Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  PKS Węglin

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.04.2025, 08:01 przez Ikarus 132.)

[Obrazek: duQjLVz.png]

Projekt: PKS Węglin
Wersja: 1.0
Autor: @kacper_2000
Download: Link

Poprawka 1.01 (z dnia 2.04.2025 r.): Link

Opis:
Nowa wersja starej mapy Biały Potok - Węglin, przerobiona na typową PKS - ową mapę. Do podstawowej linii zostały dołączone tereny, które były częścią pogrzebanego projektu Dopiewo. Rozgrywka odbywa się wewnątrz fikcyjnej gminy Węglin, gdzie wcielamy się w kierowcę miejscowego PKS-u. Zarówno mapa, siatka połączeń oraz obecne tutaj rozkłady jazdy zostały stworzone z myślą o realistycznym oddaniu specyfiki gminnego transportu publicznego, z lekko negatywnym wydźwiękiem - pokręcone obiegi, brak konkretnych linii komunikacyjnych, niewielka liczba kursów czy wykluczenie komunikacyjne części miejscowości. Mapa powstała spontanicznie jako odskocznia od mojego głównego projektu, głównie przez chęć przerwania stagnacji jaką ostatnio obserwujemy na polskiej scenie mapperskiej, szczególnie w dziale map "podmiejskich". Mapa ma już swoje lata, co wiąże się z pewnymi niedoskonałościami. Nie była moim priorytetem, więc nie poświęciłem wiele czasu na większy rework. Mimo to uważam, że pomimo upływu czasu wciąż prezentuje się całkiem dobrze, a co najważniejsze – pozostaje grywalna.

Paczka jest całościowa, a do mapy zostało dołączonych kilka elementów urealniających rozgrywkę, w tym przede wszystkim EMAR MOD dla PKS Węglin by @Solariskamil, który dodaje bileterkę Emar 105 by @helvete & @NightHauler dla kilku wozów stanowiących flotę PKS Węglin. W paczce można znaleźć również takie elementy jak np. dedykowane brygadówki, rozkłady jazdy czy mapa gminy - po więcej informacji na temat dodatków oraz ich instalacji odsyłam do przewodnika dla użytkownika zlokalizowanego w archiwum w folderze OMSI 2/Dodatkowe/PKS Węglin.

Podziękowania za wsparcie przy tworzeniu dodatku dla:

@Solariskamil - autor EMAR MOD dla PKS Węglin, wsparcie, testy
@Ikarus 132 - wsparcie, testy
@Sobol3D - testy, pojazdy AI
@kuwwer11 - testy
@Mervin - testy 


Screeny:
[Obrazek: esH9cZk.png]
[Obrazek: hEGY59y.png]
[Obrazek: kX6hxTT.png]
[Obrazek: dgpBSaU.png]
[Obrazek: RTLtVmz.png]
[Obrazek: vNIliH3.png]
[Obrazek: pAV2aOb.png]
[Obrazek: SwF9g61.png]
[Obrazek: N7EcVNE.png]
[Obrazek: 1kuoO5s.png]
[Obrazek: TLSYZ9p.png]



[Obrazek: g4CoQsN.png]
 Podziękowania za post: quill170(+1) , rafał2007(+1) , Zimaleq999(+1) , adamets2(+1) , Sobol3D(+1) , Szaqql(+1) , Solariskamil(+1) , tjagiel(+1) , krzysztof.miesiak@wp.pl(+1) , Ikarus 132(+1) , Kierowca_MPK_Andrzej(+1) , KMSzczecin(+1) , DespiKr(+1) , Goppel(+1) , szymon kuśnierczak(+1) , Pablo_2115(+1) , pabu24(+1) , Sartorius(+1) , Janswan(+1) , ciastoman(+1) , Marcpol(+1) , NarutoMan(+1) , P1otrek(+1) , polak1616(+1) , DamiLem(+1) , kacper11179(+1) , Kozłowski(+1) , mister Jot(+1) , PrzemoGamming(+1) , mmiki26(+1) , Drajwer_4444(+1) , Kuba L.(+1) , bydstip(+1) , Pro123(+1) , kochambydgoszcz(+1) , A3d9k(+1) , kuwwer11(+1) , kacper213(+1) , jedrek1966(+1) , michail25(+1) , GordonFreenMan(+1) , Alex Simulations(+1) , michalgala2004(+1) , Benito(+1) , kolu12(+1) , Trainthemate(+1) , djkowal09(+1) , byzekp19(+1)
Odpowiedz

#2

Tylko ja mam problem z tym że mapa przy prawdopodobnie stacji orlen sie nie ładuje i pozostawia pustkę?
Odpowiedz

#3

[Obrazek: BigSurprise.jpg]

Na początku pragnę przyznać się przed wszystkimi do mojego błędnego toku myślenia w związku z datą publikacji tej paczki i oficjalnie posypać głowę popiołem. Nie, to nie jest (jak się wtedy spodziewałem) kolejny rickroll lub film z mężczyzną i słoikiem, tylko prawdziwa, istniejąca mapa. Ale do rzeczy.

Na pierwszy ogień muszę pochwalić zarówno przewodnik, jak również wszystkie dodatkowe pliki z brygadówkami, rozkładami jazdy oraz planem mapy. Małe smaczki, ale bardzo mnie ucieszyły - ja osobiście uwielbiam dokładniej kontrolować, z czym mam do czynienia, aby przedtem "ułożyć" własny plan zwiedzania. Samo zagospodarowanie mapy - zarówno pod kątem wizualnym, jak i logistycznym - to absolutne mistrzostwo. Przyznam się bez bicia, absolutnie zakochałem się w odcinku pomiędzy Zaułkami a Łęgami, straszliwie mi brakowało takich tras!:D Wszystkie pobliskie budki i sklepy, lokalne drogi w tzw. mocno zaawansowanym stanie, malutkie wiaty przystankowe i gołe słupki ze znakiem D15 - to wszystko tworzy naprawdę niesamowity, niepowtarzalny klimat. Nawet mimo tego, że podstawa mapy (czyli Biały Potok - Węglin) kończy 16 kwietnia 8 lat, to wcale nie czuję, że jadę po jakichś starych popłuczynach. Wręcz przeciwnie, wszystko wygląda schludnie, ładnie i przede wszystkim naprawdę realistycznie. Fajnym dodatkiem są również pojazdy z modyfikacją na bileterkę EMAR - ciekawe, czy będę z nich kiedyś korzystał poza tą mapą. Serdeczne gratulacje dla autora tych modyfikacji, bo moje przygody z przenoszeniem sterownika do autobusu skończyły się, gdy przez tydzień próbowałem szukać błędu w plikach powodującego nieprawidłowe wczytywanie autobusu w grze.

Jest jednak jedno ale. Tym ale są kwestie techniczne mapy. Mianowicie z niewiadomych powodów pojazdy AI (głównie samochody) potrafiły czasami całkowicie zatrzymać się w miejscu, blokując ruch. Działo się to wszędzie - w mieście, na drogach powiatowych i lokalnych... Nie mam pojęcia, skąd to się wzięło ani czy jest to problem po mojej stronie, lecz w razie ewentualnych problemów polecam wyłączyć ruch AI. Odniosłem również (subiektywne) wrażenie, że jak na małą, zapomnianą, zadupiastą gminę na przystankach pojawia się ciut za dużo pasażerów - w przypadku podróży z Prostynii do Osieku Pomorskiego autobus zapełnił się prawie po brzegi. Aczkolwiek jest też możliwość, że to ja źle ustawiłem sobie liczbę pasażerów na przystankach.

Moim drugim ale jest również to, że ta mapa jest zbyt... mała. Serio. Tak fajnie się po niej jeździło, że chciałbym jeszcze więcej, tymczasem zdążyłem ją całą zwiedzić kilka razy w ciągu ostatnich dwóch dni. I naprawdę, czuję ogromny niedosyt (który zapewne mi przejdzie, gdy znowu znudzę się OMSI).

Tym niemniej, moje wrażenia są bardzo pozytywne. Bez zawahania oceniam ją na 8/10. Szkoda jedynie tego nieszczęsnego ruchu AI, o którym wspomniałem, ale to jest OMSI, ono uwielbia sobie nieregularnie strzelić focha. Jak dla mnie, idealna rozgrzewka przed Bukowcem, nawet mimo niezbyt dużej wielkości absolutny must have.
 Podziękowania za post: adamets2(+1) , kacper_2000(+1)
Odpowiedz

#4

Prima aprilis?:D

A tak poważnie - jest to chyba najlepsza dotychczas mapa typu PKSu w OMSI 2 <3
Odpowiedz

#5

Zgodzę się z przedmówcami, że mapka ma swój charakterystyczny klimat i da się lubić, chociaż mi nie przypadła aż tak mocno do gustu. Dostępny teren jest niewielki, czasy przejazdów krótkie, za to dostępnych jest kilka różnych połączeń. Osobiście nie jestem zwolennikiem tych całych "obiegów", można się w tym trochę pogubić, za to autor sporządził rozpiski, które umożliwiają poprawne ustawienie kierunku. Jednak zdarzają się tu błędy, podczas jazdy niektórymi modelami autobusów wyposażonych w sterowniki, które same zmieniają kierunek na ostatnim przystanku, niestety na kilku liniach przestawiają kierunek w połowie przejazdu. Jeśli chodzi o same trasy, jest malowniczo ale moim zdaniem trochę monotonnie. Mniejsze miejscowości po drodze są do siebie bardzo podobne i zawierają mało realistyczne elementy takie jak ciąg budynków tuż obok odcinka drogi, gdzie na horyzoncie jest szczere pole, wszędzie podobne budynki w podobnym układzie. Przy znacznej większości dróg pomiędzy miejscowościami też jest podobny schemat, szeroki pas zieleni z krzakami i za nim pola z nienaturalnym pofałdowaniem terenu, w wielu miejscach zaraz za nimi widać koniec mapy, nie ma tego wrażenia przestrzeni. Do tego odcinki dróg położone tuż przy samym jeziorze, bez żadnej infrastruktury pomiędzy. W kilku miejscach ulice przyległe do głównej trasy urywają się szybko i widoczne są zarośla na środku drogi. Tereny leśne wyglądają nieco lepiej ale też mało realistycznie. W wielu miejscach brakuje oznakowania, ruch AI jest całkowicie sparaliżowany, w większości miejsc po prostu pojazdy stoją w miejscu ustawione jakby jeden na drugim a autobusy AI mają czarne szyby, trochę słabo się prezentują. Niestety paczka z mapą, mimo sporych rozmiarów, nie zawiera wszystkich potrzebnych obiektów. W logu pojawiają się błędy z niektórymi obiektami, ale na szczęście nie uświadczyłem crashów czy problemów z wczytywaniem kolejnych kafli.
Na plus na pewno zaliczyłbym różne rodzaje nawierzchni oddające realia polskich wiosek, dużo dźwięków otoczenia nadających fajnego klimatu, kilka linii do wyboru, dokładne oznakowanie helperów oraz rozpiski kodów ibis i brygadówek, rozkłady, schemat mapy, dodatek z Emarem czy szczegółowa instrukcja uwzględniająca sugerowane ustawienia w grze.
Widać, że autor ma duże umiejętności w poruszaniu się po edytorze i włożył sporo pracy w tworzenie mapy ale w mojej ocenie wszystko jest w lekkim chaosie, jest dużo elementów do poprawy.
Niemniej, polecam pobrać mapkę i zapoznać się, na pewno znajdzie swoich fanów ;D
Odpowiedz

#6

W paczce brakuje następującej tekstury. Czy ktoś byłby w stanie uzupełnić?

Kod:
Texture\wall01.bmp

[Obrazek: giphy.gif]
[Obrazek: btn_donate_LG.gif]
Odpowiedz

#7
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.04.2025, 20:13 przez kacper_2000.)

Do pierwszego posta dołączam pierwszą poprawkę, która obejmuje:
1. Dodanie skryptu DRL;
2. Naprawę świateł w Osieku Pomorskim;
3. Korektę kilku drobnych błędów.

Na razie jest to dodatkowy link – po wyeliminowaniu wszystkich zgłoszonych problemów pojawi się nowa, pełna wersja paczki. Do tego czasu mogą pojawić się jeszcze jeden lub dwa patche, które na bieżąco będą rozwiązywać zgłaszane błędy.

--------

@mister Jot, @Grzesiek00:
Problem z blokującym się ruchem AI najprawdopodobniej wynika z braku skryptu niezbędnego do prawidłowego działania pojazdów AI od @mistersix. Wrzucenie poprawki powinno to naprawić.

@Grzesiek00:
Co do wielkości mapy – jest taka, jaka jest. Tworzyłem ją kilka lat temu i nie planuję powracać do niej na kolejne X miesięcy żeby ją powiększyć, zwłaszcza że mam na głowie znacznie większy projekt. Starałem się maksymalnie urozmaicić mapę (oczywiście nie wychodząc poza granice realności i smaku) tak aby była atrakcyjna dla użytkownika.

Obiegi zostały zaprojektowane zgodnie z klasycznym modelem PKS-u, gdzie kierowcy raczej rzadko obsługują jedną trasę przez całą zmianę według stałego, schematycznego rozkładu, w ramach konkretnej linii – w przeciwieństwie do komunikacji miejskiej - a na pokazaniu różnic między typową KM a komunikacją lokalną bardzo mi zależało (i czego mi bardzo brakowało w OMSI). Dołożyłem wszelkich starań, by schemat obiegów był czytelny – zarówno w plikach dodatkowych, jak i na przystankach końcowych za pomocą helperów.

Jeśli chodzi o strukturę przestrzeni – mapa powstawała w latach 2017–2020 w oparciu o dostępną wówczas bazę obiektów. Fikcyjna lokacja nigdy nie odwzoruje w pełni rzeczywistości, ale stwierdziłem że na tle innych map urbanistycznie Węglin wypada na tyle dobrze, że nie powinien być to większy problem w odbiorze mapy. Nie rozumiem o co do końca chodzi z infrastrukturą przy jeziorach.

Ze względu na to, w jak tragiczny sposób OMSI trawi pojazdy AI, @Sobol3D przygotował lekkie autobusy AI nie obciążające symulacji, pozbawione wnętrza i zbędnych ficzerów, skorzystałem z nich na PKS Węglin aby polepszyć optymalizację projektu. Natomiast jeśli chcesz aby na mapie jeździły pełne, nieoskrobane modele - w archiwum jest alternatywny AIlist, jednak razem z nim liczba FPSów może znacząco się obniżyć.

Proszę o więcej szczegółów dotyczących problemów ze sterownikam, urywającą się trasą przejazdu i brakującym oznakowaniem. Na podstawie ogólnikowego opisu trudno mi wskazać, co konkretnie poszło nie tak i co ewentualnie miałbym poprawić. To samo w kwestii brakujących obiektów.


@skyliner:
Teksturka wrzucona, jest razem z poprawką.

Pozdrawiam!:)
[Obrazek: g4CoQsN.png]
 Podziękowania za post: adamets2(+1)
Odpowiedz

#8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.04.2025, 20:34 przez adamets2.)

Opinię całościową napiszę później jak pojeżdżę. Teraz testuję. Więc na szybko:

- Potwierdzam, że po patchu 1.01 pojazdy Ai poruszają się normalnie. Wcześniej bardzo dużo stało jak pisano. Dzięki @kacper_2000 za mega błyskawiczną reakcję
- Na przystanku Węglin Kolonia nie ma kompletnie żadnego oznaczenia przystanku. Nie wiem czy tak jest w realu ale tu nie ma kompletnie żadnego oznaczenia.
 Podziękowania za post: kacper_2000(+1)
Odpowiedz

#9

Czy jest możliwość zrobienia nocnych połączeń? 🤔
Mapę każdemu polecam
Miły klimat i no i coś ciekawego wyszło na polskiej scenie Omsi 😁
Odpowiedz

#10

Kozioł, zaś fandzolisz. Widziałeś Ty kiedyś nocki na PKSach (które nawet w dzień jeżdżą od wielkiego dzwona)?

@adamets2 nie tylko na przystanku Węglin Kolonia nie ma żadnego oznaczenia. To jest typowa rzeczywistość na PKSach, gdzie takimi bzdurami jak infrastruktura przystankowa nikt się nie przejmował. Ważne, że PKS jedzie, a kiedy i skąd to już przecież każdy wie.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
 Podziękowania za post: Mikarus(+1) , AlanKingPL(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości