Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Edytor spline'ów do OMSI 2

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.08.2017, 16:48 przez MichauSto.)

Ponieważ OMSI do dziś nie ujrzało edytora spline'ów, który pozwalałby na większą automatyzację ich tworzenia niż ręczne dodawanie kolejnych punktów, postanowiłem na swój sposób wypełnić tę lukę. Przedstawiam tym samym aplikację, która pozwala na łączenie istniejących profili i manipulację nimi, a także eksport w postaci obiektu 3D - jako szablon do skrzyżowań.

Kluczowe cechy (i screeny):
  • Przejrzysty interfejs, pozwalający na przesunięcie wybranego profilu oraz odbicie lustrzane względem osi profilu. Lista zaimportowanych profili pozwala w łatwy sposób wybrać właściwy spline, ponadto istnieje możliwość zaznaczenia z poziomu podglądu 2D.
    [Obrazek: uiFSKqR.png]
  • Narzędzie działające podobnie do funkcji Align Terrain znanej z edytora OMSI, pozwalające wyciąć w spline'ach przerwę o wymiarach dopasowanych do zaznaczonego profilu, a także wyrównać w pionie utworzone w ten sposób krawędzie. Sposób działania przedstawiają poniższe ilustracje.
    Przed:
    İmage
    Po:
    İmage
  • Eksport spline'ów z uwzględnieniem relatywnych ścieżek tekstur - nowoutworzone profile korzystają z tych samych plików graficznych, z których korzystały zaimportowane części składowe, niezależnie od folderu zapisu. Uniknięcie powielania tekstur wiąże się z mniejszym zapotrzebowaniem OMSI na pamięć karty graficznej, a także pozwala zaoszczędzić miejsce na dysku;)
  • Eksport do pliku OBJ umożliwia tworzenie szablonów w postaci obiektów 3D z teksturami i mapowaniem, które można wykorzystać np. przy tworzeniu modeli skrzyżowań. Import do Blendera (zarówno najnowszej wersji, jak i nadal popularnej 2.49) odbywa się bezproblemowo przy użyciu domyślnych ustawień, a wygenerowane materiały po eksporcie do OMSI będą wyglądać dokładnie tak samo, jak na spline'ach.
    İmage

Dla (nadal) zainteresowanych projektem:

Spotkałem się już z pytaniem, czy tworzenie znacznej liczby dedykowanych spline'ów dla poszczególnych dróg na mapie wpłynie negatywnie na wydajność w porównaniu do korzystania z kilku powtarzalnych tzw. spline'ów terenu. W istocie jest zupełnie odwrotnie, ponieważ ładowanie plików .sli odbywa się wyłącznie podczas ładowania mapy, a oszczędność konkretnej liczby polygonów płynąca z korzystania z dedykowanych profili może w newralgicznych miejscach przełożyć się na nieznaczny wzrost fps. Na korzyść dedykowanych spline'ów przemawia jednak przede wszystkim łatwość układania i wprowadzania ewentualnych poprawek!

Osoby zaniepokojone niezbyt korzystnym stosunkiem liczby pokazanych przeze mnie projektów do liczby już wydanych uspokajam - program znajduje się już w fazie testów i wkrótce ujrzy światło dzienne!

Garstka technikaliów - obsługiwane tagi z plików sli:
Definicje materiałów:
Kod:
[texture]
[matl_alpha]
[matl_envmap]
[matl_bumpmap]
[matl_transmap]
Import niewidzialnych spline'ów:
Kod:
[onlyeditor]
Geometria:
Kod:
[profile]
[profilepnt]
Ścieżki AI:
Kod:
[path]
[rail_enh]

[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
 Podziękowania za post: Aragok(+1) , Grzesiu++(+1) , P K S(+1) , solarisjanek(+1) , mati555(+1) , kacper_2000(+1) , Ikarus 132(+1) , Adamek(+1) , Mark(+1) , zenek1000(+1)

#2

No no, projekt wygląda ciekawie, sądzę, że będzie bardzo przydatny dla sceny OMSI. W czym tworzysz ten program? Java, C#, C++?
[Obrazek: 76561198117779318.png]

Ryzen 9 7950X
RTX 4090
128GB RAM
2TB NVMe + 2TB NVMe + 256GB SSD + 1TB HDD + 3TB HDD + 4TB HDD

#3

Program powstaje w C# z użyciem kontrolek WPF. Czy będzie przydatny... ja mam nadzieję, że przyczyni się do popularyzacji dedykowanych spline'ów i obiektów drogowych na nowych mapach;)
[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.08.2017, 18:58 przez mati555.)

Naaaaaaaaareszcie! Tworzenie splinów w notatniku nie należy do najprzyjemniejszych, a sam "Spline Creator" (czy jakoś tak) jest dla mnie strasznie niezrozumiały (a sam plik po wyeksportowaniu jeszcze bardziej).

Mam jedno pytanie. W edytorze jest możliwość podglądu splinu tylko w wersji 2D?


A co do optymalizacji....
Wiadomo, że 3 pasmowa aleja z chodnikami i pasem zieleni będzie się szybciej ładować jako jeden splin, a nie jako 9.;)
Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!

 Podziękowania za post: MichauSto(+1)

#5

Podglądu w 3D nie ma i raczej nie będzie. Nie mam jeszcze doświadczenia w implementacji DirectX, zresztą to by zaprzeczyło lekkości aplikacji...

Sent from my MI 5s using Tapatalk
[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever

#6

Mam nadzieję że projekt nie upadł , bo był by bardzo pomocny ten program;)

#7

Chciałbym bardzo delikatnie przypomnieć, że już od jakiegoś czasu jest on dostępny do pobrania w dziale Narzędzia...


Sent from my iPhone using Tapatalk
[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever

#8

http://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-Spline-Tool--21203
:spi:
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!





Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości