RE: Warszawa Wschód v1
Nono, spore zaskoczenie. Pamiętam, gdy zobaczyłem pierwszy raz tę mapę w wątku ze screenami. Nie sądziłem, że będę miał okazję się po niej przejechać, a w sumie miałem na to wielką ochotę, bo tereny na niej przedstawione - zwłaszcza okolice Dworca Wileńskiego - znam całkiem dobrze. Ale do rzeczy.
Pod względem wizualnym mapa prezentuje - moim zdaniem - bardzo przyzwoity poziom. Autor nie popisał się tu może najwyższym kunsztem, ale - umówmy się - czy każda mapa musi być idealna wizualnie? Moim zdaniem nie. Zresztą, do najwyższego poziomu brakuje jej naprawdę niewiele. W zasadzie, jedyne do czego można się przyczepić, to roślinność, która jest trochę monotonna. Ale z drugiej strony, jestem laikiem jeśli chodzi o tworzenie map i patrzę na nie typowo z punktu widzenia odbiorcy, więc ograniczę się do stwierdzenia, że odbiór wizualny jest naprawdę przyzwoity.
A do tego warto dodać, że optymalizacja jest naprawdę niezła! Co prawda gram na wyłączonym ruchu AI autobusów, a dostosowywanie ustawień OMSI pod najwyższą płynność zajęło mi kupę czasu, ale w porównaniu do innych map, na których gram, ta jest naprawdę lekka. Więc za optymalizację ogromne propsy.
Co do samego wyboru linii - nie wiem czy w ogóle jest to coś, co powinno podlegać ocenie. Sam preferuję dłuższe trasy (chociaż bez przesady), ale sama perspektywa obsługi linii dowożącej do metra, czyli stanowiącej ewidentną część większego organizmu komunikacyjnego sprawia, że osiągam naprawdę wysoki poziom immersji. Więc to jest spoko. Z drugiej strony, pod względem charakteru, linia 262 ma bardzo podobny charakter do dobrze nam znanej linii 101, która zresztą, nota bene, doczekała się aż dwóch inkarnacji w świecie OMSI (z czego jedna z nich jest autorstwa autora niniejszej mapy, ale to szczegół). Można więc powiedzieć, że nic nowego. Ale "z trzeciej strony" (ała, to stwierdzenie aż boli xD), klimat Białołęki (linia 101) i Pragi-Targówka (linia 262) to zupełnie inna bajka. Więc na pewno mapa ta wnosi sporo świeżości.
Czy mapa ma jakieś wady? Tak, głównie techniczne, chociaż może ten problem występuje tylko u mnie. Już spieszę z objaśnieniem. Otóż, nie wiedzieć czemu, ale pomimo usilnych prób, testowania na różnych autobusach, na mapie nie chcą mi przeskakiwać przystanki w sterownikach zapowiedzi. Albo inaczej - przeskakują, ale każdym przystankiem jest drugi przystanek licząc od początku trasy (czyli np. w kierunku Dworca Wileńskiego jest to przystanek Trocka). Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane - plik .hof na pierwszy rzut oka wygląda na poprawnie skonstruowany (chociaż specjalnym ekspertem w tej kwestii nie jestem). Z drugiej strony, może ten błąd występuje tylko u mnie, bo to ja jestem jakiś głupi czy nieporadny. Nie wiem. Ale psuje to trochę odbiór mapy - przynajmniej dla mnie - bo lubię jeździć z zapowiedziami.
Na koniec kontrowersyjny temat wielkości paczki. Moim zdaniem lepiej pobrać 5 gb pliku i mieć pewność, że paczka zawiera wszystkie potrzebne pliki. Zawsze lepsze to, niż żmudne przeszukiwanie forum - czy szerzej - Internetu - w poszukiwaniu brakujących obiektów, czy splinów. Więc generalnie broniłbym stanowiska autora, że tak jest lepiej... gdyby nie to, że paczka mimo wszystko nie zawiera wszystkich potrzebnych plików! Mi np. brakowało jednego, którego zresztą znalezienie wymagało ode mnie niemałego sprytu i wdrożenia kilku niekonwencjonalnych metod. Ale udało się. Dodam, że moja biblioteka obiektów i splinów jest dość potężna, więc nie ręczę, że wszystkim będzie brakować tylko tego jednego obiektu.
Podsumowując, polecam ten projekt. Myślę, że warto poświęcić trochę czasu i pobrać tak duże archiwum. Mapa naprawdę potrafi zrekompensować wszystkie te niedogodności związane z jej instalacją. Jeżeli ktoś lubi realne projekty - tak jak ja - na pewno nie będzie zawiedziony. Jeżeli ktoś lubi ładne mapy - również nie będzie zawiedziony, bo naprawdę poziom mapy jest umiarkowanie wysoki. No, chyba że ktoś ma naprawdę wygórowane wymagania. Generalnie projekt na duży plus, czekam na Twoją ursynowską mapę, myślę że można w tym przypadku liczyć na coś na poziomie.
|