[OMSI 2] Tworzenie tekstur na HH109_Stadtgelenkbus2012_HHA (MB C2) | |||
Cześć, w tym poradniku chciałbym Wam pokazać jak stworzyć teksturę na na ww. pojazd.
Co będzie nam potrzebne: -Paint.net (ja jescze użyje Gimp-a) -Repaint tool (SDK) -Dodatek ,,Drei Generationen" W tym poradniku dowiecie się jak zrobić teksturę zewnętrzną i zewnętrzną oraz jak ,,malować" po szybach. Główne malowanie ![]() Na początek znajdujemy plik o nazwie G2_18_MU.bmp(W moim wypadku to E:/(...)/OMSI 2/Vehicles/HH109_StadGelenkbus2012_HH/texture/wergbung/templates/High_Res (w folderze templates jest ten plik ale mniejszy, przez co nasza tekstura jest mniej dokładna, jednak plik z folderu High_Res jest cięższy, przez co mogą obniżyć FPSy w grze, tutaj pozostawiam Wam wybór ![]() ![]() Otwieramy ów plik naszym programem graficznym (ja użuje Gimp-a) ![]() Po stworzeniu naszej tekstury (ja zrobiłem MPK Kraków), eksportujemy plik do formatu .bmp (ja mam MPK_Krakow.bmp). Zauważcie, że przed edycją mojego pliku, w zakładce Warstwy-Pędzle, nazwa mojego pliku była pogrubiona. Teraz (po edycji) nie jest pogrubiona. Spowodowane jest to, tym że podczas tworzenia tekstury dodawałem warstwy, a że plik w formacie .bmp ma jedną warstwę (tak to nam zostanie zaprezentowane w programie graficznym) musiałęm połączyć warstwy, które po tej operacji dostają przeźroczystość (której nie obsługuje Repaint Tool). ![]() Dlatego też otwieramy nasz plik programem Paint.net i po prostu zapisujemy (teraz została usunięta przeźroczystość). Następnie zamykamy Paint.net. Teraz otwieramy plik Repaint-Tool-em i eksportujemy naszą teksturę. W folderze gdzie zapisaliśmy plik <nazwa naszej tekstury>.bmp pojawia się plik z tą samą nazwą tylko z zakończeniem .dds. ![]() Teraz otwieramy plik <nazwa naszej tekstury>.dds (w moim przypadku MPK_Krakow.dds). Eksportujemy plik .dds do formatu .bmp. Uwaga! Jeżeli eksportujesz ten plik do tego samego folderu co poprzedni plik .bmp, musisz nowy plik nazwać inaczej (sugeruje dodać do naszej nazwy cyfrę 2 (w moim przypadku MPK_Krakow2.bmp). Zrobiliśmy to ze względu na to, że Paint.net nie otwiera plików .dds stworzonych przy pomocy Repaint Tool. ![]() ![]() Otwieramy plik ,który eksporowaliśmy do .bmp (w moim przypadku MPK_Krakow2.bmp). Teraz radzę dodać dwie warstwy. Jedna będzie do namalowania nad szybami (chyba, że nic tam nie będziemy malować, to poprostu nie dodajemy warstwy), a druga służyć będzie do malowania po szybach (chyba, że nie ma takiej potrzeby to tak samo jak w pierwszym przypadku. Ja mam tak, że muszę dodać i jedną i drugą warstwę. (Zdjęcie przedstawia już jak efek dodania malowań na szybach i na pasie nad oknami. I w taki sposób radzę dodać naszą plakietkę z trójramienną gwiazdą. ![]() ![]() Teraz łączymy nasze warstwy (jeżeli takie są), za pomocą środkowego narzędzia w zakładce warstwy w prawym dolnym rogu. ![]() Teraz narzędziem też w zakładce warsztwy naciskamy na ostatnie narzędzie (właściwości) i zmieniamy krycie na 30. ![]() Teraz zapisujemy nasz plik w formacie .dds w folderze Wergbung. Narazie nie zamykać, w razie gdyby efekt końcowy nas nie zadawalał można coś poprawić. ![]() ![]() *Teraz cofamy (ctrl+z) aż do stanu widocznego na zdjęciu, po czym usuwamy warstwy wszystkie oprócz warstwy z malunkami na szybach. Plik zapisujemy <nazwa naszej tekstury>_trans.dds (w moim przypadku MPK_Krakow_trans.dds) w folderze Wergbung. *(nie obowiązkowe w przypadku, gdy nie mamy malowania na szybach) G_2_decals-plik z różnymi drobiazgami ![]() Otwieramy plik G2_decals.dds za pomocą Paint.net. Potem przerabiamy nasz plik. ![]() To jest plik G2_decals.dds z malowania Warszawskiego. Teraz zapisujmemy nasz plik (polecam użyć nazwę Waszego malowania z dopiskiem _decals.dds (ja mam MZA_Warszawa_decals.dds)) w formacie .dds w folderze Wergbung. G2_innen-wnętrze ![]() Otwieramy plik G2_innen_1 za pomocą Paint.net i teraz pełna dowolność. Można zrobić swoją podłogę, siedzenia, kolor poręczy i innych. ![]() Teraz nasz plik zapisujemy (oczywiście z inną nazwą). Tu też wykorzystałęm Warszawską teksturę którą nazwałem MZA_Warszawa_wnętrze.bmp (Tu zapisujemy plik w formacie .bmp, w folderze Wergbung). Nasze prace plastyczne właśnie dobiegły do końca. Teraz czas na pracę nad plikiem .cti. Kopjujemy plik HHA12.cti (jest w folderze Wergbung) i wklejamy do tego samego folderu, w którym się znajduje. Zmieniamy nazwę na naszą i otwieramy notatnkiem. Tu jest cały plik z objaśnieniami: Kod: ########################### Plik zapisujemy w folderze Wargbung. Gotowe! Efekt naszej pracy: v.1 biały wyświetlacz ![]() v.2 pomarańczowy wyświetlacz, kołpaki , kółka (początkowo są całe czarne, ja dodałem znaczek MB, jeżeli chcesz dodać taki znaczek, to ustaw go tak jak podczas edycji w Paint.net po przekonwertowaniu w Repaint Tool-u) ![]() Oto wersje przycisków (napisane i nie napisane w pliku .cti). ![]() Zakazuje publikowania poradniku na jakiejkolwiek innej stronie niż Strefa-OMSI.pl
Podobają Ci się moje malowania? Podziękuj.
![]()
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |