Odpowiedź 
Ogólna wydajność mapy - przy budowie.
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 109
Dołączył: 08-2020
Podziękowań: 14
Post: #1
Ogólna wydajność mapy - przy budowie.
Cześć ,
piszę z takim zapytaniem , a mianowicie czy Macie jakieś rady bądź przestrogi , czego nie robić , czego trzeba unikać podczas budowania mapy , żeby jej wydajność po prostu nie spadła z jakiegoś głupiego powodu ?
Gdzieś w jakimś wątku o prezentacji prac , przeczytałem aby unikać robienia bodajże drogi zbyt plisko powierzchni "ziemi" , też w innym temacie chyba zauważyłem aby nie robić radiusów zbyt dużych ? , jeśli nie nakłada się lub nie ma na nim ruchu bodajże .
Więc moje pytanie , czy są jeszcze jakieś rzeczy których powinno się unikać ?

09.07.2021 18:37
Szukaj postów Cytat

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #2
RE: Ogólna wydajność mapy - przy budowie.
Drogi Użytkowniku Bez Sensu,
niezależnie od dziedziny, nadmierne skupienie na optymalizacji jest pułapką hamującą postęp, ponieważ w pogoni za +0,3FPS prędzej czy później stracisz wizję całości. Chcąc uzyskać perfekcyjną na warunki optymalizacji OMSI mapę, musiałbyś całe bloki terenu razem z drogami modelować w wybranym programie do projektowania 3D trzymając rękę na pulsie w kwestii złożoności geometrii, po czym eksportować jako pojedynczy obiekt. Oczywiście takie rozwiązanie wiąże się z ogromnym nakładem pracy i raczej stosowane jest w dodatkach płatnych których autorzy są świadomi zależności “im więcej spadków wydajności, tym więcej zwrotów produktu”. Prostsze rzeczy które możesz wprowadzić bez porywania się na całkowicie inny poziom budowy to unikanie nagromadzenia roślinności (np. lepszy niż wypełnianie całej powierzchni zielenią niską jest “fasadowy” układ który wydaje się gęsty tylko z perspektywy kierowcy). Dobrym pomysłem są również próby obciążeniowe poszczególnych obiektów (wśród assetów popularnych na polskiej kryje się kilka niepozornych z wygladu wydajnościowych pułapek o ogromnym wpływie na wydajność renderowania). Same spliny nie mają dużego wpływu na wydajność, ponieważ OMSI dość dobrze umie scalać je w większe bloki razem z terenem, aczkolwiek nadmierna złożoność (wspomniane zaokrąglenia) prędzej czy później przekroczy limit figur geometrycznych w jednym pliku 3D i spowoduje podział na mniejsze części, z których każda wiąże się z osobnym zestawem komend rysowania.
Pamiętaj również o pojęciu “wymagań minimalnych”, bo zawsze znajdzie się gdzieś komputer który udźwignie mapę całego powiatu.;)
Pozdrawiam!


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
09.07.2021 19:38
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: kolertr , uzytkownikbezsensu
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: