Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Mapa Projekt 2013 v. 2,5

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.08.2016, 20:30 przez jss2008.)

[Obrazek: 15022751553990021373.png]

Projekt: Projekt 2013
Wersja: v.2.5 - własny konwert mapy do wersji OMSI 2
Autor oryginału: Max
Źródło: KLIK
Autor konwertu do OMSI 2: ja
Opis:

To jedna z największych map jakie zostały wydane, obejmująca 2 odległe rosyjskie miasta "Южный" i "Солнецнуй" z trasą biegnącą przez wioski i miasteczka "Эльнино"i "Мирный".

Ogółem jest 25 linii autobusowych w tym 5 dookólnych i 1 międzymiastówka (nr 135 o długości ponad 40 km).

Kawałek przejazdu linią nr 5


oraz 135:



Mapa w oryginale była przeznaczona wyłącznie na rosyjskie ustawienia, więc do celu prawidłowego konwertu niezbędna była zmiana wszystkich rosyjskich nazw obiektów oraz ułożenia od nowa wszystkich tras 25 linii autobusowych.
Nazwy dot. przystanków, tras zmieniłem na fonetyczny ich zapis wg tłumacza Google, nic lepszego nie przyszło mi do głowy aby mapa była przejezdna. Przetłumaczyłem też opis mapy wyświetlający sięw polu wyboru [Description]

Zamieszczam w downloadzie prawie wszystkie obiekty, spliny itd. (oprócz oryginalnych folderów z "czystej" gry) z uwagi na dużą nieprzydatność tych z linku z rosyjskiego forum.

maps: https://mega.nz/#!Yx4ETIpK!8b82nsTMi_NYO...dUZKLxpY30
obiekty1: https://mega.nz/#!t9AD2TIY!genUdReSIqJ1G...h8qgu3Qybs
obiekty2: https://mega.nz/#!4pgCgTLI!Jl9eTHcrfS5px...Ju-gQlBwAA
obiekty3: https://mega.nz/#!xkxxWbqY!XLrKJh44Sauxm...KHU5qyk3iQ
splines: https://mega.nz/#!cswDQCoA!jLGKX-DC5cCT7...oerjoHRN6M
Pozostałe: https://mega.nz/#!sshAHThK!P04Msi3y4zmIX...0orA0IjYkE
Brakujący folder Sceneryobjects/prov:
prov

Rozpakować wszystkie foldery i umieścić je w odpowiednich folderach w OMSI 2.

Busy jeżdżące jako AI w podstawowym ailist.cfg to Ikarus 263, Ikarus 255.70 a z samochodów to m.in. rosyjskie Łady, KamAZy
Zamieściłem w folderze mapy również alternatywne ailist z innymi busami: LiAZ 5292.30, Nefaz VDL, MAZ 107, MAN NG i PKS-owe Neoplan N116F i SetraS319UL. Wystarczy usunąć w nazwie ailist.cfg tą dodatkowy dopisek aby jeździć nowym zestawem pojazdów AI.

Dane pojazdy są dostępne na forum, ew, podaję link do grupy rosyjskich samochodów (archiwum "Rus traffic"- link z oryginalnego źródła) : https://yadi.sk/d/0C-co6MSTdDun

Uwaga: Aby KamAZy jeździły prawidlowo należy stworzyć pusty folder AI_moskur w Vehicles i tam je umieścić zgodnie ze ścieżką:
Kod:
vehicles\AI_moskur\KamAZ\....bus

Hofy znajdują się w folderze autobusów. W folderze mapy jest folder"TTData2" ze zwiększoną liczbą kursów AI, jak któś lubi większy ruch i jego komp to uciągnie to zawartość tego folderu (pliki .ttl skopiować do TTData) podmieniając pliki.


Ruch AI w większości linii został przetestowany, autobusy kursują prawidłowo, ale jest błąd na pętli linii 6,7 i 16., którego nie mogę wyeliminować. Nie chcą wsiadać pasażerowie na 1 przystanku na pętli. Kręcą się w kółko jakby coś ich blokowało.

Oczywiście przed uruchomieniem mapy sprawdzić maptoolsem obiekty oraz zgodność własnych plików z teksturami, biletami, pieniędzmi zapisanymi w global.cfg, a także z pojazdami Ai z ailists.cfg, gdyż braki mogą powodować problem z uruchomieniem mapy.

A teraz w drogę ! :)
PC: Asus G15DH (Ryzen 7 3800X, RTX 2060S 8GB, 16 GB RAM, 1 TB SSD).
Laptop: Asus G752VT (i7-6700HQ, GTX 970M 3GB, 16 GB RAM, 1TB HDD)

[Obrazek: 18f5c3cc39b31c1d0a43af9b31dda04000b12608.gif]
 Podziękowania za post: Sartorius(+1)
Odpowiedz

#2

Aktualnie pracuję nad tworzeniem zapowiedzi przystanków po rosyjsku do mapy.

Próbka z trasy linii 5 :

http://www.dailymotion.com/video/x4p1khf
PC: Asus G15DH (Ryzen 7 3800X, RTX 2060S 8GB, 16 GB RAM, 1 TB SSD).
Laptop: Asus G752VT (i7-6700HQ, GTX 970M 3GB, 16 GB RAM, 1TB HDD)

[Obrazek: 18f5c3cc39b31c1d0a43af9b31dda04000b12608.gif]
 Podziękowania za post: pause1(+1)
Odpowiedz

#3

A ja mam takie pytanie. Czy idzie się połapać na mapie, jeśli nie zna się cyrylicy i języka rosyjskiego? Na mapie "Moscov North" było to dosyć trudne.
~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
Odpowiedz

#4

Wszystko fajnie ale w katalogu Sceneryobjects brakuje katalogu BNN\Batulino a w katalogu Sceneryobjects\prov są tylko pliki .sco i niestety mapa ładuje się tylko częściowo
Odpowiedz

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.08.2016, 23:37 przez Konduktor5-8.)

No skan MT to pozycja obowiązkowa, ja też miałem braki (trochę inne pliki), kiedy mapa była jeszcze tylko na sąsiedzie:) . @Invis napisy na tablicach przy drodze (nazwy miast) - raczej tak, tak mi się zdaje, że dobrze pamiętam, ale to tylko dodaje klimatu (zresztą kto by robił specjalnie tekstury, to niemal niemożliwe i bez sensu, pliki są autorstwa Rosjan, JSS zrobił tylko konwert). Bo zlatynizowane nazewnictwo jest przy wyborze entrypointów, rozkładów, oraz helperów - więc jest ułatwienie w tych kwestiach;) .
[Obrazek: Yun2YfX.jpeg]
Odpowiedz

#6
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.08.2016, 20:27 przez jss2008.)

Nazwy pozmieniane tylko w tym zakresie aby był czytelny przejazd.

Co do braków; ściągnąłem teraz ze swojego linku i sprawdziłem, w archiwum obiekty.7z jest folder BNN/Batulino a w obiekty3.7z jest kompletny folder prov. Trzeba po otwierać poszczególne podfoldery i tam to jest.

obiekty.7z/obiekty1/Sceneryobjekts/BNN/Batulino
obiekty3.7z/obiekty3/Sceneryobjekts/prov

Edit: Pomyliłem się jednak , faktycznie folder Sceneryobjects/prov jest niekompletny, choć o dziwo nie powoduje to zwiechy mapy.

Link do prawidłowego pliku prov: prov
PC: Asus G15DH (Ryzen 7 3800X, RTX 2060S 8GB, 16 GB RAM, 1 TB SSD).
Laptop: Asus G752VT (i7-6700HQ, GTX 970M 3GB, 16 GB RAM, 1TB HDD)

[Obrazek: 18f5c3cc39b31c1d0a43af9b31dda04000b12608.gif]
Odpowiedz

#7

Zrobiłem poprawkę do tego konwertu:

Zmiany:
-Dodane rosyjskie zapowiedzi przystanków mojego autorstwa
-Poprawiona nazwa 1 przystanku , przez co zamieszczam nowy folder mapy
-Nowy hof

Próbka zapowiedzi:



LINK:Poprawka
Po rozpakowaniu:
1. Foldery maps i Vehicles skopiować do gry, ale przed tym usunąć stary folder mapy Projekt 2013.
2. Plik Projekt 2013.hof podmienić z istniejącym hofem pamiętając o busach AI (wg ailist.cfg) i własnych.

Uwaga: Zapowiedzi działają poprawnie z busami standardowo przystosowanymi do OMSI 2, pobierają one zapowiedź z folderu Announcements. Np. Ikarusy czy starsze busy pochodzące jeszcze z Omsi 1 najczęściej pobierają zapowiedź z folderu Sound/Ansagen. W takim wypadku pliki dźwiękowe (.wav) skopiować z folderu Vehicles/Announcements/Projekt 2013 do folderu Sound/Ansagen danego busa.
PC: Asus G15DH (Ryzen 7 3800X, RTX 2060S 8GB, 16 GB RAM, 1 TB SSD).
Laptop: Asus G752VT (i7-6700HQ, GTX 970M 3GB, 16 GB RAM, 1TB HDD)

[Obrazek: 18f5c3cc39b31c1d0a43af9b31dda04000b12608.gif]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: