Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Pliki .o3d A blender

#1

Witam!

Mam pliki pewnego pojazdu w formacie .3ds. Ze względu na to że pojazd ten jak wszystkie w omsi jest podzielony na milion innych plików pytanie: Jak połączyć te wszystkie pliki W jeden który można otworzyć w blenderze do edycji lub dodania czegoś?

Pozdrawiam
_SJaso
Odpowiedz

#2

W Blenderze otworzysz te pliki.3ds. Radzę Ci nic nie łączyć, tylko pozostawić tak jak jest. W Blenderze najeżdżasz na File > Import > .3ds i wybierasz plik, który chcesz otworzyć w Blenderze. Później zostaje tylko przekonwertowanie w .o3d. Polecam Ci plugin autorstwa @MichauSto dostępnego tutaj na forum. Także @nick napisał wielki poradnik dot. tworzenia modeli to OMSI. Poczytaj, popatrz w Blenderze, nadaj tekstury. To jest tak - 3ds zawiera daną część pojazdu, a każdy element pojazdu do OMSI zawiera w sobie tysiące trójkątów. Jeżeli nie chcesz utrudniać sobie roboty, pozostaw pliki tak jak są.
[*]
[Obrazek: WPAMJ3L.jpg]
[Obrazek: lrK9hXU.jpg]
Odpowiedz

#3

Tak w ogóle to pliki pojazdów są w formacie .o3d, a nie .3ds. Plików .o3d nie otworzysz bezpośrednio w Blenderze, musisz je najpierw przekonwertować. A potem możesz je zaimportować hurtowo przez plugin na przykład.
Pomogłem, lub spodobała Ci się moja praca? - daj rep'a! +200 Rep:party:
Dowiedz się więcej o moich projektach na FB!
 Podziękowania za post: DonRemko(+1)
Odpowiedz

#4

Tak mam już przekonwertowane ale jest ich masa i nie wiem jak je połączyć w jeden. (Wystarczy zaimportowac wszystkie w jednej "scenie" i zadziała?)

Pozdrawiam
_SJaso
Odpowiedz

#5

Zadziała, nie ma potrzeby łączenia plików w jeden, a tym bardziej łączenia poszczególnych elementów już w Blenderze.
Pomogłem, lub spodobała Ci się moja praca? - daj rep'a! +200 Rep:party:
Dowiedz się więcej o moich projektach na FB!
 Podziękowania za post: _Sjaso(+1)
Odpowiedz

#6
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.05.2019, 15:09 przez MichauSto.)

Łączenie jest zalecane z punktu widzenia wydajności, ale nie jest koniecznie potrzebne. Przy importowaniu przez program / zaraz niektórzy zawyją, więc nie / i format 3ds lub obj polecam uważać na duplikujące się materiały i tekstury, ponieważ przeżyjesz ciężkie czasy przy eksporcie. Problemu tego pozwala uniknąć rozszerzona o funkcję importu wersja mojej wtyczki, która wdraża tę jak i szereg innych automatycznych optymalizacji — jest wprawdzie VIP, jednak posiadający ją użytkownicy forum raczej się nią podzielą drogą prywatną.
[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości