Użytkownik
Liczba postów: 29
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 0
|
Ustawienia przezroczystości i krycia w Gimpie
jak zrobić w gimpie nieprzezroczystość
/ Zły dział + wygląd posta. - skawek /
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.07.2013 14:35 przez skawek.)
|
|
05.07.2013 00:26 |
|
Administrator
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
|
RE: Podstawy tworzenia tekstur
Masz na myśli usunięcie efektu przezroczystości z obrazu? Raczej się nie da, jeżeli nie masz go zapisanego w formacie Gimpa. Natomiast jest jeden trick, który czasem (ale bardzo rzadko) się udaje. Możesz próbować otwierać go wszystkimi możliwymi programami do obróbki graficznej, jeżeli któryś będzie miał problemy z kompatybilnością, może pokazać obraz nieprzezroczysty.
Ja tak miałem z plikami .dds, spróbowałem właśnie starym Gimpem 2.4, wywalił błąd przy otwarciu pliku, ale jednak otworzył i usunął przezroczystość. Zapisałem go jako .bmp i dalej sobie w nim grzebałem.
Kiedyś próbowałem to samo z przezroczystym plikiem .tga, tutaj udało się zwykłym Paintem - otworzył jako nieprzezroczysty. Paint nie obsługuje plików .tga, ale cudem go i tak otworzył. Więc możesz próbować, może czymś się uda.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
|
|
05.07.2013 00:39 |
|
Podziękowania za post: | oszczepanek12 |
Użytkownik
Liczba postów: 29
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 0
|
RE: Podstawy tworzenia tekstur
- niektóre modele z naszymi nowymi teksturami (na pewno MAN'y SD200 i SD202) po włączeniu odbić mogą zamiast koloru mieć efekt chromowego odbicia. Należy wówczas ustawić w opcjach programu graficznego dla naszej tekstury 25% nieprzezroczystości. chodziło mi o to
|
|
05.07.2013 10:46 |
|
JA
Liczba postów: 408
Dołączył: 02-2013
Podziękowań: 68
|
|
05.07.2013 10:46 |
|
Podziękowania za post: | oszczepanek12 |
Użytkownik
Liczba postów: 29
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 0
|
RE: Podstawy tworzenia tekstur
Naciskamy F4 i w kryciu wpisujemy wartość 38. Powinna pojawić się siatka. o co tu chodzi bo sam nie wiem
|
|
05.07.2013 11:11 |
|