Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Gorzów Wielkopolski 1.00.2

#11

Mapa naprawdę super wykonana - chyba największą robotę robią tu drobne obiekty dedykowane (znaki, sygnalizacje świetlne, tablice SDIP, pojazdy AI i tak dalej). W moim odczuciu nie sprawia także wrażenia ciężkiej i przesyconej różnymi assetami i teksturami. Co do błędów to jeden ze znaków D-1 na skrzyżowaniu przy pętli na Wieprzycach lewituje (https://imgur.com/a/K05CgUG). Tak czy siak czekam z niecierpliwością na kolejne wersje:)
Odpowiedz

#12

jakie są kody do liń??
Odpowiedz

#13

Mapka super i te tramwaje AI:)
Jest możliwość postawić konstala i się przejechać?
Przy próbie wstawienia składu podstawia się na torach kolejowych.
[Obrazek: 4056679372.png]
Odpowiedz

#14

Sprawdź czy tory mają pathy dla tramwajów, raczej nie więc albo sobie dorób (jeśli można) albo nic nie rób i jedź autobusem:)
Odpowiedz

#15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.10.2024, 17:29 przez lolleker.)

Na chodniku koło Mosiężnej autobus AI jedzie po chodniku.
edit 1- to linia 101 i koło Malaszyna też
Odpowiedz

#16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.10.2024, 13:31 przez adamets2.)

Na samym początku chcę bardzo podziękować Sobolowi za udostępnienie tej mapki społeczności, a nie wyłącznie na Patronie.

Plusy:
- Linia 119 niby jest krótka, ale tak naprawdę długo się jedzie bo są spore odległości
- Jedna z lepszych optymalizacji z jakimi się spotkałem w Omsi. Praktycznie zero spadków
- Zróżnicowana ilość pojazdów Ai - w tym policja i pogotowie na sygnałach:)
- Ogromny potencjał na przyszłość (nowe tereny w budowie)
- Fajne banery polityczne :D
- Pociągi Ai (tramwajów nie widziałem - może zła pora jak jeździłem)


Minusy:
- Część autobusów np z niemieckich mapek czy modów potrafi się znaleźć w powietrzu i lewitować
- Potencjalnie są możliwe inne problemy z autobusami np wziąłem jakiegoś Solarisa i na linii 119 wpadał na niewidzialną ścianę po środku jezdni mimo ustawienia braku kolizji - pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło:) Czary po prostu:) Oddałem Ai i jechało normalnie
- Na linii T4 mnie również nie wsiadali pasandżery:) Wszystko było ustawione dobrze, zapowiedzi właściwe, wyświetlacz właściwy, a mimo to nie wsiadali. Dopiero ustawienie z belki powodowało, że wsiadali. (być może zależy to od autobusu: sprawdziłem na 2 - Jelczu M121 i CityBus (M125) od Kajota i nie wsiadali )
- Mapka nie współpracuje z BusCompany (przy posiadaniu dodatkowo kupionej nawigacji OmniNavigator można stworzyć samemu)
- Część tekstur budynków koło Dworca wygląda płasko
- w okolicach dworca potrafi się mocno zakorkować. Pojazdy Ai blokują się przy rondzie i stoją.

Traktuję ten projekt jako projekt w rozwoju. To jest pierwsza wersja więc absolutnie nie wolno go jeszcze oceniać. Przejechałem się po nieużywanych terenach i jest na co się szykować:) Kiedy mapka zostanie ukończona to będzie sztos.

edit// @Sobol - to nie jest niewidzialna ściana w stylu jakim znamy czyli włączone kolizje i niewidzialna ściana dla wszystkich autobusów tylko coś innego:) Mam wyłączone kolizje. Solaris mi na to wjechał, natomiast już Jelcze normalnie jeździły. Więc coś na styku autobus-mapa. Może coś nie tak z autobusem - nie znam się na tym. Tak samo jak wziąłem AC0530 (Mercedes Benz Citaro, dostarczony wraz z jakimś niemieckim DLC) i na linii 119 na krańcówce Chróściec pojawił się w stanie lewitacji. Oczywiście bez możliwości uruchomienia.

edit2// ok sprawdziłem jeszcze raz teraz ten AC0530 i jest ok. Może jakieś fochy Omsi wczoraj. Póki inni użytkownicy nie zgłoszą podobnych problemów można zignorować obie sprawy tj niewidzialnej ściany i tej teleportacji. Może coś w samym Omsi się odwaliło bo zmieniałem te autobusy.
Odpowiedz

#17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.10.2024, 12:32 przez Sobol3D.)

Autobusy AI jeżdżące po chodnikach są z powodu tego że już są ułożone rozkłady jazdy dla linii które jeszcze skończone nie są + przez fakt że w międzyczasie nauczyłem się robić kostki dla ruchu AI (dzięki czemu AI nie świruje, a przynajmniej nie jakoś szczególnie oraz używa kierunkowskazów). Co do problemów z wsiadaniem pasażerów to będę musiał zmienić hof i jednak zrezygnować z używania bitmap na kierunki, bo konkretnie przy T4 faktycznie świruje i czasem uznaje wybrany kierunek jako prawidłowy, a czasem nie. Cd budynków w centrum to przez jakiś czas budynki będą tam wyglądać średnio, bo zanim będę chciał robić ładniejsze tekstury dedykowanych budynków to będę musiał wiedzieć na ile centrum gorzowa będzie ciężkie. Co do tej ściany to nigdzie nigdy nie zauważyłem takiego problemu.
edit: tramwaje AI jeżdżą tylko w dni robocze, T4 jeździ tylko w weekendy.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
 Podziękowania za post: adamets2(+1)
Odpowiedz

#18

Przy T4 zauważyłem jeszcze jeden mały problem - o ile kierunek na Dworzec wyświetla prawidłowy, o tyle na Wieprzyce jedzie się jako 119.
Człowiek człowiekowi zgotował ten los.
Odpowiedz

#19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2024, 14:45 przez adamets2.)

Przepraszam, że spamuję wątek, ale spamuję pochwałami:) Znów wczoraj sobie pojechałem i z całym szacunkiem do innych Twórców to ta mapka zapowiada się na ścisłą topkę. Już teraz jest fajnie, a są ogromne tereny jeszcze do wykorzystania. Pojechałem sobie wczoraj 119 żeby zobaczyć te tramwaje:) I to była czysta przyjemność. Na razie linia 119 łączy peryferia, a T4 centrum, ale są w przygotowaniu o wiele większe tereny. To co jest naprawdę fajne, to duże odległości pomiędzy przystankami więc jest co zwiedzać. Po przejechaniu się na YT odpaliłem sobie filmik z widokiem z drona na Wieprzyce i wg tego co widziałem mapka niemal 1:1 oddaje. Widać na tej mapce na każdym kroku jakość Sobola. Tu nie ma nic zrobione na odwal się.
Odpowiedz

#20

Mapa - Ideał. Nic tylko czekać na nowe linie. Bardzo fajnym dodatkiem są szlabany przy Chróściku. Może na święta prezencik w postaci nowych linii? ¯\_(ツ)_/¯
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości