Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trackmania Turbo [TMT]
Autor Wiadomość

Ten od brzydkich tekstur
Zasłużeni
Liczba postów: 714
Dołączył: 10-2014
Podziękowań: 1357
Post: #1
Trackmania Turbo [TMT]
[Obrazek: image?_version=00_09_000&platfor...pacity=100]

Gra wyścigowa, ale biorąc pod uwagę dosyć trudne pokonywanie kolejnych kilometrów trasy, można ją także zakwalifikować do gier zręcznościowych. Trackmania Turbo jest kontynuacją serii Trackmania utworzonej w 2003 roku przez francuskie przedsiębiorstwo produkujące gry komputerowe NADEO.

Celem gry jest przejechanie od Startu do Mety (lub w trybie Multilap-u, danej liczby okrążeń) przez wszystkie Checkpointy (punkty kontrolne) w jak najkrótszym czasie.

Po (według mnie) nieudanej serii Maniaplanet/Trackmania 2, Nadeo stworzyli tak samo dobry produkt jak cała pierwsza seria i jej ostatni tytuł Trackmania United Forever (TMUF). W grze mamy dostępne 4 tereny, a na każdym z nich: inna fizyka samochodów, oczywiście różne lokalizacje oraz inne obiekty (w TM znane jako segmenty). Oczywiście od Trackmanii Sunrise przed rozpoczęciem budowy nowej trasy mamy możliwość wybrania jednej z czterech pór dnia (wschód słońca, południe, zachód słońca, noc/północ).

Tereny:
1. Canyon [poprzednie serie: Canyon (TM2:C), Desert (T M)] - Kanion
Pierwszym terenem dostępnym w Trackmanii Turbo jest Kanion (Drift). Samochody posiadają fizykę m. in. z Desertu (niestabilność na zakrętach) (T M) oraz z Coastu (możliwość driftowania) (TMS). Kierujemy samochodem podobnym do "muscle cara" mającym dosyć duże przyśpieszenie, oraz możemy nim driftować na duże odległości w bardzo prosty sposób. Teren jest prawdopodobnie nawiązaniem do Wielkiego Kanionu znajdującego się w stanie Kolorado/USA. W otoczeniu można jeździć po wąskich drogach, autostradach (?), terenach iglastych oraz tamach wodnych.

2. Dirty Valley [poprzednie serie: Valley (TM2:V), Rally, (T M)] - Brudna (błotnista) dolina
Drugim teren w TMT jest Dolina. Prowadzimy samochodem podobnym do Volkswagena Beetle Off Road. Pojazd jest zwrotny, ale na terenach błotnistych lub trawiastych traci swoją przyczepność. Sama fizyka pojazdu została skopiowana z terenu Bay (prowadzenie pojazdu) (TMS), natomiast driftowanie oczywiście z Coastu (TMS). Teren to bardziej ucywilizowana wersja Rally (T M) (w pierwszej części teren odnosił się do średniowiecza, jednak odstąpiono od tego i wprowadzono dzisiejsze tereny wiejskie). Dodane zostały także autostrady, rampy, jednak autorzy nie zapomnieli o segmentach znanych z Rally, czyli drogach leśnych, czy kamiennych murach.

3. Stadium [poprzednie serie: Stadium (TM2:S, TMN ESWC) - Stadion
Moim zdaniem najlepszy teren w całej serii Trackmania.:D Ścigamy się na stadionie jak w prawdziwej Formule 1, po asfalcie, błocie, trawie, rampach... i wiele innych. W odróżnieniu do pierwszej wersji Stadionu (TMN ESWC) z 2006 roku zmieniło się bardzo dużo, ale sam teren nie. Po 10 latach można się ścigać na tym samym (latającym?:?) Stadionie. Jedynie co, to w Trackmanii Turbo nasz bolid został troszkę bardziej podrasowany.

4. Rollercoaster Lagoon - Laguna Kolejki Górskiej (?)
Najnowszy teren nawiązujący do wyspiarskiego stylu Island z Trackmanii Sunrise. Fizyka pojazdu jest podobna do tej zastosowanej bodajże na Stadionie oraz Coastu (driftowanie) (TMS). Mamy możliwość jeżdżenia po autostradach, drogach asfaltowych oraz leśnych ORAZ drogach magnetycznej kolejki górskiej! Najnowszy teren jest wspaniały, możemy jechać samochodem do góry nogami i cały czas będziemy się trzymać drogi. Według mnie to najlepsze otoczenie (po Stadionie;)) jakie zostało wydane przez Nadeo.

Wyjaśnienie skrótów:D:
T M - Trackmania - tereny Desert, Rally, Snow - 2003/2004r.
TMS - Trackmania Sunrise - tereny Bay, Coast, Island - 2005r.
TMN ESWC - Trackmania Nations ESWC - teren Stadium - 2006r.
TMUF - Trackmania United Forever - tereny wszystkie j. w. - 2008r.
TM2:C - Trackamania 2: Canyon - teren Canyon - 2011r.
TM2:V - Trackamania 2: Valley - teren Valley - 2013r.
TM2:S - Trackmania 2: Stadium - teren Stadium - 2013r.
I oczywiście TMT - Trackmania Turbo - tereny Rollercoaster Lagoon, Valley, Canyon oraz Stadium - 2016r.

Oprócz samego prowadzenia samochodu po tych czterech terenach mamy możliwość budowania własnych tras za pomocą edytora tras w wersji drugiej albo nowego generatora tras. W nowym edytorze tras autorzy odstąpili od nadawania numerów segmentom np. 1.1.1 na Stadionie to był segment drogi, a segment 1.2.5 to było turbo "na drodze". Teraz segmenty można ustawiać za pomocą okręgów, gdzie po lewej mamy ich styl (np. droga, trawa itd.) oraz rodzaj (np. wzniesienie, przeszkoda, checkpointy), a po prawej podstawowe segmenty do ustawiania na planszy. Prawdopodobnie samo ustawianie segmentów zostało ułatwione dla osób posiadających konsole PS4 oraz XBOX ONE. W przypadku wersji na PC można doznać szoku (w przypadku stałych graczy Trackmanii), ale zapewne to kwestia czasu, żeby przyzwyczaić się nowego HUD-a:D

Oprócz edytora tras, mamy dołączone 200 tras stworzonych przez zespół Nadeo, mających pięć poziomów trudności. Za przejechanie trasy możemy dostać jeden z czterech medali (Brązowy, Srebny, Złoty oraz Zielono-złoty/Maniatracker, czyli, że pobiliśmy rekord autora trasy).

Tak jak w przypadku poprzednich wersji (zaczynając od Trackmanii) mamy możliwość jeżdżenia z przeciwnikami z całego świata na: trasach Nadeo, lub na trasach stworzonych przez innych graczy.

Dodatkowo, jak w poprzednich wersjach możemy jeździć ze znajomymi na jednym komputerze, a także (nowość) w systemie dzielonego ekranu.

Niestety minusem jest usunięcie przez Nadeo edytora powtórek, umożliwiającego modyfikowanie naszych przejazdów (a także wyczynów), z których można było nawet zmontować ciekawy film.

Śmiało mogę powiedzieć, że Trackmania Turbo, może być także nazywana jako Trackmania 3, gdyż nowości odbiegają od poprzedniej dwójki.;)

Polecam każdej osobie grającej w którąkolwiek z poprzednich wersji Trackmanii, ale także nowym graczom interesującym się grami zręcznościowymi i/lub wyścigowymi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.04.2016 21:14 przez Allison.)
13.04.2016 21:00
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: