Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Tworzenie tekstur na HH109_Stadtgelenkbus2012_HHA (MB C2)

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.08.2014, 11:09 przez Alek217.)

Cześć, w tym poradniku chciałbym Wam pokazać jak stworzyć teksturę na na ww. pojazd.
Co będzie nam potrzebne:
-Paint.net (ja jescze użyje Gimp-a)
-Repaint tool (SDK)
-Dodatek ,,Drei Generationen"
W tym poradniku dowiecie się jak zrobić teksturę zewnętrzną i zewnętrzną oraz jak ,,malować" po szybach.

Główne malowanie
[Obrazek: 23252679446129624677.jpg]
Na początek znajdujemy plik o nazwie G2_18_MU.bmp(W moim wypadku to E:/(...)/OMSI 2/Vehicles/HH109_StadGelenkbus2012_HH/texture/wergbung/templates/High_Res (w folderze templates jest ten plik ale mniejszy, przez co nasza tekstura jest mniej dokładna, jednak plik z folderu High_Res jest cięższy, przez co mogą obniżyć FPSy w grze, tutaj pozostawiam Wam wybór;))
[Obrazek: 50508587331159252277.jpg]
Otwieramy ów plik naszym programem graficznym (ja użuje Gimp-a)
[Obrazek: 74229625252701166921.jpg]
Po stworzeniu naszej tekstury (ja zrobiłem MPK Kraków), eksportujemy plik do formatu .bmp (ja mam MPK_Krakow.bmp). Zauważcie, że przed edycją mojego pliku, w zakładce Warstwy-Pędzle, nazwa mojego pliku była pogrubiona. Teraz (po edycji) nie jest pogrubiona. Spowodowane jest to, tym że podczas tworzenia tekstury dodawałem warstwy, a że plik w formacie .bmp ma jedną warstwę (tak to nam zostanie zaprezentowane w programie graficznym) musiałęm połączyć warstwy, które po tej operacji dostają przeźroczystość (której nie obsługuje Repaint Tool).
[Obrazek: 72017406281661131061.jpg]
Dlatego też otwieramy nasz plik programem Paint.net i po prostu zapisujemy (teraz została usunięta przeźroczystość). Następnie zamykamy Paint.net.
Teraz otwieramy plik Repaint-Tool-em i eksportujemy naszą teksturę. W folderze gdzie zapisaliśmy plik <nazwa naszej tekstury>.bmp pojawia się plik z tą samą nazwą tylko z zakończeniem .dds.
[Obrazek: 15003377368808265690.jpg]
Teraz otwieramy plik <nazwa naszej tekstury>.dds (w moim przypadku MPK_Krakow.dds). Eksportujemy plik .dds do formatu .bmp. Uwaga! Jeżeli eksportujesz ten plik do tego samego folderu co poprzedni plik .bmp, musisz nowy plik nazwać inaczej (sugeruje dodać do naszej nazwy cyfrę 2 (w moim przypadku MPK_Krakow2.bmp).
Zrobiliśmy to ze względu na to, że Paint.net nie otwiera plików .dds stworzonych przy pomocy Repaint Tool.;)
[Obrazek: 98012022270822680160.jpg]
Otwieramy plik ,który eksporowaliśmy do .bmp (w moim przypadku MPK_Krakow2.bmp). Teraz radzę dodać dwie warstwy. Jedna będzie do namalowania nad szybami (chyba, że nic tam nie będziemy malować, to poprostu nie dodajemy warstwy), a druga służyć będzie do malowania po szybach (chyba, że nie ma takiej potrzeby to tak samo jak w pierwszym przypadku. Ja mam tak, że muszę dodać i jedną i drugą warstwę. (Zdjęcie przedstawia już jak efek dodania malowań na szybach i na pasie nad oknami. I w taki sposób radzę dodać naszą plakietkę z trójramienną gwiazdą.;))
[Obrazek: 69803859874045930908.jpg]
Teraz łączymy nasze warstwy (jeżeli takie są), za pomocą środkowego narzędzia w zakładce warstwy w prawym dolnym rogu.
[Obrazek: 61335946368181440859.jpg]
Teraz narzędziem też w zakładce warsztwy naciskamy na ostatnie narzędzie (właściwości) i zmieniamy krycie na 30.
[Obrazek: 76303421331798022500.jpg]
Teraz zapisujemy nasz plik w formacie .dds w folderze Wergbung. Narazie nie zamykać, w razie gdyby efekt końcowy nas nie zadawalał można coś poprawić.;)
[Obrazek: 98012022270822680160.jpg]
*Teraz cofamy (ctrl+z) aż do stanu widocznego na zdjęciu, po czym usuwamy warstwy wszystkie oprócz warstwy z malunkami na szybach. Plik zapisujemy <nazwa naszej tekstury>_trans.dds (w moim przypadku MPK_Krakow_trans.dds) w folderze Wergbung. *(nie obowiązkowe w przypadku, gdy nie mamy malowania na szybach)

G_2_decals-plik z różnymi drobiazgami
[Obrazek: 25744193321515073212.jpg]
Otwieramy plik G2_decals.dds za pomocą Paint.net. Potem przerabiamy nasz plik.
[Obrazek: 52593984389240413643.jpg]
To jest plik G2_decals.dds z malowania Warszawskiego. Teraz zapisujmemy nasz plik (polecam użyć nazwę Waszego malowania z dopiskiem _decals.dds (ja mam MZA_Warszawa_decals.dds)) w formacie .dds w folderze Wergbung.

G2_innen-wnętrze
[Obrazek: 86720009531678452865.jpg]
Otwieramy plik G2_innen_1 za pomocą Paint.net i teraz pełna dowolność. Można zrobić swoją podłogę, siedzenia, kolor poręczy i innych.
[Obrazek: 57792065302505293859.jpg]'
Teraz nasz plik zapisujemy (oczywiście z inną nazwą). Tu też wykorzystałęm Warszawską teksturę którą nazwałem MZA_Warszawa_wnętrze.bmp (Tu zapisujemy plik w formacie .bmp, w folderze Wergbung).

Nasze prace plastyczne właśnie dobiegły do końca. Teraz czas na pracę nad plikiem .cti. Kopjujemy plik HHA12.cti (jest w folderze Wergbung) i wklejamy do tego samego folderu, w którym się znajduje. Zmieniamy nazwę na naszą i otwieramy notatnkiem. Tu jest cały plik z objaśnieniami:

Kod:
###########################


[item]
MPK Krakow <-----------nazwa malowania
farbschema_tex1
MPK_Krakow.dds <-----------plik naszego malownia w folderze Wergbung

[item]
MPK Krakow <-----------nazwa malowania
farbschema_tex2
G2_decals.dds <-----------plik decals z drobiazgami (w tym samym folderze co wyżej)

[item]
MPK Krakow <-----------nazwa malowania
farbschema_tex3
G2_innen_1_VHH13.dds <-----------plik wnętrza

[item]
MPK Krakow <-----------nazwa malowania
farbschema_tex4
MPK_Krakow_trans.dds <-----------nazwa naszego pliku trans w przypadku malowania z jakimiś malowankami na szybach

[setvar]
display_white <-----------kolor wyświetlacza teraz będzie biały, jeżeli zmienimy  white na orange nasz wyświetlacz będzie pomarańczowy
1

[setvar]
display_left <-----------Wyświetlaczz lewej strony (numer linii), usnięcie wpisu spowoduje zniknięcie tego wyświetlacza
1

[setvar]
stopbuttons_large <-----------rodzaj przycisków typu stop (usunięcie spowoduje zmianę przycisków)
1

[setvar]
doorbuttons_classic <-----------rodzaj przycisków od drzwi (usunięcie spowoduje zmianę przycisków)
1

[setvar]
outside_labels <-----------kółka w miejsce znaczków MB (usunięcie spowoduje brak tych kółek)
1

[setvar]
white_wheelcaps <----------- Kołpaki (usunięcie spowoduje brak kołpaków)
1
###########################

Plik zapisujemy w folderze Wargbung. Gotowe!
Efekt naszej pracy:
v.1 biały wyświetlacz
[Obrazek: 56287393833062150310.jpg]
v.2 pomarańczowy wyświetlacz, kołpaki , kółka (początkowo są całe czarne, ja dodałem znaczek MB, jeżeli chcesz dodać taki znaczek, to ustaw go tak jak podczas edycji w Paint.net po przekonwertowaniu w Repaint Tool-u)
[Obrazek: 70592181205735533019.jpg]
Oto wersje przycisków (napisane i nie napisane w pliku .cti).
Przyciski stop i drzwi (napisane w pliku .cti)
[Obrazek: 32263243182436001229.jpg]
Przyciski stop i drzwi (nie napisane w pliku .cti)
[Obrazek: 62245514874300154435.jpg]
Mam nadzieję, że ten poradnik pomoże Wam zaprzyjaźnić się z robieniem tekstur na MB C2.:-)
Zakazuje publikowania poradniku na jakiejkolwiek innej stronie niż Strefa-OMSI.pl
Podobają Ci się moje malowania? Podziękuj.:)
 Podziękowania za post: pabu24(+1)
Odpowiedz

#2

Mógłbyś odświeżyć zdjęcia? Ponieważ utrudnia pracę.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości