Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Projekt Kolej2022.

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.11.2014, 20:38 przez erap2.)

Podejrzewam że część z was (zapewne MK i tych którzy śledzą czata), wie już co to jest projekt Kolej2022. Dla tych którzy nie wiedzą przytoczę ze strony projektu małe FAQ:
Kolej 2022 to wizja.
Wizja, że da się doprowadzić kolej w Polsce do stanu zbliżonego kolejom innych krajów naszego regionu.

Co oznacza liczba 2022?
Obecnie wchodzimy w nowy okres finansowy Unii – okres 2014-20. Właśnie decyduje się ostateczny kształt programów inwestycyjnych na ten okres. Będą one realizowane nominalnie w okresie 2014-20, ale w praktyce 2 lata dłużej. Do 2022 roku wszystkie inwestycje z tych programów będą musiały być zakończone. Nas interesuje pytanie: jaka będzie kolej w Polsce w 2022 roku? Po zakończeniu tych programów.

Naszą odpowiedzią jest wizja Kolej 2022.
Wizja ta sprowadza się do tego, że w 2022 r. rola kolei w Polsce będzie podobna jak obecnie w innych krajach regionu. Czyli na przykład udział kolei w przewozach pasażerskich (w pasażerokilometrach) będzie na poziomie 9-12% (obecnie 5%).

Jak to osiągnąć?
Aby taki cel zrealizować potrzebne są 3 rzeczy: pieniądze, efektywne nimi gospodarowanie. A także wola polityczna.
- Pieniądze są. Podpisana między Polską i Komisją Europejską Umowa Partnerstwa na rok 2014-20 przyznała Polsce 10,2 mld euro funduszy unijnych na kolej i 15 mld na drogi. Stosunek funduszy na kolej i drogi 40:60 nie jest wymarzony (początkowo Komisja żądała 60:40), ale dużo wyższy niż w poprzenich latach. 10 mld euro to naprawdę duża kwota i naszym zdaniem dla realizacji wizji Kolej 2022 wystarczająca.
- Wola polityczna jest nie wszędzie. Stosunek 40:60 jest określony dla całości środków unijnych. Ale na poziomie regionów jest rzadko przestrzegany. Według aktualnych projektów Regionalnych Programów Operacyjnych tylko 5 z nich mniej więcej przestrzega tej proporcji. Reszta przeznaczyła na kolej dużo mniej.
- Efektywne gospodarowanie środkami – tym między innymi zajmiemy się w niniejszej witrynie

Witryna Kolej 2022
Witryna Kolej 2022 powstała aby pomóc samorządom regionalnym w identyfikacji i wyborze możliwych projektów kolejowych do realizacji w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych. Społeczeństwu umożliwi natomiast wzięcie udziału w tym procesie i wygenerowanie sygnału do władz, które projekty mają najwyższe poparcie społeczne.

A teraz konkretniej, mam prośbę do wszystkich użytkowników. Proszę o głosowanie pod projektem na elektryfikację linii kolejowej nr 203 (dawny Ostbahn) na odcinku Krzyż-Gorzów co pozwoliło by na włączenie Gorzowa jako miasta wojewódzkiego do sieci koleji dalekobieżnych, i usunięcie z mapy ostatniego miasta wojewódzkiego bez koleji elektrycznej. Aby projekt był brany pod uwagę, musi znaleźć się na co najmniej 3 miejscu w województwie. W tej chwili mamy ok. 300 głosów, a projekt będący na 3 ma ich 400. Przedstawię jeszcze powody dla którego uważam że jest to projekt konieczny do wykonania:
- jesteśmy ostatnim miastem wojewódzkim jeżdżącym na szynobusach, bez elektryfikacji,
- coraz częściej zdarza się że pasażerowie pociągów nie mieszczą się, a i zdarzało się że ludzie w np. Poznaniu zostawali na peronie,
- na naszej linii jest najwyższa ilość przewożonych pasażerów w województwie (40% wszystkich).
Mam nadzieję że wystarczy to do tego, aby przekonać was że głosowanie w tym projekcie jest ważne.

No i najważniejsze: Tu kliknij aby zagłosować.
Głosujemy poprzez ocenienie projektu na dole strony, przy klikaniu nie ważna jest ocena. Informuję także że można głosować kilkakrotnie, wystarczy zamknąć przeglądarkę, ewentualnie poczekać chwilę, lub odświeżyć stronę. Za każdy głos z dziękuję!
[Obrazek: t4agXQ1.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości