Renault R312 | |||
Projekt: Renault R312
Autor: Agora Citelis Źródło i download: Link Opis: Renault R312 - francuski średniopodłogowy autobus miejski. Pierwszy prototyp tego pojazdu został zaprezentowany w 1985 roku. Produkcja seryjna rozpoczęła się w 1987 roku, podczas której wyprodukowano ponad 4000 autobusów tego modelu, w tym 1600 dla Paryża. Autobus powstał z myślą o zastąpieniu Renaultów SC10, produkowanych w latach 1965-1989. Był to pierwszy autobus z całkowicie płaską podłogą na całej powierzchni pojazdu, oddzieloną tylko jednym stopniem. Renault R312 odniósł ogromny sukces nie tylko we Francji, ale również za granicą - pojazdy trafiły między innymi do Włoch, Hiszpanii i Belgii, najczęściej wyprodukowane w lokalnych zakładach. Autobusy te jeździły również po Polsce, między innymi w Zgierzu, kupione jako używane autobusy. Produkcja seryjna Renaultów R312 została zakończona w 1997 roku. Następcą tych autobusów został w pełni niskopodłogowy Renault Agora, przedstawiony po raz pierwszy w 1995 roku. Co ciekawe, w przeciwieństwie zarówno do jego poprzednika Berlieta PR100, jak również następcy Agora, Renault R312 nie doczekał się wersji przegubowej. Autor pojazdów prosi o zapoznanie się z instrukcją użytkowania, znajdującą się w folderze OMSI 2/Addons/Renault_R312. Ocena autora wątku: Screeny: (źródło: omsi-webdisk.de) Prezentacja wideo:
Czexy wszystkim. Otóż nie zauważyłem, że wydany został jeszcze w tamtym roku i zdziwiony pozytywnie byłem, że jednak. Mogłem przeoczyć, bo miałem przerwę z omsi na rzecz kolejowych rozgrywek.
A więc : pobrałem sobie i jakiś czas ogarniałem, co do czego wgrać w jakiej kolejności, ale udało sie i odpaliłem omsi, wybrałem wóz i w drogę... No oczywiście na 76 na Grundorfie, bo krótka trasa ![]() Dźwięki przyjemne, może za krótko testowałem i za cicho głośniki były, może jakichś powinienem się doczepić ... nie wiem - nie znam się na tych autobusach aż tak, w realu nigdy takimi nie jeździłem, nawet jako pasażer, to bez sensu na siłę się czepiać. Bryła ok, tekstury - trochę ubogo dla niektórych modeli, ale trudno, nic nie poradzę. Dziwne sterowanie hamulcem przystankowym, bo dźwignia w lewym parapecie jest - bez jej zaciągnięcia nie otworzymy przecież drugich drzwi do wysiadania - ale nie koreluje ze standardowym klawiszem do przystankowego ->> trzeba ręcznie zaciągać, co wydłuża obsługę drzwi. Drobiazg, przetestuję jeszcze z klawiszem "tylko po 20:00", ale póki co jest jak jest. Nie zamierzam jeździć fikcyjnym 2-przegubem, nie z powodu fikcyjności a z przyczyny że nie przepadam za takimi autobusami (dwie harmonie). Natomiast ciekaw jestem właściwości trakcyjnych fikcyjnego przegubowca 4 d. Polecam i daję jakieś 8/10, bo ten dziwny hamulec (brak sterowania klasycznie przez klawisz używany w większości autobusów) i 1 pkt na zapas, jakbym jeszcze coś znalazł. Pojazd uniwersalny, bo i miejski i także podmiejski / krótkie trasy PKS. Fajnie, że taki jest do omsi ![]() | |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |