Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Zmiana przekładni biegów

#1

Witam. Tutaj chciałbym się dowiedzieć jak zmienić przekładnie biegów. Otóż to dla przykładu wzorujmy się MAN-em NL202 (EN92). W tym autobusie mamy skrzynie VOITH. Ja natomiast lekko modyfikuje tego busa i chciałbym w nim skrzynię ZF. Więc pytam się jak zmienić przekładnie biegów z VOITH-a na ZF5HP500. Dźwięk silnika może zostać taki sam, tylko chodzi mi żeby inaczej przerzucał biegi tak jak w skrzyniach ZF;)
Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.07.2015, 19:13 przez mattez.)

Witam,

Mimo, że ta kwestia poruszana była setki razy na forum, to na SB, to w poszczególnych wątkach, ale nikt do tej pory nie zrobił nowego, łądnie opisanego wątku, więc postaram się wyjaśnić tą kwestię najlepiej, jak się da, by zostało dla potomnych.

Każdy skrypt znajduje się w podfolderze "Script" folderu z modelem i składa się z trzech plików: skrypt właściwy (.osc), plik konfiguracyjny - constfile (.txt) i plik z zestawem zmiennych, z których korzysta skrypt - varlist (.txt). W przypadku skrzyni jest ona powiązana bardzo mocno z silnikiem, więc w sumie mamy 6 plików. Ponadto, z resztą tak, jak w "realu", silnik i skrzynia korzysta z elektroniki, na pulpicie są przyciski do sterowania, po części układ powiązany jest też z hamulcami, więc wszystko jest połączone. W przypadku OMSI, jeśli, dajmy na to, skrzynia wywołuje jakąś komendę odwołującą się do skryptu elektryki, a przełożymy skrypt do innego autobusu, w którym tej komendy w elektryce nie ma, wszystko nam się posypie, bo skrzynia wywołuje komendę, której nie ma (błąd "E/A-Fehler 112", "Zugriffsverletzung bei Adresse", etc.).

W związku z powyższym, o ile wszystkie powiązane skrypty z silnikiem i skrzynią będą kompatybilne, to wystarczy przenieść 6 plików (po 3 skrzyni i po 3 silnika) oraz uwzględnić te zmiany w pliku konfiguracyjnym modelu (plik .bus w głównym folderze modelu). Jeśli nie, trzeba przeglądać błąd po błędzie i poprawiać nazwy komend, kopiować części skryptu z poprzedniego modelu, co wymaga bardzo zaawansowanej wiedzy w kwestii OMSI, a tego nie da się przekazać w formie pisanej.

Kolejny raz w związku z powyższym pozwolę sobie omówić tylko pierwszą operację.

Najlepiej sobie zrobić kopię pliku .bus, który chcemy przerobić i zmienić drugą linijkę jego [friendlyname] tak, by w OMSI był widoczny jako model o innej nazwie, by go odróżnić:
[Obrazek: Ddd25ia.jpg]

Następnie zjeżdżamy niżej do sekcji Scripts, gdzie interesują nas podsekcje [varnamelist], [script] oraz [constfile], gdzie szukamy wszystkiego, co związane z "engine", "gearbox", "antrieb", "VOITH", po dwa w każdej podsekcji (silnik i skrzynia), czyli dwa varlisty, dwa scripty i dwa constfile.

Varlisty:
[Obrazek: WgMU3eM.jpg]

Skrypty:
[Obrazek: oJEcizY.jpg]

Constfile:
[Obrazek: WzALLQg.jpg]

Potem otwieramy plik .bus modelu, z którego chcemy "podkraść" skrzynię i szukamy odpowiednich wpisów skrzyni i silnika, a następnie zamieniamy znalezione wpisy silnika i skrzyni naszego modelu tymi z modelu, któremu "kradniemy" skrzynię i silnik zachowując kolejność wpisów oraz podsekcje.

Na koniec pozostaje nam jeszcze przeniesienie tych 6 plików z folderu Script "okradanego" modelu, do folderu "Script" tego naszego.

BARDZO WAŻNE
Bardzo często zdarza się, że autorzy modyfikują standardowe pliki, zamiast tworzyć nowe, więc nazwy plików się powtarzają. W związku z tym, jeśli je przekopiujemy do swojego modelu i okaże się, że już się pliki o tej nazwie znajdują, a co gorsze, jakiś inny model z nich korzysta i je nadpiszesz, możesz coś porządnie popierdzielić, więc warto sprawdzić wcześniej, czy nazwy się nie powtarzają, a jeśli tak, to je pozmieniać i uwzględnić to w pliku .bus

Jeżeli wykonasz powyższe operacje i będziesz miał jakieś błędy odnoszące się do innych skryptów, niż silnik oraz skrzynia, to znaczy, że reszta skryptów jest niekompatybilna i tak łatwo nie będzie.

Pozdrawiam
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości