Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Renault R312

#1

Projekt: Renault R312
Autor: Agora Citelis
Źródło i download: Link


Opis:
Renault R312 - francuski średniopodłogowy autobus miejski. Pierwszy prototyp tego pojazdu został zaprezentowany w 1985 roku. Produkcja seryjna rozpoczęła się w 1987 roku, podczas której wyprodukowano ponad 4000 autobusów tego modelu, w tym 1600 dla Paryża.

Autobus powstał z myślą o zastąpieniu Renaultów SC10, produkowanych w latach 1965-1989. Był to pierwszy autobus z całkowicie płaską podłogą na całej powierzchni pojazdu, oddzieloną tylko jednym stopniem. Renault R312 odniósł ogromny sukces nie tylko we Francji, ale również za granicą - pojazdy trafiły między innymi do Włoch, Hiszpanii i Belgii, najczęściej wyprodukowane w lokalnych zakładach. Autobusy te jeździły również po Polsce, między innymi w Zgierzu, kupione jako używane autobusy.

Produkcja seryjna Renaultów R312 została zakończona w 1997 roku. Następcą tych autobusów został w pełni niskopodłogowy Renault Agora, przedstawiony po raz pierwszy w 1995 roku. Co ciekawe, w przeciwieństwie zarówno do jego poprzednika Berlieta PR100, jak również następcy Agora, Renault R312 nie doczekał się wersji przegubowej.

Autor pojazdów prosi o zapoznanie się z instrukcją użytkowania, znajdującą się w folderze OMSI 2/Addons/Renault_R312.

Ocena autora wątku:
W grze do dyspozycji mamy pojazdu dwu- i trzydrzwiowe, różniące się normą emisji spalin (Euro 0, 1, 2). Ponadto, otrzymujemy dodatkowo autobus Renault R312 EMI montowany w Belgii oraz fikcyjne autobusy Renault R418 i R525, czyli czterodrzwiowy autobus przegubowy i pięciodrzwiowy autobus dwuprzegubowy. Autobusy można personalizować setvarami nie tylko w pliku .cti, ale również dzięki specjalnemu "tabletowi" - bajer ten znany jest między innymi z autobusów Irisbus/Iveco lub Mercedesów Citaro C2. W paczce znajduje się dużo malowań przewoźników, które posiadały te pojazdy (m.in. TEC, STAR Rennes) oraz szablony do tworzenia malowań.

Generalnie rzecz biorąc, autobusy prezentują się całkiem solidnie. Mają fajne dźwięki, dobrze się je prowadzi, fajną funkcją jest również możliwość personalizacji autobusu z poziomu pulpitu kierowcy, bez wcześniejszego grzebania w plikach z malowaniem. Mam jednak pewien problem z teksturami - mam wrażenie, że wyglądają nieco siermiężnie, podobnie jak w przypadku autobusów Van Hool A500/A600 tego samego autora, ale to już drobiażdżek.

Mówiąc krótko - jest przyzwoicie. Ani źle, ani wspaniale, po prostu dobrze. Więc uważam, że odpowiednią oceną dla tej paczki jest 7/10.

Screeny: (źródło: omsi-webdisk.de)
[Obrazek: ?thumbnail=1]
[Obrazek: ?thumbnail=1]
[Obrazek: ?thumbnail=1]
[Obrazek: 245588-omsi2-20240915-153930-jpg]
[Obrazek: ?thumbnail=1]
[Obrazek: 245590-omsi2-20240825-131215-jpg]
[Obrazek: ?thumbnail=1]

Prezentacja wideo:
 Podziękowania za post: Konduktor5-8(+1) , Ghost Rider(+1) , Allison(+1) , Sartorius(+1) , NarutoMan(+1)
Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.07.2025, 20:41 przez Konduktor5-8.)

Czexy wszystkim. Otóż nie zauważyłem, że wydany został jeszcze w tamtym roku i zdziwiony pozytywnie byłem, że jednak. Mogłem przeoczyć, bo miałem przerwę z omsi na rzecz kolejowych rozgrywek.

A więc : pobrałem sobie i jakiś czas ogarniałem, co do czego wgrać w jakiej kolejności, ale udało sie i odpaliłem omsi, wybrałem wóz i w drogę...
No oczywiście na 76 na Grundorfie, bo krótka trasa :E . Wybrałem na początek pojazd z układem drzwi 2-0-2, stosowany przez Francuzów także w Heuliezach, np. tych z mordką jak w MA3-ach. Znajomy kokpit, także tył ojazdu, stosowany z powodzeniem przez wiele lat do modelu Agora włącznie.

Dźwięki przyjemne, może za krótko testowałem i za cicho głośniki były, może jakichś powinienem się doczepić ... nie wiem - nie znam się na tych autobusach aż tak, w realu nigdy takimi nie jeździłem, nawet jako pasażer, to bez sensu na siłę się czepiać. Bryła ok, tekstury - trochę ubogo dla niektórych modeli, ale trudno, nic nie poradzę. Dziwne sterowanie hamulcem przystankowym, bo dźwignia w lewym parapecie jest - bez jej zaciągnięcia nie otworzymy przecież drugich drzwi do wysiadania - ale nie koreluje ze standardowym klawiszem do przystankowego ->> trzeba ręcznie zaciągać, co wydłuża obsługę drzwi. Drobiazg, przetestuję jeszcze z klawiszem "tylko po 20:00", ale póki co jest jak jest. Nie zamierzam jeździć fikcyjnym 2-przegubem, nie z powodu fikcyjności a z przyczyny że nie przepadam za takimi autobusami (dwie harmonie).

Natomiast ciekaw jestem właściwości trakcyjnych fikcyjnego przegubowca 4 d. Polecam i daję jakieś 8/10, bo ten dziwny hamulec (brak sterowania klasycznie przez klawisz używany w większości autobusów) i 1 pkt na zapas, jakbym jeszcze coś znalazł. Pojazd uniwersalny, bo i miejski i także podmiejski / krótkie trasy PKS. Fajnie, że taki jest do omsi
[Obrazek: XZLe6TX.jpeg]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości