Odpowiedź 
Pliki .o3d A blender
Autor Wiadomość

serwus
Użytkownicy
Liczba postów: 125
Dołączył: 04-2015
Podziękowań: 21
Post: #1
Pliki .o3d A blender
Witam!

Mam pliki pewnego pojazdu w formacie .3ds. Ze względu na to że pojazd ten jak wszystkie w omsi jest podzielony na milion innych plików pytanie: Jak połączyć te wszystkie pliki W jeden który można otworzyć w blenderze do edycji lub dodania czegoś?

Pozdrawiam
_SJaso

07.05.2019 23:00
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 101
Dołączył: 03-2017
Podziękowań: 55
Post: #2
RE: Pliki .o3d A blender
W Blenderze otworzysz te pliki.3ds. Radzę Ci nic nie łączyć, tylko pozostawić tak jak jest. W Blenderze najeżdżasz na File > Import > .3ds i wybierasz plik, który chcesz otworzyć w Blenderze. Później zostaje tylko przekonwertowanie w .o3d. Polecam Ci plugin autorstwa @MichauSto dostępnego tutaj na forum. Także @Nick napisał wielki poradnik dot. tworzenia modeli to OMSI. Poczytaj, popatrz w Blenderze, nadaj tekstury. To jest tak - 3ds zawiera daną część pojazdu, a każdy element pojazdu do OMSI zawiera w sobie tysiące trójkątów. Jeżeli nie chcesz utrudniać sobie roboty, pozostaw pliki tak jak są.


[*]
[Obrazek: WPAMJ3L.jpg]
[Obrazek: lrK9hXU.jpg]
07.05.2019 23:44
Szukaj postów Cytat

ten, co nic nie wydaje
Aktywni
Liczba postów: 193
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 278
Post: #3
RE: Pliki .o3d A blender
Tak w ogóle to pliki pojazdów są w formacie .o3d, a nie .3ds. Plików .o3d nie otworzysz bezpośrednio w Blenderze, musisz je najpierw przekonwertować. A potem możesz je zaimportować hurtowo przez plugin na przykład.


Pomogłem, lub spodobała Ci się moja praca? - daj rep'a! +200 Rep:party:
Dowiedz się więcej o moich projektach na FB!
08.05.2019 10:47
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: DonRemko

serwus
Użytkownicy
Liczba postów: 125
Dołączył: 04-2015
Podziękowań: 21
Post: #4
RE: Pliki .o3d A blender
Tak mam już przekonwertowane ale jest ich masa i nie wiem jak je połączyć w jeden. (Wystarczy zaimportowac wszystkie w jednej "scenie" i zadziała?)

Pozdrawiam
_SJaso

08.05.2019 12:38
Szukaj postów Cytat

ten, co nic nie wydaje
Aktywni
Liczba postów: 193
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 278
Post: #5
RE: Pliki .o3d A blender
Zadziała, nie ma potrzeby łączenia plików w jeden, a tym bardziej łączenia poszczególnych elementów już w Blenderze.


Pomogłem, lub spodobała Ci się moja praca? - daj rep'a! +200 Rep:party:
Dowiedz się więcej o moich projektach na FB!
08.05.2019 13:20
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: _Sjaso

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #6
RE: Pliki .o3d A blender
Łączenie jest zalecane z punktu widzenia wydajności, ale nie jest koniecznie potrzebne. Przy importowaniu przez program / zaraz niektórzy zawyją, więc nie / i format 3ds lub obj polecam uważać na duplikujące się materiały i tekstury, ponieważ przeżyjesz ciężkie czasy przy eksporcie. Problemu tego pozwala uniknąć rozszerzona o funkcję importu wersja mojej wtyczki, która wdraża tę jak i szereg innych automatycznych optymalizacji — jest wprawdzie VIP, jednak posiadający ją użytkownicy forum raczej się nią podzielą drogą prywatną.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.05.2019 15:09 przez MichauSto.)
08.05.2019 15:06
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: