[OMSI 2] Edytor spline'ów do OMSI 2 | ||||||
Ponieważ OMSI do dziś nie ujrzało edytora spline'ów, który pozwalałby na większą automatyzację ich tworzenia niż ręczne dodawanie kolejnych punktów, postanowiłem na swój sposób wypełnić tę lukę. Przedstawiam tym samym aplikację, która pozwala na łączenie istniejących profili i manipulację nimi, a także eksport w postaci obiektu 3D - jako szablon do skrzyżowań.
Kluczowe cechy (i screeny):
Dla (nadal) zainteresowanych projektem: Spotkałem się już z pytaniem, czy tworzenie znacznej liczby dedykowanych spline'ów dla poszczególnych dróg na mapie wpłynie negatywnie na wydajność w porównaniu do korzystania z kilku powtarzalnych tzw. spline'ów terenu. W istocie jest zupełnie odwrotnie, ponieważ ładowanie plików .sli odbywa się wyłącznie podczas ładowania mapy, a oszczędność konkretnej liczby polygonów płynąca z korzystania z dedykowanych profili może w newralgicznych miejscach przełożyć się na nieznaczny wzrost fps. Na korzyść dedykowanych spline'ów przemawia jednak przede wszystkim łatwość układania i wprowadzania ewentualnych poprawek! Osoby zaniepokojone niezbyt korzystnym stosunkiem liczby pokazanych przeze mnie projektów do liczby już wydanych uspokajam - program znajduje się już w fazie testów i wkrótce ujrzy światło dzienne! Garstka technikaliów - obsługiwane tagi z plików sli: ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Program powstaje w C# z użyciem kontrolek WPF. Czy będzie przydatny... ja mam nadzieję, że przyczyni się do popularyzacji dedykowanych spline'ów i obiektów drogowych na nowych mapach
![]() ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Naaaaaaaaareszcie! Tworzenie splinów w notatniku nie należy do najprzyjemniejszych, a sam "Spline Creator" (czy jakoś tak) jest dla mnie strasznie niezrozumiały (a sam plik po wyeksportowaniu jeszcze bardziej).
Mam jedno pytanie. W edytorze jest możliwość podglądu splinu tylko w wersji 2D? A co do optymalizacji.... Wiadomo, że 3 pasmowa aleja z chodnikami i pasem zieleni będzie się szybciej ładować jako jeden splin, a nie jako 9. ![]() Idzie nowe
![]() Nie udzielam pomocy na PW!
Podglądu w 3D nie ma i raczej nie będzie. Nie mam jeszcze doświadczenia w implementacji DirectX, zresztą to by zaprzeczyło lekkości aplikacji...
Sent from my MI 5s using Tapatalk ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Chciałbym bardzo delikatnie przypomnieć, że już od jakiegoś czasu jest on dostępny do pobrania w dziale Narzędzia...
Sent from my iPhone using Tapatalk ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
http://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-Spline-Tool--21203
![]() Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN! Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH! Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA! | ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |