pokazali różnicę w wielkości wersji 3 do wersji 4 (sama mapa powiększyła się ponad dwukrotnie). Ja tam przy testach mapy, przez 4 godziny bardzo dobrze się bawiłem, a to testy tylko 4 linii z 44 dostępnych. Projekt godny polecania i robiony z największą dbałością. Jakość może i odbiega od innych topowych projektów, jak mod wersji 3.1.1 od davidM-a (Ahlheim Laurenzbach), ale właśnie ta dbałość wszystko rekompensuje:D

Ważne:


Do działania mapy wymagane jest posiadane obiektów i splinów zawartych w Readme. Mapa nie wymaga DLC, a nawet jak ma się inne projekty z podstawowych niemieckich map, Ahlheim v3.1.1, Winsenburg, to prawdopodobnie, tak jak u mnie wystarczą obiekty i spliny dołączone wraz z mapą;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.04.2021 16:23 przez Allison.)
24.04.2021 11:27
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mister Jot , szymon kuśnierczak , Pro123 , Pirzmak , P1otrek , WUJEK WOJTAS , Sebal29

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 44
Dołączył: 04-2015
Podziękowań: 154
Post: #2
RE: Ahlheim v4
Jako iż przejeździłem już trochę od wczorajszego dnia (gdyż wtedy została wydana mapa na webdisku) to wypowiem się. Mapa zawiera bardzo wiele, ładnie wyglądających terenów miejskich oraz podmiejskich.
Na terenach miejskich uświadczymy wiele ciekawych rozwiązań takich jak:
- bardzo gęsta i rozległa siatka obwodnic miasta
- tzw. system BRT polegający na buspasach po środku głównych arterii miasta.
Tereny podmiejskie wykonane są bardzo dokładnie i starannie, czuć na nich typowy niemiecki klimat. Dodatkowo mamy takie smaczki jak kopalnia, taras widokowy.

Autorzy w oddzielnym pliku dodali oficjalną paczkę malowań do Mercedesów od Altera bez moda, Mercedesów FL od Helvete (malowania są wykonane na pojazdy z v2 ale ailist jest z pojazdami z v1) czy MANów z Bremy z numerami taborowymi jak i reklamami oraz ailist z wykorzystaniem owych malowań.
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Plusy:
- Dobra optymalizacja w szczególności w okolicy Głównego Dworca w Ahlheim jak i na wielkość mapy
- Bardzo ciekawe tereny pozamiejskie
- Dbałość o detale oraz o klimat
- Interesująca siatka zawierająca linie z klasycznego Ahlheim v3.1.1. oraz nowe linie.
- Bardzo duża oficjalna paczka malowań
- Duża ilość nowych terenów oraz dużo przebudowanych starych terenów

Minusy:
- Brak niektórych starych terenów np. Derenhofen

Ogólna ocena ode mnie:
Mocne 9.5/10

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.04.2021 15:29 przez Nowy kierowca w omsi.)
24.04.2021 15:28
Szukaj postów Cytat

UwU
Użytkownicy
Liczba postów: 107
Dołączył: 06-2015
Podziękowań: 108
Post: #3
RE: Ahlheim v4
Właśnie wypróbowałem nową wersję Ahlheim i dodam spostrzeżenia po kilku godzinach gry na tej mapie:

Na początku wspomnieć warto o rozmachu tego projektu - mapa jest o wiele większa niż jej poprzednie wcielenie. Mając ponad 700 kafli i kilkadziesiąt dostępnych linii dla gracza wchodzi do grona bardzo dużych map. Warto wspomnieć, że do takich połaci terenu na pewno będzie potrzebny patch 4GB do OMSI. Tyle tytułem wstępu. Czas przejść do opisu wrażeń i oceny.

Wygląd mapy może zaskoczyć osoby, które nie były zaznajomione z poprzednimi wersjami Ahlheim. Twórcy mapy korzystali często z obiektów "podstawowych", mamy więc dużo SimpleStreetów i domków z Grundorfu. Są tu też jednak obiekty nowsze, znane z nowszych niemieckich map. Ich dobór w moim odczuciu nie zaburza harmonii otocznia. Projekt od strony "logicznej" prezentuje się bardzo dobrze. Zarówno infrastruktura drogowa jak i poszczególne dzielnice pasują do siebie, są urozmaicone lecz z umiarem. Zachowano także dobre proporcje dróg - jazda niekiedy wymaga nagimnastykowania się za kółkiem, natomiast nie dochodzi do sytuacji w których wywalamy się tylną osią na chodnik, bo nie ma miejsca. Wszystko pod tym względem jest takie, jak być powinno.

Optymalizacja mapy jest na dobrym poziomie. Dworce nie są zbytnio rozbudowane więc potencjalny spadek FPS-ów nie powinien być duży. Gdzieniegdzie dochodzi do przycięć, jednak na moim 10-letnim sprzęcie zdarzyły się jedynie parę razy w ciągu całej trasy. Myślę więc, że nawet posiadacze mniej wydajnych PC-tów poradzą sobie z Ahlheim - pod warunkiem dobrych ustawień oraz ewentualnych usprawnień w Ailiście.

Linii autobusowych jest od groma. Zastosowano tu jednak brygady mieszane, dodatkowo posiadają 5-cyfrowe oznaczenie więc jeśli mamy ochotę na jazdę konkretną linią, warto rzucić okiem do dokumentacji mapy na plik z rozkładami. Ciekawym dodatkiem są tutaj "koronalinie" dowożące do punktów szczepień oraz liczne linie szczytowe i szkolne.

Strona techniczna projektu wygląda tak, że postawić tu można duże plusy jak i niestety parę grubych minusów. Twórcy Ahlheim przygotowali bardzo obszerną dokumentację - zawiera ona mapki z siecią połączeń, rozkłady jazdy dla kierowców a nawet schemat parkowania pojazdów na zajezdni! Dodatkowo dla mapy przygotowano dedykowaną paczkę malowań przewoźników z Ahlheim.
Całość tworzy klimat jazdy niczym prawdziwy kierowca autobusu.
No to teraz o co chodzi z "grubymi" minusami? Być może są to rzeczy przeoczone przez beta-testerów, wszak Ahlheim w wersji czwartej to ogromny projekt. Ale żeby na co drugim skrzyżowaniu były takie kwiatki z paxami?
[Obrazek: W3iuUbk.jpg]

Samochody również dość często zapominają trzymać się drogi:
[Obrazek: xKysV1R.jpg]

Innym dosyć uciążliwym mankamentem są braki w helperach. O ile np. na linii SB12 brakowało jednej strzałki, to rozwiązałem problem poprzez sprawdzenie trasy na schemacie linii. Natomiast na linii nocnej NE31 helperów nie ma w ogóle, co znacząco utrudnia jazdę, gdyż mapa nie jest zamkniętym tunelem, lecz posiada gęstą sieć skrzyżowań i za pomocą samego schematu nie trafimy za pierwszym razem na odpowiednią drogę. Latać na wolnej kamerze co minutę nie zamierzam...
Do akapitu pt. "Co mi się nie podoba", dodałbym za częste używanie samych berlińskich obiektów w niektórych miejscach, bo mamy 2021 rok i choć rozumiem, że twórcy nie chcieli całkowicie orać starych terenów mapy (żeby wszystko trzymało się kupy), to tu i ówdzie można było postawić coś bardziej przykuwającego wzrok.

Moja ocena ogólna na ten moment wynosi 8 na 10. Na pewno pojawią się nowe patche, które usuną błędy (których nie dało się uniknąć przy tak dużej mapie, co jest zrozumiałe), natomiast już teraz można projekt uznać za udany i warty polecenia. Ahlheim dostarczy przyjemnej jazdy na wiele dni a nawet miesięcy. Mapa jest urozmaicona, jest sensownie zaprojektowana, nie jest FPS-sożerna. Jeśli ktoś jest entuzjastą takich map jak Lemmental czy Stadtedrieck, to nowy Ahlheim będzie dla niego pozycją obowiązkową.
Jeśli z kolei komuś nie pasuje duża ilość "starych" obiektów i oczekuje mapy z obecnymi standardami - polecam podobny projekt pt. Ahlheim & Laurenzbach.

Żeby jednak w pełni wiedzieć, czy mapka jest dla niego, najlepiej będzie mapę po prostu pobrać i przetestować. Ja na zachętę dorzucam screena z kopalni Hindenburg, krańcówki linii 131 :)
[Obrazek: JcKqSVL.jpg]


[Obrazek: aragok-sie-wysra.jpg]
25.04.2021 20:24
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Pro123

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 104
Dołączył: 03-2023
Podziękowań: 37
Post: #4
RE: Ahlheim v4
Namęczyłem się trochę żeby skompletować tą mapkę poleconą mi zresztą na forum. Mapka wydaje się super więc warto się namęczyć (o czym piszą sami autorzy), ale żeby oszczędzić innym czasu napiszę od siebie jako nowicjusza jakie napotkałem problemy:

- pobranie samych głównych archiwów to nic. W pliku readme w pdf wyczytamy, że potrzeba pobrać i zaimplementować 24 inne archiwa i 3 na autobusy, ale jak piszą sami autorzy - warto co potwierdzam

A teraz to z czym się najbardziej męczyłem

- Po wejściu na stronę prowadzącą z odnośnika Yufa Landstarbe na https://forum.omnibussimulator.de/forum/...-0-update/ nie znajdziemy żadnego linka do pobrania ! Jako, że nie znam niemieckiego musiałem skorzystać z translatora aby ustalić, że potrzebny plik: 34899.ams jest ukryty za malutkim znaczkiem ze strzałką skierowaną do góry na prawo pod zdaniem: - The use of maps that are commercially or accept donations are forbiddet. (For example, on the maps by David R.) All rights reserved! Musimy na ten znaczek kliknąć aby pobrać. Nie tylko ja miałem chyba ten problem bo połowa wpisów dotyczyła tego, że ludzie nie mogli znaleźć

- Po wejściu na stronę z odnośnika Stevens Werkshallen musimy pobrać wszystkie pliki w poście pierwszym, a nie jeden, jak ja zrobiłem:) Także 2 archiwa Steven-Objecten.zip zarówno w wersji v1 jak i v2 (dlaczego napiszę później)

- Po pobraniu wszystkiego po przeskanowaniu maptools brakowały mi wciąż 2 pliki

- Pierwszy plik to był: Sceneryobjects\Lierach_Objects\Grabstein.sco (były prośby o niego także na forum). Plik ten już jest, ale znajduje się w katalogu: Sceneryobjects/Ahlheim4_Objekte i trzeba cały katalog: Lierach_Objects utworzyć bezpośrednio w Sceneryobjects i prznieść plik Grabstein.sco

- Drugi plik z jakim się jeszcze dłużej namęczyłem to był: Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Brugdrager.sco (także o niego były prośby tu na forum). Tutaj już katalog Steven Objecten był, ale tego pliku brakowało bo... znajduje się on wyłącznie w archiwum: Steven-Objecten.zip v1

- Z odnośnika prowadzącego do Mainz pobieramy wyłącznie pierwszy plik (o czym piszą autorzy). Ja od siebie jeszcze dodam, że wypakowałem wszystkie katalogi z wyjątkiem maps

- W przypadku niektórych archiwów Norton mi sygnalizował zagrożenie bezpieczeństwa, ale jak się wczytałem chodziło wyłącznie o brak protokołu htpps, a samo htpp więc można to oczywiście zignorować i pozwolić na ściągnięcie.

Dodatkowe wyjaśnienia:

- pliki *.ams to są tak naprawdę archiwa, które można rozpakować jak zip. Jak ktoś by nie mógł niech po prostu zmieni końcówkę na zip
- O 530 Citaro Facelift by Helvete nie działa mi bo jak wyczytałem potrzebne jest DLC Urbino citybus series by Christian Rolle

Pozwoliłem sobie zamieścić ten mini poradnik instalacji w tym wątku, a nie w problemach z dodatkami bo w zasadzie to nie ma problemów z dodatakami tylko ich ściągnięciem i odnalezieniem.

Na mapce trochę pojeździłem testowo. Wgrywa się normalnie. Nic się nie zawiesza.

edit// powalczyłem z modem O 530 Citaro Facelift by Helvete i dzięki wskazówce @tiagiel ściągnąłem wersję 1.4 tego moda (która nie wymaga DLC, dopiero od wersji 2.0 do której prowadzi link z pliku readme z mapy potrzeba DLC). Do końca nie wiem czy tak może być i czy coś nie zrobiłem źle, ale dzięki temu ilość grywalnych autobusów MB wzrosła z 4 do ponad 15 (tak na oko). Wciąż nie wszystkie działają, ale wiele tak. Więc tak zostawiam.

I pytanie do mapy: czy jest jakakolwiek możliwość aby plik hof i co za tym idzie wprowadzanie linii było czytelniejsze ? Bo dla osoby bez znajomości niemieckiego to katorga. Dodatkowo tutaj nie ma tak jak wszędzie, że najpierw wprowadza się linię, a potem brygadę i ustawienie jaki przystanek początkowy tylko linie nazywają się od dni tygodnia, większość jest pusta, a w kilku jako brygadę ustawia się linię. No chyba, że ja coś poknociłem. Napiszcie, proszę czy tak to też u was wygląda. Tak samo nie mam rozpiski na kody i nie mogę zaprogramować IBIS, ale to już pewno moja wina, że gdzieś nie ma jakiegoś pliku. Udało mi się zaprogramować z menu gry linię 136, natomiast przebrnięcie przez to i znalezienie końca to tragedia. Szybciej byłoby przez IBIS i tu muszę to ogarnąć bo to podstawa i na polskich mapach do Solarisów już wszystko wiem, ale w tych niemieckich autobusach jeszcze nie. Przy okazji - te MB prowadzi się mega przyjemnie:)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.04.2023 19:43 przez adamets2.)
23.04.2023 22:42
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: tjagiel , baczek_123

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 104
Dołączył: 03-2023
Podziękowań: 37
Post: #5
RE: Ahlheim v4
Teraz opinie o samej mapce: pojeździłem linią 136. Z 3 kursy w tą i z powrotem. Nie znam ani niemieckiego ani skrótów. Zaprogramowałem sobie IBIS itd i to wszystko ok, natomiast helpery dla osoby nie znającej niemieckiej i/lub specyfiki komunikacji miejskiej są trochę nie wystarczające. O ile jeszcze skrótową nazwę krańcówki pod linią można rozszyfrować o tyle są też helpery z oznaczeniami zupełnie nie do rozszyfrowania bez nr linii i trzeb zgadywać gdzieś w 2,3 miejscach gdzie skręcić, więc 1 kurs trochę błądziłem:) Duże zamieszanie jest koło dworca gdzie jadą chyba wszystkie linie i tam trzeba znaleźć odpowiednie stanowisko w zależności od linii jak i krańcówki.

Sama mapka ogromna. Dużo różnych, zróżnicowanych miejsc. Na pewno się nie można nudzić więc warto się namęczyć zarówno przy jej implementacji do gry jak i ogarnięciu samej gry. Autobusami MB Citaro jeździ się bardzo przyjemnie. Mam jako nowicjusz bardzo małe porównanie i podoba mi się wszystko więc mogę tu za bardzo wychwalać, ale dla mnie jest naprawdę fajna, szczególnie, że nie mam (jeszcze) żadnych płatnych DLC.

edit// pisząc wcześniej, że mapa jest ogromna mam na myśli, że jest naprawdę OGROMNA:) Wczoraj jechałem inną trasą: 156 i zupełnie nowe rejony i w jedną stronę prawie 1,5 godziny. SZOK !

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.05.2023 11:31 przez adamets2.)
27.04.2023 20:01
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 1
Dołączył: 04-2022
Podziękowań: 0
Post: #6
RE: Ahlheim v4
gdzie znaleść Readme?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2023 10:21 przez oski11252.)
22.06.2023 10:21
Szukaj postów Cytat

Super Moderator
Super Moderatorzy
Liczba postów: 140
Dołączył: 12-2015
Podziękowań: 91
Post: #7
RE: Ahlheim v4
@oski11252: A gdzie ma być jeśli nie w paczce z mapą? Co prawda nie nazywa się "Readme" tylko "EN_Manual.pdf" w wersji angielskiej lub "DE_Handbuch.pdf" w wersji niemieckiej - ale wystarczy zajrzeć do tego PDF-a, żeby zorientować się, że właśnie o ten dokument chodzi.

23.06.2023 23:16
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: