Różnica jest w na pewno w poziomie kompresji. Do tego DDS jest bezpośrednio wykorzystywany przez kartę, bez potrzeby zmiany formatu. Decyzja o wyborze jednego czy drugiego zależy od tego gdzie tę teksturę sie zastosuję

Generalnie to tak:
TGA:
- lepsza jakość niż dds
- większa waga
- dowolny rozmiar
- kompresja RLE pozwala na zmniejszenie wagi bez utraty jakości
DDS:
- często wymaga by tekstura była kwadratem o rozdzielczości będącej potęgą liczby 2 (np. 1024x1024), głównie do tworzenia mipmap (które w OMSI z tego co wiem i tak się nie przydają)
- większy stopień kompresji niestety często pogarsza jakość tekstury, szczególnie jeśli chodzi o gradienty (schodkuje je)
- razem z pogorszeniem jakości samej tekstury pogarsza się też jakość kanału alpha (tym bardziej jeśli posiadał wcześniej wspomniane gradienty)
Generalnie wybór zależy od zastosowania, najważniejsze jest by tekstura była odpowiedniego rozmiaru, bo API (prawdopodobnie) większości kart zakłada, że rozdzielczość jest potęgą dwójki i dajmy na to tworząc teksturę 512x512 karta zarezerwuje miejsce w pamięci na plik tego rozmiaru, ale jeśli utworzysz teksture rozmiaru 513x513 to karta rezerwuje pamięć na plik o rozdzielczości 1024x1024.