Odpowiedź 
Ustawienia przezroczystości i krycia w Gimpie
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 29
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 0
Post: #1
Ustawienia przezroczystości i krycia w Gimpie
jak zrobić w gimpie nieprzezroczystość

/ Zły dział + wygląd posta. - skawek /

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.07.2013 14:35 przez skawek.)
05.07.2013 00:26
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #2
RE: Podstawy tworzenia tekstur
Masz na myśli usunięcie efektu przezroczystości z obrazu? Raczej się nie da, jeżeli nie masz go zapisanego w formacie Gimpa. Natomiast jest jeden trick, który czasem (ale bardzo rzadko) się udaje. Możesz próbować otwierać go wszystkimi możliwymi programami do obróbki graficznej, jeżeli któryś będzie miał problemy z kompatybilnością, może pokazać obraz nieprzezroczysty.
Ja tak miałem z plikami .dds, spróbowałem właśnie starym Gimpem 2.4, wywalił błąd przy otwarciu pliku, ale jednak otworzył i usunął przezroczystość. Zapisałem go jako .bmp i dalej sobie w nim grzebałem.
Kiedyś próbowałem to samo z przezroczystym plikiem .tga, tutaj udało się zwykłym Paintem - otworzył jako nieprzezroczysty. Paint nie obsługuje plików .tga, ale cudem go i tak otworzył. Więc możesz próbować, może czymś się uda.


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
05.07.2013 00:39
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: oszczepanek12

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 29
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 0
Post: #3
RE: Podstawy tworzenia tekstur
- niektóre modele z naszymi nowymi teksturami (na pewno MAN'y SD200 i SD202) po włączeniu odbić mogą zamiast koloru mieć efekt chromowego odbicia. Należy wówczas ustawić w opcjach programu graficznego dla naszej tekstury 25% nieprzezroczystości. chodziło mi o to

05.07.2013 10:46
Szukaj postów Cytat

JA
Użytkownicy
Liczba postów: 408
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 68
Post: #4
RE: Podstawy tworzenia tekstur
Mam na to sprawdzony sposób. Wszystko opisane jest w moim poradniku. DOWNLOAD:
http://hostuje.net/file.php?id=89dcf4f08...d1b47097b6


[Obrazek: t4agXQ1.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.07.2013 10:46 przez erap2.)
05.07.2013 10:46
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: oszczepanek12

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 29
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 0
Post: #5
RE: Podstawy tworzenia tekstur
Naciskamy F4 i w kryciu wpisujemy wartość 38. Powinna pojawić się siatka. o co tu chodzi bo sam nie wiem

05.07.2013 11:11
Szukaj postów Cytat

JA
Użytkownicy
Liczba postów: 408
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 68
Post: #6
RE: Podstawy tworzenia tekstur
Na stworzonej wklejonej teksturze naciskasz klawisz F4, pojawia ci się okienko i pisze w nim krycie, wpisujesz tam wartość 38.


[Obrazek: t4agXQ1.png]
05.07.2013 14:26
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: