Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Renault PR180

#1

Dzisiaj przedstawię Wam pewną ciekawostkę taborową. Mianowicie chodzi mi o pojazd Renault PR180! Jest to przegubowa odmiana krótkiego PR100, produkowana przez firmę Renault w latach 1981-1994

DANE TECHNICZNE:
Liczba oraz układ drzwi: 3 drzwi w układzie 2-2-2
Silnik: Renault MIPS 06.20.45 (Moc od 253KM do 302KM)
Skrzynie biegów: ZF 4HP500, ZF 5HP500, ZF 4HP590, ZF 5HP590, Voith D864 (nie ma dokładnych informacji, która dokładnie, najprawdopodobniej D864.3E)
Liczba przełożeń: 4 lub 5
Wysokość: 2915mm
Szerokość: 2500mm
Długość: 17672mm
Masa własna: 14120kg

CZY TEN POJAZD BYŁ W POLSCE?
Jak najbardziej! W Polsce zadomowił się w rękach trzech przewoźników! (przynajmniej tyle mi wiadomo, napiszcie w komentarzu czy u innych też był)
a) Henzago Ruda Śląska (#4, #10 - oba zarejestrowane jako SAM)
b) MPK Olsztyn (#1037, #1038, #1039, #1040, #1041)
c) MPK Kraków (jedna sztuka jako autobus testowy, nie został przyjęty)
Najdłużej jeździły u Zagozdy. Spłonęły w pożarze zajezdni na Chebziu w 2010 roku, a firma ogłosiła upadłość.

ZDJĘCIA (źródło: Phototrans)
   
   
   
   

I tu jak zgodnie z tradycją mam do Was kilka pytań!
1. Czy ten pojazd miałby swoje miejsce w OMSI? Wydaje mi się, że tak.
2. Jak wspominacie ten pojazd, jeżeli go pamiętacie?
Pamiętaj aby po porządnym jedzeniu zapalić:D
Odpowiedz

#2

Były jeszcze takie odmiany:) Normalnie w ruchu - Bordeaux

[Obrazek: Renault-Megabus-vue-avant-droite-TBC-Gar...r-1999.jpg]



Człowiek pomusz w rozwoju projektów TIPPLY
Odpowiedz

#3

/ ciach /
W Polsce to można o takich długich tylko pomarzyć przez obecne prawo (w sumie z pewnej strony zrozumiałe).
Zapomniałem akurat o takiej odmianie.

Jestem Szymek edytował 01.11.2025 23:28 ten post z poniżej podanego powodu:

Bardzo potrzebny cytat.

4.3 Post nieprzejrzysty lub nadużycie narzędzi formatujących / ostrzeżenie zerowe


Pamiętaj aby po porządnym jedzeniu zapalić:D
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości