[OMSI 2] Wałbrzych w alternatywnej rzeczywistości - tekstury | ||||||
Wałbrzych w alternatywnej rzeczywistości - tekstury
Autor: Ottbert
![]() ![]() Serwus! Od jakiegoś czasu pracuję nad nakładką "empekującą" mapę Wałbrzycha autorstwa dalbieva mającą przedstawiać alternatywną rzeczywistość, w której przenosimy się do świata czasów obecnych, gdzie MPK Wałbrzych nie zostało rozwiązane i z powodzeniem realizuje przewozy na terenie miasta. W mojej wizji (przynajmniej obecnie) tabor przewoźnika składa się z 71 autobusów. Mając na względzie ilość pytań i pozytywnych reakcji pod postami, w których prezentowałem swoje dłubanie, postanowiłem na bieżąco udostępniać ukończone malowania. Poniżej przedstawiam tabor z paroma słowami historii nt. pojawienia się konkretnych pojazdów we flocie przedsiębiorstwa oraz linki do pobrania zawartości, którą na obecnym etapie uważam za grywalną. Są to jednak moje pierwsze tekstury w OMSI, jeśli więc macie do nich jakieś uwagi, wykryjecie błędy lub niedoróbki - zgłaszajcie się do mnie, chętnie popracuję nad nadaniem lepszej jakości projektowi. 200 - 213 Mercedes-Benz O530 Citaro rok prod. 1999 (bazuje na DLC Citybus o530, 3- drzwiowa wersja solo euro 2) W końcówce XX wieku miasto planowało istotne odmłodzenie i zwiększenie dostępności taboru, ogłoszono przetarg na dostawę czternastu niskopodłogowych autobusów klasy maxi oraz dwóch klasy mega. Nieoczekiwanie postępowanie wygrał Evobus oferujący model Citaro stanowiący drugą generację autobusów niskopodłogowych z gamy Mercedes-Benz. Dostawę solówek zrealizowano w 1999 roku. ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 214 - 215 Mercedes-Benz O530L Citaro rok prod. 2000 (bazuje na DLC Citybus o530, 3- drzwiowa wersja lang euro 2) Druga część postępowania ogłoszonego w 1998 roku traktowała o zakupie dwóch niskopodłogowych autobusów klasy mega. Zamawiający nie określił jednak w specyfikacji technicznej minimalnej długości pojazdów, stąd w Wałbrzychu na początku 2000 roku pojawiły się dwie sztuki jednoczłonowych, trzyosiowych Mercedesów Citaro L. ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 216 - 220 MAN NL263 rok prod. 2002 (bazuje na bazuje na MAN NL Enhanced Pack dostępnym na Patreon Sobol 3D) Początek roku 2002 w wałbrzyskim MPK to kolejne relatywnie duże postępowanie na dostawę pięciu niskopodłogowych autobusów o długości ~12 metrów. Zdecydowano się dodatkowo premiować szybką dostawę przedmiotu zamówienia, nie precyzując wymagań m.in. w zakresie wyglądu przestrzeni pasażerskiej - tak w mieście zadebiutował MAN dostarczając model NL263. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! * paczka zbiorcza NL263 i NL283 (216 - 222) 221 - 222 MAN NL283 rok prod. 2004 (bazuje na bazuje na MAN NL Enhanced Pack dostępnym na Patreon Sobol 3D) W 2004 roku dotarły do przedsiębiorstwa pojazdy z kolejnego postępowania na dostawę pięciu autobusów - dwie solówki oraz trzy przeguby. Rewelację w tym zamówieniu miało stanowić wyposażenie, ponieważ po raz pierwszy wymagano klimatyzacji kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej czy diodowych wyświetlaczy zewnętrznych systemu informacji pasażerskiej. Wdrożono także drobną zmianę w schemacie malowania rezygnując z górnego zielonego i czerwonego paska na burtach. Niektórzy całkiem słusznie kojarzą realizację tego zamówienia z kampanią pewnego kandydata w wyborach do Parlamentu Europejskiego z 2004 roku. ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! * paczka zbiorcza NL263 i NL283 (216 - 222) 223 - 225 Mercedes-Benz O530G Citaro rok prod. 2004 (bazuje na DLC Citybus o530, 4- drzwiowa wersja gelenk euro 3T) Przegubowa część przetargu z 2004 roku, którą wygrał Evobus dostarczając pierwsze niskopodłogowe autobusy przegubowe do MPK. ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 227 - 232 Solaris Urbino 12 III rok prod. 2008 (bazuje na bazuje na Solaris III Gen Pack dostępnym na Patreon Sobol 3D) Po trzyletniej restrukturyzacji przedsiębiorstwa udało się wygospodarować środki własne na dalszą wymianę floty. Latem 2007 roku ogłoszono postępowanie na dostawę łącznie ośmiu autobusów - sześciu klasy maxi i dwóch klasy mega, przegubowych. Tym razem w postępowaniu przetargowym wykluczono możliwość składania ofert częściowych, głównie dzięki temu zamówienie zdobył Solaris. ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 233 - 234 Solaris Urbino 18 III rok prod. 2008 (bazuje na bazuje na Solaris III Gen Pack dostępnym na Patreon Sobol 3D) Przegubowe Solarisy nie różniły się specyfikacją wyposażenia od solówek, która zdradza źródło finansowania. Zarząd postawił zmaksymalizować ilość zakupionych autobusów poprzez rezygnację z klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej oraz dopuszczając jednostki napędowe o dość niskiej mocy. ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 235 - 240 Mercedes-Benz 628C Conecto LF prod. 2010 (bazuje na DLC Citybus 628c & 628g LF, euro 5) Zaawansowany wiek floty przedsiębiorstwa i katastrofalny stan techniczny wymógł w 2009 na magistracie ulokowanie w budżecie miasta znacznych środków na dalsze zakupy autobusów do obsługi lokalnej komunikacji publicznej. Ponownie zdecydowano się wymagać od oferentów podstawowego wyposażenia pojazdów, co w założeniu miało mieć istotny wpływ na wartość ofert. Zamówienie traktowało o zakupie sześciu autobusów pojedynczych i trzech przegubowych. Postępowanie wygrał Evobus Polska kolejny raz dostarczając do Wałbrzycha niskopodłogowe Mercedesy, tym razem model Conecto. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! * paczka zbiorcza solówek i przegubów, nie trzeba pobierać osobno 235 - 240 i 241 - 243 241 - 243 Mercedes-Benz 628G Conecto LF G prod. 2010 (bazuje na DLC Citybus 628c & 628g LF, euro 5) Druga, przegubowa część zamówienia, w ramach którego dostarczono niskopodłogowe Mercedesy Conecto G z podstawowym wyposażeniem nieobejmującym nawet klimatyzacji kabiny kierowcy. ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! * paczka zbiorcza solówek i przegubów, nie trzeba pobierać osobno 235 - 240 i 241 - 243 244 - 245 Autosan M12LF Sancity rok prod. 2017 (bazuje na bazuje na Autosan SanCity 12LF / LFE / LFH) 2017 rok to dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Wałbrzychu ekspresowy przetarg na dostawę dwóch autobusów standardowych oraz jednego przegubowca z konwencjonalnym napędem. Takim sposobem wokół zamku Książ zaczęły kursować dwa Autosany SanCity. Co istotne, mimo przyspieszonego trybu postępowania, w finansowaniu inwestycji partycypowały fundusze europejskie. ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 246 - 249 Solaris Urbino 12 III CNG rok prod. 2014 (bazuje na bazuje na Solaris III Gen Pack dostępnym na Patreon Sobol 3D) Urząd Miasta Wałbrzycha w 2012 roku podjął kroki mające na celu poprawić wizerunek miasta starając się o unijne dofinansowanie do budowy stacji sprężonego gazu ziemnego w bazie MPK oraz nabycia pojazdów napędzanych CNG. Takim sposobem podpisano umowy z PGNiG oraz Solarisem. Do Wałbrzycha dotarły w 2014 roku Solarisy Urbino 12 CNG. ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 250 - 251 Solaris Urbino 18 III rok prod. 2014 (bazuje na bazuje na Solaris III Gen Pack dostępnym na Patreon Sobol 3D) Przetarg na gazowce składał się również z części obejmującej dostawę dwóch autobusów przegubowych napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Poziom skomplikowania SWZ sprawił, że oferty przekroczyły planowany budżet - unieważniono tę część postępowania. W związku z dramatycznym niedostatkiem taboru przegubowego, z wolnej ręki zakupiono dwa przegubowe diesle w Solarisie. ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 251 - 255 Solaris Urbino 10 IV rok prod. 2016 (bazuje na Urbino IV dostępnym na Patreon Iwo, wersja 3D preFL, Cummins, Voith) Przełom lat 2015-2016 to trzyczęściowe postępowanie przetargowe na dostawę łącznie 8 szt. nowych pojazdów - w tym 4 klasy midi. Całe postępowanie wygrał Solaris dostarczając do Wałbrzycha IV generację Urbino krótko po jej światowej premierze. Ciekawostka - wóz z numerem 254 jest jedynym z tej dostawy, który otrzymał kołpaki. ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 256 - 257 Solaris Urbino 12 IV rok prod. 2016 (bazuje na Urbino IV dostępnym na Patreon Iwo, wersja 3Dp preFL, Cummins, Voith) Solówki standardowej długości zamówiono dwie. Wałbrzyskie 12- metrowe Urbina IV generacji wyróżnia dość nietypowy układ drzwi, w którym drugie są oddalone od pierwszej osi. Celem takiej kompletacji jest ograniczenie konieczności otwierania pierwszych drzwi. ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 258 - 259 Solaris Urbino 18 IV rok prod. 2016 (bazuje na Urbino IV dostępnym na Patreon Iwo, wersja 4D preFL, DAF, Voith) Ostatnią, trzecią część dostawy stanowią dwa przegubowe Urbina. Od krótszych braci odróżnia ich jednostka napędowa innego producenta - zastosowano silnik DAF. ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 261 - 262 Solaris Urbino 12 IV rok prod. 2019 (bazuje na Urbino IV dostępnym na Patreon Iwo, wersja 3Dp FL, DAF, Voith) Po zrealizowanej w 2016 roku, zakontraktowanej w 2015 dostawie ośmiu Solarisów z konwencjonalnym spalinowym napędem miasto postanowiło rozpisać projekt Zrównoważony rozwój ekologicznej komunikacji miejskiej w mieście i gminie Wałbrzych - etap II pod kątem uzyskania unijnego dofinansowania, będący kontynuacją planu rozwoju, który pozwolił w ramach etapu I na zakup napędzanych sprężonym gazem ziemnym Solarisów 246-249 w 2014 r. Renegocjowano i przedłużono umowę ze spółką PGNiG na dostawę gazu i utrzymanie stacji przy zajezdni MPK oraz ogłoszono przetarg na dostawę sześciu nowych autobusów. Początkowo plan zakładał zakup czterech 12- metrowych pojazdów klasy maxi oraz dwóch 18- metrowych klasy mega, wszystkich napędzanych CNG. Niestety nie udało się pozyskać dofinansowania na całą wnioskowaną dopłatę do inwestycji, więc spółka postanowiła ogłosić postępowanie na dostawę dwóch 12- metrowych autobusów napędzanych olejem napędowym, oraz po dwa 12- i 18- metrowe gazowce. Zamówienie ponownie całościowo wygrał Solaris błyskawicznie dostarczając diesle z charakterystycznym układem drzwi. ![]() ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 263 - 264 Solaris Urbino 12 CNG IV rok prod. 2019 (bazuje na Urbino IV dostępnym na Patreon Iwo, wersja 3Dp FL, CNG, Voith) Gazowce z tego zamówienia zostały oklejone w stałe lokowanie marki CNG Auto grupy PGNiG. Bliźniacze sztuki 12- metrowców różnią się do siebie różnymi typami luster wstecznych - 264 otrzymał testowo na prośbę spółki bardziej rozbudowany, aerodynamiczny typ. ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 265 - 266 Solaris Urbino 18 CNG IV rok prod. 2019 (bazuje na Urbino IV dostępnym na Patreon Iwo, wersja 4D FL, CNG, Voith) Przegubowa część gazowego zamówienia nie cechuje się niczym nietypowym - ot poliftowe, dość podstawowo wyposażone Urbino 18. ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! 270 - 271 Solaris Urbino 18 Electric IV rok prod. 2024 (bazuje na Urbino IV dostępnym na Patreon Iwo, wersja 4D FL, Electric New, TSA TMF) Miejski przewoźnik z zainteresowaniem obserwował temat rozwiązań elektromobilnościowych w polskiej komunikacji miejskiej. Nawiązano bliską współpracę z przewoźnikiem MZK Zielona Góra oraz odświeżono swoje relacje z polskim importerem autobusów Mercedes-Benz - spółką Evobus Polska. Bacznie przyglądano się działającej już siatce połączeń z wykorzystaniem elektrycznych autobusów w Zielonej Górze oraz uruchomieniu pierwszych w Polsce Mercedesów eCitaro w Gdyni. Zdobyta wiedza dzięki posiłkowaniu się doświadczeniem innych miast przekonała wałbrzyskich decydentów do skorzystania z dofinansowania Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dzięki któremu rozpisano przetarg na dostawę ośmiu autobusów elektrycznych - czterech 12- metrowych oraz dwóch 18- metrowych. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum Ekoenergetyki z Solarisem, mimo że spodziewano się pewnej wygranej Evobusa. Dostarczone w 2024 r. do Wałbrzycha Solarisy są w bardzo bogatej konfiguracji - wyposażono je m.in. w znacznie bardziej rozbudowany system informacji pasażerskiej czy drzwi renomowanej marki Ventura w wariancie odskokowo-przesuwnym. ![]() ![]() ![]() Pobieranie: KLIK! Nadal trwają prace nad elektrykami z 2024 roku.
Z niecierpliwością czekam na kolejne tekstury.
Dla powyższych powróciłem do OMSI. Dziękuję Ottbert.
witam, malowanie są wyśmienite, choć brakuje mi jednego z najpopularniejszych autobusów w w naszym MPK Wałbrzychu Neoplana N4016, wiem jest rok 2025 i ten autobus by pewnie nie wyjeżdzał już liniowo choć mogli zostawić jeden neoplan jako zabytek, wiec przychodze z zapytaniem czy będzie kiedy kolwiek malowanie na neoplana?
zaku
Aktualizacja 05.01.25
Uzupełniono wątek o poniższe malowania na Urbino IV by Iwo: 251 - 255 Solaris Urbino 10 IV, 256 - 257 Solaris Urbino 12 IV, 258 - 259 Solaris Urbino 18 IV, 261 - 262 Solaris Urbino 12 IV, 263 - 264 Solaris Urbino 12 CNG IV, 265 - 266 Solaris Urbino 18 CNG IV oraz 270 - 271 Solaris Urbino 18 Electric IV. ![]() ![]() ![]() (05.01.2025, 01:06)monika.otorowska4@wp.pl napisał(a): witam, malowanie są wyśmienite, choć brakuje mi jednego z najpopularniejszych autobusów w w naszym MPK Wałbrzychu Neoplana N4016, wiem jest rok 2025 i ten autobus by pewnie nie wyjeżdzał już liniowo choć mogli zostawić jeden neoplan jako zabytek, wiec przychodze z zapytaniem czy będzie kiedy kolwiek malowanie na neoplana? Moim zdaniem nie ma obecnie dostępnego dość dobrze wykonanego modelu N4016/N4020 z leżącym silnikiem.
Aktualizacja 25.01.2025
Uzupełniono wątek o poniższe malowania: 244 - 245 Autosan M12LF Sancity (Sobol) ![]() ![]() 235 - 240 Mercedes-Benz Conecto LF (Kajosoft) ![]() 241 - 243 Mercedes-Benz Conecto G (Kajosoft) ![]() Zaktualizowano wszystkie malowania na Mercedesy Citaro (solo, L i G) o logotypy na tylnych szybach ![]() Zaktualizowano paczkę z malowaniami wozów 263 - 264 Solaris Urbino 12 CNG IV (Iwo) - naprawiono błąd z białymi szybami Enjoy!
Aktualizacja 28.01.2025
Zaktualizowano wszystkie paczki tekstur na Solarisy III Gen autorstwa Sobola dostosowujące je pod wersję 2.10pb (kluczowe zmiany w .cti). Dodatkowo na burty wozów 246-249 dodano lokowania grupy PGNiG. Dla osób posiadających poprzednią wersję malowań: po pobraniu paczek należy zgodzić się na podmianę plików w archiwum OMSI 2. ![]() | ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |