Skrętna oś + zachodzenie przyczepki | |||
Hej,
czy możliwe jest na chwilę obecną, żeby w OMSI 2 była możliwość stworzenia zachodzącej (prawdziwie zachodzącej a nie protezy jak w 280.02 Tity) przyczepki? Nie można ukryć, że jedną z większych zalet Ikarusów jest to, że nie stwarzają one problemów przy ciasnych łukach (pod warunkiem, że od strony zachodzącego narożnika jest czysto), w związku z czym w momencie gdy ciągnik przejedzie bez problemowo, można oderwać wzrok od lusterka i patrzeć przed siebie, gdyż przyczepka przechodzi idealnie po tej samej linii. Nie ukrywam, że przez tę zagwozdkę pracę przy 280.26 trochę stanęły.
Dla mnie w modelach w Trzeciej Generacji przegub bardzo fajnie idzie, gdyby nie to, że sama druga oś zmienia pozycje przy skręcaniu, nawet w miejscu.
Fajny nick, już myślałem, że jakaś reklama.
![]() Sorry jestem na bakier – o jakich „trzech generacjach” mowa? Jakiś Ikarus? Dab? Coś innego z zachodzącą przyczepką z tyłu?
Mowa o paczce Mercedesów: O405GN, GN2 i Citaro G 2.
Marszałek polny Bernard Law Montgomery:
" Ja sam przebiłem sobie drogę przez Afrykę i uczestniczyłem w wielu bitwach. Myślę jednak, że to, co osiągnąłem, nie dorównuje temu, co osiągnął marszałek Rokossowski."
Oczywiście prosiłbym o wypowiedź osób znających temat skryptów i mających pomysł jak rozwiązać ten problem. Nie można ukryć, że to kluczowy problem do przeskoczenia w wydaniu 280.26.
Kolega Google słusznie napisał, iż poniekąd takie rozwiązanie zastosowano w Citaro C2, jednakże problemem jest tam dziwnie zachowująca się druga oś.
Chodzi o skretną 3 oś, niczym w 3 osiowych autokarach.
SzarakTV na Youtube - realna gameplaye z OMSI2! Subskrybuj
![]() https://www.youtube.com/user/TVSzarak/videos
To może ja rozwiążę problem. Niestety, ale zachodzenie pojazdu nie było i nie będzie możliwe do zrobienia w OMSI. Nawet przykładowe SU15 nie zachodzi tak jak w rzeczywistości, jest to tylko złudzenie. Trzecia oś w tym modelu nie ma nic do rzeczy, oczywiście oprócz tego, że ładnie wygląda i skręca razem z pierwszą osią (jest to tylko animacja i nie ma ona nic wspólnego z rzeczywistym skręcaniem). Nic nie stoi na przeszkodzie by takiej iluzji użyć także w przegubowym Ikarusie. Imitację zachodzenia można stworzyć tak jak koledzy wyżej pisali: poprzez "wirtualne" przesunięcie osi do przodu (wraz ze zmianą parametru [rot_pnt_long] przyczepki, który odpowiada za właściwe skręcanie pojazdu) oraz dodanie odpowiedniej animacji do kół.
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |