Odpowiedź 
Ruch AI na skrzyżowaniu
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 71
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 148
Post: #1
Ruch AI na skrzyżowaniu
Witam

Otóż mam taki problem. Na swojej mapce zrobiłem skrzyżowanie ze standardowych splinów. Spliny są dobrze połączone, gdyż wielokrotnie to sprawdzałem, a ruch AI jest płynny. Problem jest taki, że gdy po ustawieniu sygnalizacji świetlnej, samochody zatrzymują się daleko od sygnalizatora, co wygląda dość dziwnie. Nie wiem w czym jest problem, liczę na pomoc, gdyż bawiłem się już kostkami i dalej to samo.
Druga sprawa to ruch wahadłowy. Czy znajdę gdzieś poradnik jak takie coś wykonać? przeszukałem forum, ale nic nie znalazłem :/

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, w załączniku screen obrazujący problem.

http://zapodaj.net/fa36c6717abf0.bmp.html

06.01.2016 15:23
Szukaj postów Cytat

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #2
RE: Ruch AI na skrzyżowaniu
Ruch wahadłowy w Omsi raczej nigdy nie będzie działał poprawnie, musisz go zrobić jak skrzyżowanie z jednym kierunkiem. Czyli ułożyć jedna ścieżkę w jedną stronę, drugą w drugą stronę. Następnie zaprogramować sygnalizacje tak, żeby AI nie miało możliwości spotkania się na tym odcinku.

Jeśli chodzi o sygnalizacje, to w miejscu, w którym chcesz żeby zatrzymywały się pojazdy musi być "przedzielona" czyli jakby musi być tam koniec jednej ścieżki i początek drugiej. Potem trzeba to jeszcze odpowiednio przypisać do kostki.


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

06.01.2016 15:41
Szukaj postów Cytat

"Don't use profanity"
Zasłużeni
Liczba postów: 117
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 144
Post: #3
RE: Ruch AI na skrzyżowaniu
(06.01.2016 15:41)pause1 napisał(a):  Ruch wahadłowy w Omsi raczej nigdy nie będzie działał poprawnie, musisz go zrobić jak skrzyżowanie z jednym kierunkiem. Czyli ułożyć jedna ścieżkę w jedną stronę, drugą w drugą stronę. Następnie zaprogramować sygnalizacje tak, żeby AI nie miało możliwości spotkania się na tym odcinku.

Jeśli chodzi o sygnalizacje, to w miejscu, w którym chcesz żeby zatrzymywały się pojazdy musi być "przedzielona" czyli jakby musi być tam koniec jednej ścieżki i początek drugiej. Potem trzeba to jeszcze odpowiednio przypisać do kostki.

Uzupełnię trochę:)

[Obrazek: o64lqvd.png]

Na schemacie mamy dwa tracki - czarny i czerwony. Gdy zaznaczysz w edytorze skrzyżowań ten czerwony, to samochody się dokładnie przed nim zatrzymają (czyli przy żółtej linii). Należy jednak uważać, żeby ten czerwony track nie był za długi, ponieważ gdy wypadnie czerwone światło to po prostu ten się zatrzyma (jeżeli nadal będzie na tym tracku). Dlatego zalecam, aby ścieżka, która odpowiada za sygnalizację miała maksymalnie 5 metrów.

Co do ruchu wahadłowego. Tak jak opisał to pause, konieczne jest wykonanie kostki (koniecznie z sygnalizacją) - tutaj nie muszę nic uzupełniać:)


[Obrazek: banner.png]
07.01.2016 19:28
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: zenek1000
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: