Drogi Użytkowniku Bez Sensu,
niezależnie od dziedziny, nadmierne skupienie na optymalizacji jest pułapką hamującą postęp, ponieważ w pogoni za +0,3FPS prędzej czy później stracisz wizję całości. Chcąc uzyskać perfekcyjną na warunki optymalizacji OMSI mapę, musiałbyś całe bloki terenu razem z drogami modelować w wybranym programie do projektowania 3D trzymając rękę na pulsie w kwestii złożoności geometrii, po czym eksportować jako pojedynczy obiekt. Oczywiście takie rozwiązanie wiąże się z ogromnym nakładem pracy i raczej stosowane jest w dodatkach płatnych których autorzy są świadomi zależności “im więcej spadków wydajności, tym więcej zwrotów produktu”. Prostsze rzeczy które możesz wprowadzić bez porywania się na całkowicie inny poziom budowy to unikanie nagromadzenia roślinności (np. lepszy niż wypełnianie całej powierzchni zielenią niską jest “fasadowy” układ który wydaje się gęsty tylko z perspektywy kierowcy). Dobrym pomysłem są również próby obciążeniowe poszczególnych obiektów (wśród assetów popularnych na polskiej kryje się kilka niepozornych z wygladu wydajnościowych pułapek o ogromnym wpływie na wydajność renderowania). Same spliny nie mają dużego wpływu na wydajność, ponieważ OMSI dość dobrze umie scalać je w większe bloki razem z terenem, aczkolwiek nadmierna złożoność (wspomniane zaokrąglenia) prędzej czy później przekroczy limit figur geometrycznych w jednym pliku 3D i spowoduje podział na mniejsze części, z których każda wiąże się z osobnym zestawem komend rysowania.
Pamiętaj również o pojęciu “wymagań minimalnych”, bo zawsze znajdzie się gdzieś komputer który udźwignie mapę całego powiatu.
Pozdrawiam!
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever