Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Wymuszenie widoczności obiektu który jest na innym kaflu

#1

J.w.

Zastanawiam się czy istnieje możliwość wymuszenia widoczności obiektu który teoretycznie jest na dalszym kaflu niż załadowany, np dublując go w taki sposób, żeby znajdował się na kaflu załadowanym oraz w normalnym miejscu. Pytam, bo zauważyłem ciekawe patenty na tym nowym DLC Thuringer Wald, gdzie jest coś tego typu.

Na mapie gorzowa zależałoby mi na dodaniu paru takich miejsc, gdzie między innymi 'ciągłość otoczenia' urywa się przez to że kolejny backdrop znajduje się dalej niż na załadowanym kaflu, w przypadku większych pojedycznych obiektów (askana która się ładuje stosunkowo późno), czy też w przypadku jakiś wieżowców, tak żeby były faktycznie widziane już z daleka. Nie wiem czy w ogóle ktokolwiek podejmował się czegoś takiego, ale jest to pytanie raczej skierowane do doświadczonych mapperów, którzy bawili się z edytorem na milion sposobów.

Też zastanawiam się nad tym co zmieniają wpisy bodaj vfdmin, bo nie mogę doszukać się ich objaśnień. Domyślam się że mają związek z zakresem widoczności obiektu, tj. od jakiej odległości on się zaczyna renderować, bo przydałoby się na kilka obiektów to zmienić, żeby nie znikały/pojawiały się 50m przed graczem. Zasadniczo pytanie numer dwa odnosi się do tego czy da się obejść ustawienie zakresu od jakiego obiekt jest renderowany.
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
Odpowiedz

#2

Kombinowałem niegdyś z tym na własną rękę. Próbowałem ustawić ręcznie wartości x y sięgające poza kafel - nie działało. Dla jednorazowego obiektu powinna za to zatrybić ta metoda - specyficznie użyty to spline. Mianowicie, trzeba utworzyć kafle tam, gdzie dany obiekt fizycznie stoi. Następnie poprowadzić długiego spline'a (min. +300 m) z kafla, na którym obiekt ma być widoczny (i to musi być jeden, ciągły spline). Dalej przechodzimy na kafel, na którym ma stać obiekt, po zrespieniu tosplineujemy, następnie stawiamy tam, gdzie ma stać.
W przypadku powtarzalnych obiektów, np. słupów kolejowych, po prostu wystarczy zrobić długiego spline'a, sięgającego za granice kafla, dać opcję to spline z maksymalną długością powtarzania i obiekt się pojawi na całej długości spline'a, także poza kaflem. To mi zadziałało wielokrotnie.

Jak rozwiązali to panowie od Lasu Turyńskiego - jeszcze nie wiem. Jak kupię, to się dowiem:D
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Odpowiedz

#3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.08.2025, 22:00 przez mistersix.)

Ja bym widział to w taki sposób by zrobić po prostu obiekt z dwoma modelami. Model na naszym kaflu to by było cokolwiek nawet default cube poza zasięgiem gracza, a drugi model to już to coś co chcemy widzieć ze znacznej odległości. Oczywiście te dwa modele robimy w jeden "wielki", tak by teoretycznie zaczynał się i wczytywał na naszym kaflu ale jego rzeczywista zawartość była by na drugim. Minus jest taki że wszelkie przemieszczenia trzeba by było raczej robić w modelu 3d, bo tak zespojone obiekty nie rozdzielmy przecież w edytorze.
Odpowiedz

#4

udało mi się to obejść w dość durny ale zadziwiająco dobrze działający sposób, przesuwając backdrop 2 kilometry od originu, i nieco go skalując
[wymoderowano - Ik132]
2.1. Wulgaryzmy /+70%
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości