1. Pierwsze okno, które ukaże nam się po włączeniu programu. Aby rozpocząć pracę z czcionką naciskamy
New Font.
2. Wyświetli nam się okno dialogowe, w którym musimy wpisać podstawowe parametry czcionki, narysowanej na bitmapie.
3. Naciskamy
Save i przechodzimy do wybrania pliku, na którym mamy narysowaną czcionkę.
4. Wyświetli nam się nowe okno z podglądem czcionki, na nim wciskamy
Scan i program automatycznie rozpozna pierwszy znak - ważne, aby każdy nowy wiersz rozpoczynał się niebieskim paskiem (RGB: 0, 0, 255), tak aby program faktycznie rozpoznał nową linię czcionki!
5. Otworzy nam się nowe okno dialogowe, w którym wpisujemy definicję znaku, zaznaczonego czerwonymi znacznikami na pliku graficznym. Naciskając na naszej klawiaturze "Enter", program przeskoczy na następny znak w pliku graficznym.
6. Po ukończeniu definiowania poszczególnych znaków, okno dialogowe definiowania znaku zamknie się, a my wtedy możemy zapisać swoją nowo utworzoną czcionkę. Ważne, aby po zapisaniu pliku .oft, otworzyć plik .bmp lub innego formatu z naszą narysowaną czcionką i usunąć niebieski pasek z linii nr 0 - tzn. skadrować obraz tak, aby podwyższyć zawartość pliku o jeden do góry, zakrywając pierwszy pasek definicji linijki - dopiero wtedy będziemy mieli poprawnie zdefiniowaną wysokość pierwszego wiersza!