Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Łódź Retkinia 2.0

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.08.2023, 15:10 przez fifos.)

Cześć:)

Prace nad kontynuacją naszej pierwszej mapy nieustannie trwają. Tak, jak zapowiadaliśmy wydając pierwszą wersję, w drugiej wersji poza liniami G1/G2, będziecie mogli przejechać się trasą linii 94 z Retkinii do Konstantynowa Łódzkiego (Plac Wolności). Czas przejazdu będzie wynosić około 25 minut. Poza nowym terenami poprawiona zostanie również optymalizacja w okolicach pętli Retkinia.

Prace są na dosyć zaawansowanym poziomie, do wydania dużo nie zostało;)

Poniżej załączam link do zdjęć, ukazujących stan każdego nowego fragmentu mapy, zapraszam do oglądania:D

Maratońska-GOŚ-Sanitariuszek: https://imgur.com/a/WlmEwQA
Konstantynów Łódzki, Kolejowa: https://imgur.com/a/PbkhEfa
Konstantynów Łódzki, 1 Maja: https://imgur.com/a/1dCxWBn
Konstantynów Łódzki, Łaska/Plac JP2: https://imgur.com/a/jYpaFuo
Konstantynów Łódzki, Łódzka - Plac Wolności: https://imgur.com/a/SscacDH
Autorzy: fifos, kondzik2013

Pozdrawiam, fifos
 Podziękowania za post: Ikarus 132(+1) , Marcpol(+1) , ostatni87(+1) , adamets2(+1) , Pro123(+1) , JGambolputty(+1) , Iwo(+1) , RichardKrupi(+1) , Pirzmak(+1) , Sartorius(+1)
Odpowiedz

#2

Zmieniłbym teksturę różowego chodnika - ta jest jaskrawa jak Barbie, a chodniki jednak są bardziej stonowane:-) Życzę powodzenia, bo całość jest fajna!
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Odpowiedz

#3



Filmik z przejazdu ukazujący stan na 30.08.2023
Korki AI wynikają z ustawionego na maks. natężenia ruchu i brakujących ścieżek AI. Tekstura różowej kostki zostanie stonowana na bardziej realistyczny odcień;)
 Podziękowania za post: adamets2(+1) , Pro123(+1) , barteg(+1) , matix245(+1) , JGambolputty(+1)
Odpowiedz

#4

Imgur ostrzega przed treściami erotycznymi - nic dziwnego, toż to Uć jak malowana. Naprawdę dobra robota.
"Ми стојимо постојано кано клисурине.
Проклет био издајица своје домовине!"
Odpowiedz

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.05.2024, 22:20 przez fifos.)

Witam po dłuższej przerwie:D

Może scena OMSI nie jest już tak aktywna, jak kiedyś, co nie oznacza, że nasz projekt przepadł na spalonym dysku. Na zdjęciu poniżej przedstawiam zakres wykonanych prac.

[Obrazek: Qyai7cv.png]

Kolor zielony - ukończone w 100% lub 99% (brak pojedynczych obiektów, urozmaicenie przyrody, bądź dodanie dziur)
Kolor żółty - ukończone w ~75% (znaczna większość prac została wykonana, ale jest jeszcze trochę pustej przestrzeni)
Kolor czerwony - ukończone w ~50% (układ drogowy i podstawowe otoczenie jest zrobione)

W związku z tym, że zdecydowana większość mapy jest w kolorze zielonym, możecie niebawem spodziewać się wydania. Jednocześnie uprzedzam, że będzie to ostatnia wersja mapy. Dorosłe życie uniemożliwia nam stały rozwój projektu.

Zostawiam na zachętę link do galerii z fragmentami mapy, które nie były załączone na poprzednich zdjęciach. Zmniejszyłem kontrast różowej kostki, ale wciąż się zastanawiam, czy nie jest zbyt jaskrawo. Backdropy będą zmienione, na razie podstawiłem byle co, żeby wiedzieć dokąd robić fragmenty.

Link do zdjęć: KLIK

EDIT: Podrzucam jeszcze filmik z przejazdu z naniesionymi zmianami.


Pozdrawiam, fifos
 Podziękowania za post: Konduktor5-8(+1) , mmiki26(+1) , Allison(+1) , Zreti*(+1) , ostatni87(+1) , barteg(+1) , Alex Simulations(+1) , ksenomorf69(+1) , Sartorius(+1) , matix245(+1) , adamets2(+1)
Odpowiedz

#6



Mapa dzisiaj przechodzi do fazy testowania. Ostatnie poprawki przed nami i mamy gotowy produkt. Jeżeli coś rzuca się w oczy, nie licząc złej sekwencji sygnalizacji świetlnej na placu Kościuszki, to bardzo proszę o podzielnie się opinią. Rzetelne osoby zapraszam na kontakt pw, chętnie udostępnię kilku osobom mapę, w celu szybszego wykrycia błędów.

Pozdrawiam, fifos
 Podziękowania za post: ostatni87(+1) , mmiki26(+1) , Ikarus 132(+1)
Odpowiedz

#7
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.06.2024, 22:41 przez Ikarus 132.)

Obejrzałem przed chwilą filmik. Projekt wygląda bardzo obiecująco, cieszy jego stan zaawansowania, ilość dedyków, parę ciekawych rozwiązań (jak np. usyfione boki asfaltu). Wyłapałem też parę błędów, które dotyczą głównie tła (tu moim zdaniem trzeba poprawić najwięcej). Od razu zatem przejdę do poprawek - screenów jest dużo, ale to po to, żeby Tobie było łatwiej i szybciej to poprawić:-)
[Obrazek: tExLyFz.png]
Ulica za światłami kończy się zbyt radykalnie, jest urwana i po prostu widać, że tam nie ma scenerii. Ja "u siebie" rozwiązałem to tak:
[Obrazek: WdNUbDD.png]

[Obrazek: eX5jm85.png]
Zdecydowanie do wymiany czerwona tekstura pasów. Te kolory po pierwsze nie są tak ostre, po drugie słońce też zmienia kolor na bardziej blady, i wreszcie opony aut je brudzą. Fajne teksturki czerwonych pasów znajdziesz na Lublinie, Hamburgu czy nawet na screenach z Bukowca @kacpra_2000.

[Obrazek: iuhHjlY.png]
Za blisko backdrop. Zresztą, ten z podstawki jest ponadto nieestetyczny.

[Obrazek: MsHk17B.png]
[Obrazek: nC5UevH.png]
[Obrazek: h7kDU9U.png]
[Obrazek: 34elhpV.png]
[Obrazek: t43wZzT.png]
[Obrazek: lQZTsYS.png]
Tutaj to samo, wszędzie jedziemy otoczeni prostokątnym "lasem". Dużo lepszy efekt można osiągnąć poprzez stawianie na końcu mapy pozbawionych pnia drzew z MSTS Trees - willowów, woody_speciesów i innych. Wtedy jest naturalnie i trójwymiarowo, a to polepsza odbiór, bo nie mamy wrażenia ostro zakończonej pustki.
W ogóle mam wrażenie, że używasz niewielu rodzajów drzew. Osobiście dużo częściej mieszam - na pierwszym planie głównie używam drzew od Moskura i z Lublina, a w tle głównie MSTSów jako ścian.

[Obrazek: lPXrmbC.png]
Chodnik łapie migotanko na łączeniu splineów. W jakimś miejscu trza dać -0.015.

[Obrazek: 57fgG0r.png]
Używasz niemal wyłącznie buszu nr 7. Przy tak dużych połaciach trawy staje się to monotonne - proponuję urozmaicić zarośla poprzez użycie też innych traw oraz zabawę z wysokościami: raz niżej, raz wyżej.

[Obrazek: hlg8AS5.png]
Po prawej stronie lata busz.

[Obrazek: ktKv9Nq.png]
Za bramą jest pusto. Uzupełnij scenerię.

[Obrazek: OZ3ZExI.png]
Tekstura się tu łączy, przez co na środku pasa powstaje nienaturalna prosta linia.

[Obrazek: Gqu9LmE.png]
Przerobiłbym kolor różowy na podobny do tego - będzie mniej pastelowy:
[Obrazek: RiFUTk3.png]

[Obrazek: 3cEpaO6.png]
[Obrazek: cin4x9L.png]
Po lewej wybuch atomowy:D

[Obrazek: F4i35Kc.png]
[Obrazek: Qn40pIL.png]
[Obrazek: MamiXlB.png]
Tekstury do wyczyszczenia z samochodów, rowerzystów, znaków etc.

[Obrazek: wGdnfjJ.png]
Nieprawidłowe oznakowanie - G-1a umieszczamy przed przejazdami kolejowymi. Choć oczywiście to może być błąd z realu, u nas zarządcy dróg oznakowanie mają w poważaniu :p

[Obrazek: x72PYBa.png]
[Obrazek: 68Gm6Qc.png]
Backdropy koniecznie muszą przejść przez proces estetyzacji. Najładniej chyba by wyglądał patent z Karbowa, czyli zescreenowana sceneria;)

[Obrazek: 0P4MWdy.png]
Tam się coś dziwnego z lewej strony dzieje znowu z backdropem z trees_mc.

[Obrazek: 15lE2DL.png]
Auto jadące na wprost sobie przeniknęło przez auto oczekujące na skręt w lewo.

[Obrazek: 9bcqhTW.png]
I na końcu powtórka z urwanej ulicy w tle.

Tyle ode mnie. W sumie wyszła typowa checklista gotowej mapy: rzeczy do poprawy jest niewiele i przede wszystkim to nie są sprawy czasochłonne, a mapa jest bardzo ciekawa. Życzę powodzenia, wytrwałości i szybkiego wydania!:-)
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
 Podziękowania za post: fifos(+1) , adamets2(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: